şükela:  tümü | bugün
  • alman bir işadamıyla japon karısının oğlu olan ryu küçükken shotokan ustası gouken'in dojo'suna gönderilmiştir. herhangi bir öğrenci olmadığını gösteren ryu, yakın arkadaşı ken ile beraber, "shotokan ki" tekniklerinde mükemmele ulaşmıştır. ustası gouken hazır olduğunu düşündüğünde, ryu'ya dövüşerek ilerlemesini söyler. street fighter circuit'e giren ryu, sıra ile tüm maçları kazanıp, o zamanki dünya şampiyonu olan sagat'la karşılaşma şansını elde eder. zorlu geçen mücadelenin sonunda, ryu dragon punch ile sagat'ın göğsünde derin ve geniş bir yara izi bırakır ve kazanır. yeni ünvanı ile japonya'ya dönen ryu, inzivaya çekilir ve yeteneğini ilerletmek için çalışmaya devam eder. shadoloo'nun başı olan m.bison'un bu geç yetenekle ilgili bazı planları olduğu bilinmektedir.

    ryu, acımasız ya da akılsız bir dövüşçü değildir. kendini dövüş ile sınayarak mükemmelliğe ve aydınlığa ulaşmaya çalışır. dövüşün kendidir amaç olan, ödüller değil. gereksiz, amaçsız dövüşlere katılmaz. sadece en iyi dövüşçülerden gelen meydan okumaları kabul eder. normalde ise kendisine saldırılmadığı sürece dövüşmez.

    dünyanın en iyi dövüşçüsü olarak kabul edilen ryu, bu noktaya aptalca, düşüncesizce bir şekilde gelmemiştir. dövüşürken, rakibinin zayıf noktalarını bulup gücünü o noktalara aktarır. uzaktan atacağı ateş topları ile başlayıp, yaklaşıp sert yumruklarla devam eder. dragon punch ile de rakibinin işini bitirir. gerektiğinde karşı saldırılardan yana doğru kaçar.

    boyu 1.66, kilosu 77'dir. vücudu kaslı fakat zayıftır. kısa siyah saçları vardır. karşılaşmalar sırasında kolları çıkartılmış beyaz bir ghi giyer.

    başına kırmızı bir bant takar ve ayakları çıplaktır.

    bir çok özelliği ken ile benzemesine rağmen, yumrukları daha etkilidir. chun li'nin ryu'yu sevdiği bilinmektedir ama ryu sessiz kalmayı tercih etmiştir.
  • street fighter 2'de ryu seçildiğinde karşınıza çıkan karakterlerin sırası ve oyunu bitirmek için yapmanız gerekenler aşağıdaki şekildedir. bu gereksiz bilgiler, kurduğum günden itibaren ömrümü yemiş, bitirme projeme engel olmuş callus gecelerine bir anlam katmak için siz sevgili sözlük okurları için derlenmiştir.

    1. dhalsim: ryu'yu seçtiğinizde karşınıza gelecek ilk kişi dhalsim'dır. bu kişiyi j+hk,d+hk (bildiğimiz uçan tekme, hemen ardından çelme) taktiğiyle kolayca yenebilirsiniz. çok detaylı bir taktik yoktur, öte yandan eğer ilk adamı geçemiyorsanız final fight oynamanız da tavsiye edilebilir.

    2. chun li: hindistan'daki işi bitince hemen çin'e uçan ryu'nun karşısına burada chun li çıkar. bu güzel hatun dövüştüğünüz süre zarfında durmadan anlamsızca üzerinize zıplama gayreti içinde olacaktır. yapmanız gereken tek şey chun li havadayken tam düşeceği yere gidip d+hp (aparkat) yapmaktır. bileğine güvenen oyuncu burada habire shoryuken (halk arasında oryuket de denir) yapmayı tercih edebilir. yine ilk raakiplerden olduğu için j+hk,d+hk taktiği bir miktar çalışacaktır.

    3. zangief: ryu'nun karşısında bu sefer iki küsür metre boyuyla, "oolum bi tutarsam zıçtım aazına" der gibi bakan gözleriyle zangief vardır. burada "sakın ola zangief'in yanına yaklaşmayın" demeliyim belki de, ama bir iki kere zangief ile kapışmış her insan zaten bu refleksi muhtemelen geliştirmiştir. zangief'e karşı yapılacak en başarılı ve en basit taktik, zilyon tane aduket atmaktır. ancak aduket'i ekranın bir başından değil, adamların arasında tam round başladığı anki kadar mesafe varken atmak gerekir. bu mesafeden atılan aduketler ya zangiefin göğsünde patlar, ya da onu bir miktar geriletir. gerileyen zangief, ryu yeni adukete hazırlanana kadar tekrar ideal mesafeye gelecektir. anladın sen anladın.

    zangief'i dövdükten sonra, bir arabaya tekme tokat girmek gibi dünyanın en saçma eylemlerinden birini yapan ryu, daha sonra uçağa atladığı gibi macera dolu amerika'ya gider.

    4. ken: amerikada ryu'nun karşısına ruh ikizi ken çıkar. ancak bu ikizi kendisinden biraz daha salaktır, zira ryu'nun habire aduket atması bir yere kadar mantıklı olsa da, ken'in mal gibi durmadan boş havaya shoryuken çekmesine kılıf uydurmak epey zordur. bu yüzden ken'e karşı yapılacak şey. "aduket atarsa üzerinden atla, boşa shoryuken çekerse yanına git f+hk yap, üzerine atlarsa hemen shoryuken çek" şeklinde özetlenebilir. eğer uçan tekme ile gelirse asla zıplamamak gerekir, zira yapay zeka tekme anını öyle bir ayarlar ki her öfkeyle zıpladığınızın %90'ında zararla oturursunuz. ken, ryu ile insanı zorlayan rakiplerden biridir.

    5. e honda: ilginç bir şekilde en kolay rakiptir. bu kişiyle dövüşürken tavuk gibi yerde oturulur ve şu algoritma uygulanır:

    while(honda.ölmedi){
    if(honda.yürüyerek.geliyor)
    d+mk;
    else if(honda.ziplayarak.geliyor)
    d+hp;
    }

    bir dalginlik anı yaşanmazsa bu taktikle e.honda'dan çift perfect alınır.

    6. guile: fazlasıyla artist olan bu kişinin üzerine zıplamak, aduket gelirken dümdüz üzerine yürümek kadar cesur bir davranıştır. yapmayınız. kendisiyle aradaki mesafeyi tam bir zıplama mesafesi olarak korumak gerekir, çünkü birçok sefer guile anlamsızca üzerinize atlayacak, hk döner tekmenizle tekrar zıplama mesafesine düşecektir. burda bir döngü yakalarsanız guile'ı dövdünüz demektir. yalnız uyanık guile bazen böyle zıplayarak sağlam dayak yediğinin farkına varacak, hızla üzerinize doğru koşmaya başlayacaktır. burada yapılması gereken şey guile'ın tam arkasına zıplamak (aman ha üstüne değil) ve boşa jilet çektiyse f+hk ile havadayken kıçına tekmeyi yapıştırmak, başka abuk subuk hareketlere girdiyse b+hk ile yine ekranın bir başına atmaktır.

    7. blanka: yedinci ve son karakter olmasıyla doğru orantılı olarak insanı epey zorlar. genel olarak üzerine j+hk ile zıplayıp yere inildiği anda f+hk ile tutup savurmak iş yapar. bir de yakın mesafeden ryu'nun üzerine zıplayan blanka'nın hp ile aynen geri yollanabildiği görülmüştür.

    bu aşamadan sonra ryu'nun karşısına sırasıyla balrog, vega, sagat ve m.bison. çıkmaktadır. ancak bu kişilere özel taktik bulmak epey zordur. duruma göre tepki vermek, diğer karakterlerde öğrenilen taktikleri kombine etmek gerekir. balrog ve sagat için aduket'in, vega ve m.bison için shoryuken'in daha çok iş yaptığı söylenebilir.

    hp, mp, lp, hk, mk, lk: high punch, middle punch, low punch, high kick, middle kick, low kick
    j, f, b, d: jump, forward, backward, duck
    anlamında kullanılmıştır.

    aynı taktikler ken ile uygulanabilse de ken ile ryu'yu geçmek, ryu ile ken'i geçmekten daha zordur.
  • ryu atari salonlarında geçen gençliğimizin dudağının kenarındaki o buruk gülümsemenin ta kendisidir. gülümsemedir evvela. zira minik metal yarıktan içeri ittiğiniz jetonun birkaç dakikalığına, şanslıysanız mr. bison'a kadar size eşlik edeceği patikada yolunuz en az bir kez ruy'dan geçer. buruktur öte yandan, çünkü ryu ile rastlaşmanız karşıt köşelerde olur. seçiminizi en başta ken'den yana kullanmışsınızdır. ken asla bir ryu tevazusuna ve vakarına sahip değildir. sarışındır, amerikalıdır, gösterişlidir. kıyafeti bile parlak kırmızıdır. oryusu daha yüksektir örneğin. taktağı bir bacak daha uzun gider. hakeza kaptığı zaman fazladan bir takla atarak fırlatır adamı, daha çok can götürür. onu seçersiniz. çünkü kazanmak istemektesinizdir. özünde aynı ustanın çıraklarıdırlar ama ryu her zaman evin ortanca çocuğu gibidir. öte yandan kimi hayalperest ve çocukluğun gri dumanıyla istimlenmiş zihinler (bendim mesela bir tanesi) ısrarla yere doğru bakan ağırbaşlılığıyla ryu'ya vurulurlar, hep onu seçerler. varsın oryukeni kısa olsundur. o ken gibi bir burjuva ikonu değil içimizden biridir. varsın taktaktan hemen insindir. o bizim mahallenin abisidir. çünkü ken sergen'se ruy ibrahim toraman'dır. ken almanya'ysa ruy arjantin'dir. ken amsa ruy göttür.
  • street fighterin senaryosuna gore, esas oğlan
    ken'den farkli yönleri; foryu'yu direk yukarı doğru çekmesi, taktak'ın bir tekmesinin yere düşürmesi, tekme ile atma yaptığında(bkz: ne dedim ben simdi) tek sefer doner.
  • japoncada "gelenek" ya da "akım" anlamlarında kullanılan sözcük. ejdarha anlamına gelen sözcük ryuu'dur.
  • scorpion ile olan dövüş sahnesini seyretmek isteyen sözlükçüleri buradan alalım.

    http://www.welf.org/sven/temp/crap/mkvssf2.swf

    edit: link ölmüş almayalım
  • ken denen zibidi sarı çiyanın her zaman ağzını yüzünü dağıtmıştır. street fighter'ın en karizma karakteri.
  • ken amerikalı, kendisi uzak doğulu olduğu için temel özellikler açısından (misal,aparkat anında güç götürme seviyesi) ken'den güçsüzmüş gibi duran ama usta ellerle oynandığında ken men dinlemeyip alayını harcayan streetfighter isimli efsanevi atari oyununun bence baş kahramanı..
  • 8. istirit faytır serisi ilerledikçe ken ile ryu arasındaki fark iyicene açılmış ken daha iyi oryu çekerken ryu aduket işini ilerletmiştir.
  • herzaman ken'den daha karizmatik bulduğum kahramandı. bu yaştan sonra atari salonuna gidip tekrar ryu'yu alacağım. ve tüm adamları büyük bir dikkatle, taktiklerini uygulayarak yeneceğim. mesla honda: önce kısa hadoken, ardından honda'dan hut quik akabinde ve detayında uzun hadoken. sonra geçemediğim adam olursa en yakın arkadaşımı çağırıcam. o da hanımı falan bırakıp gelip geçecek o eli benim için.