• bunu icine ölü koysan bozulmadan saklayacak sogutma sistemiyle korunan birkac titan ekran kartli bir sistemde 4k olarak gordum de, gercekten terbiyesizlik derecesinde guzel grafikleri var. yani oyle boyle degil hakikaten harika otesi bir grafik ve atmosfer butunlugu sunuyor 4k'da. bildigin film olmus.

    sanirim bu basarinin en kilit tarafi oyunun direkt sinema filmi mantigiyla tasarlanip gelistirilmesi. gercekten oyun devam ederken uzaklarda olan olaylar, genel renk skalasi, sahne tasarimlari, bunlarin sinematik anlatimi, kamera teknikleri falan derken asmis gitmis. cryengine 3'un butun gucunu kullanip cinebox'tan yardim alan bir teknolojiyle gelistirildigi icin sistemleri cilgincasina zorlayan bir oyun olmasi da kacinilmazdi zaten.

    tabii oyun sistemi vasatmis, karakterler tekrar tekrar geliyormus, oynanisi tat vermiyormus gibi elestiriler var orasini bilemem. bu oyunu hakkiyla oynatacak bir sistem sahibi olma ihtimalim zıplayarak mars'a gitme ihtimalimden bile az oldugu icin sadece seyredebildim. zaten o kadar param olsa bir tekne alir "ultra mega giga hd" gokyuzunun altinda uyurdum okyanus ortalarinda.

    bende bilgisayar olarak databank'li saat var, onla idare ediyorum. o da bir teknoloji kendi capinda.
  • oyunda "roma adına savaşan bir paralı asker " olarak falan oynamıyoruz. marius adında
    roma ordusu 14. leyjondaki bir centurion olarak oynuyoruz. anladım kutsal bilgi kaynaklığı falan kalmadı ama bu kadar işkembeden sallama şeyler de yazmayın şuraya be arkadaş ya.
  • oyunu bugün bitirdim, single player çok kısa sürüyor, 5-6 saat kadar. grafikler çok güzel gözüküyor 1080p olmamasına rağmen. hikayesi çok ahım şahım değil, ben pek beğenmedim; yine de roma'da geçmesi, kılıç kalkan falan hoşuma giden şeyler. ufak tefek bazı buglar yüzünden 2 kere kapatıp son checkpointten başlamak zorunda kaldım. daha multiye bakmadım.
    single player için puanım 7/10.
  • "oyunla işim olmaz, çekirdeğimi çitler, çayımı içerim" diyenler için bir videosunu yüklemişler. (ben böyle roma filmi izlemedim. ilk 3 dakikayı izleyince 1 saat 43 dk su gibi geçecek)

    rayz san of rom
  • 32 yaşımdan sonra girdiğim oyun dünyasında beni kendine hayran bırakan oyundur.
    yukarıdaki bir arkadaşın söylediği gibi ara geçiş ekranlarındaki aksiyon ve görüntü kalitesi nice roma temalı film / dizilere taş çıkarır.

    oğlan uyusun diye gözünün içine bakıyorum akşamları :)
  • klasik bir crytek oyunu. eksik....

    güzel bir hikaye, zaten mükemmel olan roma ve yunan mimarisinin mükemmel cryengine motoru ve sanat yönetimi ile buluşması, sorunlu optimizasyon, kötü pazarlama ve tekrar eden oynanış.

    antik medeniyetler özellikle roma imparatorluğu ile ilgilenen her insanın oynamasında veya izlemesinde yarar var. eldeki bilgilerle çok güzel bir şehir yaratmışlar. cryengine'in her zaman güzel olan ışıklandırması ile de birleşince enfes anlar ortaya çıkıyor oyunda. oynanış kendini tekrar ediyor fakat hikaye ve görsellik sayesinde oyunu bir şekilde bitirme zorunluluğu hissediyorsunuz.

    canım cevatçım. artık şu oyunları tam bitirmeden çıkarmasan veya oynanış elementlerinden anlayan insanları işe alsan... tamam sinematiklik istiyorsun da bu kadar kabız bir oynanış da olmamalı.
  • yıllardır varlığını bildiğim ve kütüphanemde duran, ancak oynamaya ancak fırsat bulabildiğim oyun.

    oyunun underrated olduğuna dair yaygın bir kanımız var sanırım ama neden tutmadığına dair birçok emare de ortada.

    öncelikle böyle bir dünya yaratıp, içine sıfır etkileşim koymak baştan kötü bir fikir. roma sokaklarında ve sınır vilayetlerinde gezinip iki tane mızrak, bir tane scorpion hariç hiçbir şeye dokunmadan ilerlemek o görsel şöleni somutluktan ve doluluktan koparmış. kafanızı kaldırıp o görsel şöleni pek de takdir edemiyorsunuz.

    ikincisi, bir roma lejyonerine uygun bulunan tekil combat sistemi aşırı tekrarlı ve bir noktadan sonra görsel ipuçları üzerinden ilerleyen bir kas hafızasına dönüşüyor ki bir noktadan sonra keyif almak oldukça zorlaşıyor. 6 saat boyunca sağ tık, sol tık kombosuyla oyun bitiyor.

    üçüncüsü, adam akıllı bir skill tree olmaması. kazandığınız xp ve valor sadece pasif skilleri açmanıza yardımcı oluyor. dolayısıyla, oynayış tarzınız değişmiyor sadece görsel bir çeşitlilik sağlanıyor. yeni bir campaign açıp başka bir şekilde oynayamıyorsunuz.

    yani, tekrar eden bir combat üzerine basit bir intikam senaryosu ve şahane görseller ekleyip 6 saatlik bir single player satarız diye düşünmek, sonra optimizasyon sıkıntıları yüzünden onu da satamamak zaten crytek için facia bir sonuç doğurmuş.

    bu demek değil ki oyun kötü, ama o kadar büyük bir potansiyel harcanmış ki insanın içinin yanmaması elde değil. 7/10 veriyorum ve crytek'e crisis remasterlarında başarı diliyorum.
  • i5 4200m işlemci, 8gb ddr3 ram, 2gb geforce gt 740m ekran kartı ile low ayarlarda bile oynatmayan oyun. herhalde 5 fps falan alıyorum. çok yıllar önceki driver oyunu maceram aklıma geldi birden. min 32mb ram istiyordu da benim 28mb ram'im olduğundan oynayamamıştım. şu anda da öyle hissediyorum. çaresiz, boynu bükük.
  • fragmanının başında görüldüğü üzere bir crytek oyunudur kendileri. fragmanındaki oynanış çok kolpa çıkacak gibi bir hissiyat uyandırdı bende niyeyse.
  • gameplay videolarında sekiz kılıç darbesi alıp ölmeyen, sakatlanmayan, yaralanmış görüntüsü bile olmayan ve aynen savaşa devam eden çıplak npc'ler var. 10 sene öncesinin oyunu olsa eskiden standart o olduğu için göze batmaz da, (mesela) medieval warfare oynadıktan sonra silah darbelerine karşı bu kadar dayanıklı karakterler görmek biraz güldürüyor.
hesabın var mı? giriş yap