şükela:  tümü | bugün
  • 4x4x4 rubik küpü*ne verilen isim.
    ayrıca (bkz: pocket cube)
    (bkz: professor's cube)
  • diger kuplerden farkli olarak orta yuzlerin de yer degistirebildigi kup. 3x3x3 ya da 5x5x5 kupu cozerken orta yuzu referans olarak alabilirsiniz, tavsiyem bunu cozerken yaninda bir de 3x3x3'luk kup bulundurup yuzlerin yerlerini dogru belirleyin. cozum yontemine gelince önce ortada 2x2 lik renkleri çözüyoruz, sonra orta kenarlardaki ikilileri birleştiriyoruz, bu noktadan sonra çözümü orta grubu ve kenar ikilileri grup olarak düşünüp 3x3x3lük küpü çözermiş gibi çözmek. normal küpten farklı olarak karşılaşabileceğiniz birkaç değişik senaryo var, onlara da puzzle solver sitesinden bakabilirsiniz.
  • 3×3×3 küpten farklı olarak edge parity ve corner parity adında iki kıl durumla başbaşa bırakan, kenardaki ikilileri gruplarken sonlarda özel bir şey yapmanızı isteyen küp. aksi takdirde iki bozuk kenarı çözüm yöntemi biraz uzun. sizse bunu kitabına uyduruyorsunuz.

    ikilileri gruplamadan önce bir yüze ait köşeleri yerine oturtup, doğru renkleri doğru yönlerde konumlandırmış mısınız kontrol edin. bir yüzün 4 köşesini de olması gereken yere koyabiliyorsanız orta yüzlerin konumları doğru demektir. birini bile yerleştiremezseniz, orta yüzlerden ikisinin yerlerinin karşılıklı değişmesi gerekiyor demektir. bu kısımda bir problem yaşamasanız dahi, parity durumları gerçekleşebiliyor. örneğin son yüzü yaparken + şekli yerine bir t şekli elde ettiyseniz, ya da bir kısa çizgi, bu durumda bir kenarı edge parity durumuna göre çözmelisiniz. hangi kenar olduğu önemli değil zira parity çözümüyle son kenarın yüzlerini değiştirdiğinizde ya l şekli ya da büyük çizgiyi elde etmiş oluyorsunuz. en fazla bir kenarın yönünü değiştirmeniz gerekir. geri kalanı 3×3×3'teki gibi çözebiliyorsunuz.

    ikilileri gruplarken, kübe yan yüzlerden bakın ve yukarıdaki kenarları grupladığınız kenarları depolamak için kullanın. bir kenarı depoladığınızda onun yerine mümkün mertebe bozuk bir kenarı koyup onu yapmaya uğraşın.