şükela:  tümü | bugün soru sor
  • o değil de bu filmde gazino patronunun niyeti bozduğu anlaşıldıktan sonra adile naşit "gerekirse kendimi feda ederim." der. sonrasında kemal sunal'ın bir bakışı vardır.. başlıbaşına filmi izleme nedenidir.
  • şabaniye'nin ilk provasında, şabaniye'ye kenardan taktik veren adile naşit'in "kırıt biraz" dercesine yaptığı bir hareket var ki... allah'ım o yüz ifadesi. nur içinde yatasınız ikinizde...
  • 1984 tarihli kartal tibet filmidir.

    sinematürk yazarı eylül fırtınası tarafından filme dair bir yorum yazısı aşağıda görülebilir.

    "sydney pollack'ın dustin hofmann'lı tootsie filminden esintiler taşıyan hoş bir kemal sunal filmi.
    ''kadın kılığına giren erkek'' rolleri gerek dünyada gerek bizde içerdiği mizahi durum yaratma potansiyeli açısından oldukça elverişli rollerdir.sinemam
    ızda sadri alışık'tan müjdat gezen'e, şener şen'den zeki alasya-metin akpınar'a bir çok komedyen kadın kılığında göründüğü gibi izzet günay,kadir inanır gibi ağır abiler de bu rollerde oynamakta beis görmemişlerdir.
    kemal sunal'da daha önce hababam sınıfı ve davaro gibi filmlerde kadın kılığına girdikten sonra bu filmde nerdeyse filmin başından sonuna kadın görünümündedir.
    başlıca özelliği şaban'ın bu kez şabaniye olması olan film tipik ve alışıldık tarzda keyifle izlenen,sevimli bir sunal-tibet birlikteliği ürünü.
    kartal tibet'in, orhan aksoy yönetimindeki film çekimi sahnesinde kendini oynaması akıllarda kalan en hoş ayrıntılardan birisi sanırım.orhan aksoy'da yönetmen koltuğunda bizzat görülmektedir.
    bu sahne vasıtası ile,1970'lerin hülya koçyiğit'li kartal tibet'li mendil çürüten melodramlarına yönelik ironik bir dokundurma amaçlandığı gibi alltan alta bir özeleştiri de yapılmıştır. "

    http://www.sinematurk.com/'dan alıntıdır.
  • kadın kılığına girme ilhamının tootsieden alındığını düşündüğüm filmdir.

    kemal sunal 'ın aktörlüğü elbette tartışılmaz ama bu filmde esas döktüren bittabi şeyhmuz (bkz: erdal özyağcılar) dır.

    erdal özyağcılar'ın kariyerinin en harika rolleri bu filmdeki şeyhmuz ve namusludaki üç kağıtçı kayınço rolüdür.
  • çiğdem tunç bu filmdeki rolünde tüm güzelliğini ve zerafetini konuşturmaktadır.
  • an itibariyle kanal7 ekranlarındadır. küfürlü sözler sansürlenirken kemal sunal'ın şakır şakır rakı içtiği sahneye dokunulmamış. canım da çekti ha...
  • zira kemal sunal'ın çiğdem tunç'a aşık olduğunu anlayan adile naşit bakışını yeni keşfettiğim güzel film.
  • aliye rona'nın bakışlarıyla oyunculuk dersi verdiği film.
    küçükken evde şabaniye kaseti vardı . kardeşimle sıkıldıkça izlerdik ve orada tanıdık aliye rona'yı. sert bakışlı bir rolü vardı.
    geçen gün kardeşim bizim eve geldi , tv'ye bir bakalım dedik bir kanalda paranormal aktivite var . " lan bu ne sacmalıktı ya hahaah " falan deyip geçtik. tam kanallar arasında gidip gelirkeeen, anam! şabaniye var . güldük biraz sonra aliye ronalı sahneler başladı. biraz gerildim, hala bakamıyorum rahat bir şekilde. kardeşime baktım o da gerilmiş. 100 yaşına geldik , gayet boylu poslu insanlarız , kolay kolay bir şeyden korktuğumuz da görülmemiştir ama şabaniye izleyemiyoruz arkadaş. aliye rona büyük oyuncuymuş böylece anladım. rolünün gereği olan o kinli bakışları 20 küsür yıldır beynimize kazınmış.
  • tootsie'den çok some like it hot'a benzettiğim film. şabaniye; hem güzel kıza aşık olan; hem kendisine aşık olunan gerçekte erkek karakterleri tek kişide birleştirmiş, müzisyen olması, mafya vs. ile 1959 yapımı filmdeki curcuna tekrarlanmış.
  • bu filmin derinde başka konular anlatığını düşünüyordum. açtım sözlüğe baktım. allah hakkı için yanılmamışım: (#23880670)

    ataerkil düzen eleştirisi yanında, o günkü güncel olaylara da bir gönderme olduğunu düşünmekteyim. gazino patronunun şaban'a iş teklif ettiği sahne mesela. ne diyor orada rahmetli adile naşit:

    --- spoiler ---

    "şaban olarak kara topraklara gireceğine, şabaniye olarak yaşa."

    --- spoiler ---

    işte bu türkiye'nin son 34 yılının özetidir.

    türkiye, 12 eylül 1980'den beri kara toprakla korkutulup, aslında hiç olmadığı bir karaktere büründürüldü. türkiye şabaniye karakterinden çıkmak istedikçe "gazino patronları" imkanları önüne serdiler. ve türkiye gün geçtikçe nereden geldiğini ve kim olduğunu unutup tamamen bir şabaniye'ye dönüştü. sermayenin kölesi oldu.

    ama umudumuz henüz bitmedi. o saf delikanlı hala şabaniye'nin içinde... bir gün şabaniye'yi ve getirdiklerini bir kenara bırakıp özüne dönecek. inancım tam.