şükela:  tümü | bugün
  • orhan pamuk'un yeni kitabı.

    'pamuk, yazı yazmanın ve romancılığın otuz beş yıllık meslek sırlarını, harvard üniversitesinde verdiği norton derslerinde açıklıyor. daha önce t. s. eliot, borges, calvino ve umberto eco gibi yazarların da verdiği bu derslerde, pamuk edebiyat ve sanat anlayışını bir bütün olarak sunuyor. bir romanı okurken kafamızda ne gibi işlemler yaparız? roman kahramanlarıyla gerçek insanlar arasındaki ilişki nedir? roman sanatı ile şiirin, resmin ve siyasetin ilişkisi nedir? yazarın kendi sesi, imzası, özel dünyası nasıl oluşur? romancı nerede kendisini, nerede başkalarını anlatır? romanı gerçek yapan gizli merkez nedir ve nasıl kurulur? pamuk bütün hayatı boyunca meşgul olduğu bu soruları türk ve dünya edebiyatından örneklerle cevaplıyor. pamuk, bu kitapta roman okurken ve yazarken karşılaştığı harikaları, kendi kişisel deneyimleri ve hatıralarından aldığı güçle, herkesin anlayacağı bir konuşma dili ve rahatlığıyla hikâye ediyor.'
  • yeni iskender'imiz.
    edit: haksızlık etmeyeyim kitaba şimdi. özellikle yazarın 'saf' ve 'düşünceli' okur ayrımı çok hoşuma gitti. roman türü üzerine yazılmış bir kitap olması da hoş. keşke mr. pamuk'un norton konferanslarını izleyebilseydim diye düşünürken, bir yandan da ecnebilerin türkan şoray'ları, türk edebiyatına dönük göndermeleri nasıl anladığı da merak konusu olmuştur tarafıma.
  • çıkmış. d&r mağazalarında da var, dost kitabevinde de var.

    gittim, aldım, okuyorum ve diyorum ki o dersleri orhan pamuk'un ağzından canlı olarak dinlemek varmış.
  • "...

    romanda neresi yaşanmış, neresi hayal ikilemi de, okur ile yazar arasında benzeri bir aynalar arasına düşme durumu yaratır. her ayrıntıda, yazar okurun, o ayrıntının yaşanmış olduğunu düşüneceğini düşünür. okur da yazarın o ayrıntıyı yaşanmış sanacağını düşünerek yazdığını düşünür. yazar da okurun bunu da düşüneceğini düşünerek o ayrıntıyı yazdığını düşünür. aynı aynalar oyunu, okurla yazar arasında, yazarın hayal gücü üzerinden de sürekli oynanır. yazar bir cümleyi yazarken, okurunokurun bunu kendisinin hayal ettiğini düşüneceğini tahmin eder. okur da bu tahmini tahmin ederek okumaya devam eder. yazar da, bu tahmini yapacağını okurun tahmin ettiğini tahmin ederek yazmıtır zaten o cümlesini. okur da aynı şekilde vs. vs.

    ..."

    kitabının 1. baskısındaki 44. sayfadan bir alıntıdır. romancılık ile ilgili çok önemli bilgiler ihtiva etmektedir.
  • (bkz: roman okumak)
  • manzaradan parcalar kitabindaki saf ve duygusal genc yazar baslikli bolumle ismi benzerlik gosteren kitap. acaba icerigin baglantisi var mi diye merak etmekteyim.
  • "harvard üniversitesi'nden the naive and the sentimental novelist (naif ve duygusal romancı) adıyla çıkan kitap, pamuk'un, bu üniversitede yazma eylemiyle ilgili verdiği konferanslarından oluşuyor. yakın zamanda türkçede de görmeyi umduğumuz kitap hakkında geçenlerde the guardian gazetesinde bir makale yayımlandı. adam mars-jones imzalı eleştiride, pamuk'un bu kitapta yeni bir şey söylemediği ve entelektüel içerikten yoksun bir üniversite öğrencisi ifadelerinin yer aldığı söyleniyor. "acaba okuduğumuz pamuk, doğru pamuk mu?" sorusunu soran jones'a hak veren bir başka yazar da financial times yazarı henry hitchings. pamuk'un kitabından yaptığı iki alıntıyı öne çıkararak, bunları, dinleyicisi olan harvard öğrencilerinin zaten birçoğunun bildiği ve görüşlerinin çok bariz ve indirgemeci olduğu sonucuna varıyor. "bize, romanla ilgili tutarlı bir kuram ortaya koymuyor," diyor."

    http://notoskitap.blogspot.com/…uyor-hayatta-4.html
  • kiran desai'ye ithaf edilmiştir.
  • orhan pamuk'un okuyucunun romanın gizli merkezine ulaşmak için katetiği yolları anlattığı saf ve düşünceli ** eseri. hem okuyucu hem romancı kimliğiyle tatlı tatlı anlatıyor pamuk. güzelim eylül ayında müsekkin niyetine.