şükela:  tümü | bugün
  • halvet der encümen adlı eserin yazarı.
  • sırlı tuğlalar adlı bir kitabı yakın zamanda kitabevi raflarında olacakmış... soyadı bir tuhaf... fake gibi duruyor ama trt çalışanı yazıyor biyografisinde... ilk okuduğumda pek beğenmemiştim ama bakalım şimdi hayat bizleri nereye sürükleyecekti?
  • ilginç soyadını uçanlar olarak değiştirmişti yanlış hatırlamıyor isem.. 90'ların ortalarında islami entelektüel camiada ses getirmiş rüya sineması tartışmalarında adı sık sık geçerdi..
  • risale i nur ahlakının ilginç bir tezahürü. erdem ve vakar insanı.

    bulduğu rüya sineması teoremiyle sinema dili üzerine çok etkili düşünceler ortaya koymuştur. sinemanın tarihini 100 yıllık bir süreç içersinde aramaktan ziyade geleneksel, klasik islami metinlerden bulduğu zaman ve mekan fenomenlerini işleyerek kurani okumalar yaparak sinemanın ilahi bir arkaplana sahip olduğunu özetle ispatlıyor.
    teoremine adeta yıllar öncesinden çektiği aşkın filmler ile hizmet eden andrei tarkovsky sadık yalsızuçanlar için bir başvuru kişisidir. etik olarak kaygılarına ortak, dili ve inancı ile bir sanat dayanışmasıdır bu arada kurulan bağ.

    televizyonculuğunun da kendisine tanıdığı imkanlarla (trt ankara) belgesel filmler hazırlamış yanlış hatırlamıyorsam kırkambar isimli belgeseliyle televizyonculuk ödülü almıştır.

    benim gözümle hakiki bir modern zamalar dervişidir sadık yalsızuçanlar. içkin ve oldukça sembolik öyküleri onun gördüğü dünyadır. onun hissettiği dünya, normal alıcıları ve duyargalarıyla meseleler karşısında hantallaşmış insanın gördüğü dünyadan hayli farklıdır. yazdığı öykülerin mana problemli gibi görünmesi, okuyucuyu bölük pörçük bırakması da hissedilen dünyanın günümüz insanı (okuyucusu) karşısında ne kadar müphem bırakıldığını yüzümüze vurur.
    özellikle son yazdığı öykülerde bu metin-okuyucu yabancılaşması "nihilist" dünya düzeni ve insanının, derviş birkalemden dökülen kelimelere mutantan bir ifade ile yaklaşmasına neden olmaktadır. aslında mutantlaşan günümüz insanından başkası değildir.
    sadık yalsızuçanlar'ın düşüncesine göre bugün klasik metinler ile modern insanın kurduğu ilişki, modern bir insan olarak yazdığı kendi öyküleri ile yine modern insanın kurduğu ilişkiden farklı değildir.
    örnekleyecek olursak mevlana'nın mesnevi'de kullandığı dil, sadık yalsızuçanların öykü dilinden başka bir dil değildir.
    insan olarak ömrü hayatımda bir kez daha belki de eşine rastlanamayacak biçimde bir mütevazilik, erdem ve hikmet sahibi şahsiyeti ile kendisine gıbta etmemi sağlamış bir kişidir. engin kültürü, ve bu kültürü hazmetmiş insani ilişkileriyle yüzünüze tuttuğunuz bir aynadır.
    evet, aynadan başka bir şey değildir, sadık yalsızuçanlar, mevlana'nın tabiriyle...

    son kitabı yapı kredi yayınları'ndan sırlı tuğlalar adıyla yayınlanmıştı.
    timaş yayınları bünyesinde de şark klasikleri'ni yenibir dille okuyucuyla buluşturdu.
    daha sayamadığım çok kitabı var... kitapçılara bi sorun...

    (bkz: rüya sineması)
  • kitapları:
    televizyon ve kutsal
    muallakat-i seb'a
    kerem ile asli
    mem ile zin
    varliğin evi
    kur'an'dan öyküler
    sûfi öyküler
    hikmet öyküleri
    rehber öyküler
    huzur öyküleri
    erdem öyküleri
    mevlânâ'dan öyküler
    derviş öyküleri
  • 40 gözaltı öyküsü ve diğerleri adlı kitabı sel yayıncılık geceyarısı kitapları dizisinden yayımlandı.

    sadık yalsızuçanlar, yeni türk edebiyatının atak yazısı ve uzlaşmaya kolay yanaşmayan dünyası ile en ön sıraya çıkan temsilcilerinden biri.
    bu "gözaltı hikayeleri"nde, kalemini, şimşek hızıyla gözümüzün dibine vuran bir ustura gibi kullanıyor. herbiri gırtlağa düğüm olarak dizilecek tragedya metinleri*
  • yky tarafından basılmış diğer bir kitabı için
    (bkz: hiç)
  • (bkz: ayan beyan)
  • rüya sineması adlı eserinde, hayalle tahayyülün ayırdında olan bir " derviş sinema" manifestosu ortaya koymuş olan yazar, şair, hikayeci derviş..