aynı isimde "şahsiyet" başlığı da var
1843 entry daha
  • aslında tek suçu cinsiyeti olan reyhanın yaşadıkları ve toplumun bozulmuş namus algısının yansıtıldığı kambura çokta yabancı olmadığımız bir senaryo. her gün bir adım ötemizde her zaman yanı başımızda... reyhan bazen 3. sayfa haberi bazen bir eş dost bazen biz ama hep var bu topraklarda bir reyhan ve asla ceza almayan cemiller, vurallar... eksiğimiz intikamımızı alacak bir agah bey belkide...
    velhasılıkelam hikaye o kadar bizden...
    hikaye bakımından şu vakte kadar izlediğim en iyi yapım.
    holding bebelerini anlatan bizim olmayan hikayelerden, yalanlarla süslü tozpembe hayatlara sıkışmış karakterlerden, bitmek bilmez entrika ve ihtiraslar o kadar bıkmıştık ki kendimizi görmez olmuştuk... bazen bir yapım tokat olur kapayıp unuttuğun yüzünü gösterir sana... susma der... o hayat senin değil uyuma o hayatla... senin gerçeğin bu! bak! belki bir yerlerde agah beyoğlu olmanı bekleyen bir reyhan vardır...
  • birinci bölüm ve son iki bölüm haricindeki bölümleri izlerken yer yer sıkılacak olsanız bile; konu, çekim kalitesi, oyunculuk ve kurgusuyla son yılların en güzel yapımlarından biri.

    o çok beğendiğimiz yurt dışı yapımlarından hiç bir eksiği yok. hatta kendimizin üstünü örttüğü konulara değindiğinden fazlası var. onu da geçtim haluk bilginer'i doya doya izlemiş oluyorsunuz.
  • izlemediyseniz kaçmaz.

    --- spoiler ---

    açılın amk. dün bitirdim geldim analize.

    first things first : haluk bilginer döktürmüş. ilk sahneden son sahneye oyunculuk ders i . muhteşem.

    performansı ile beni şaşırtan ikinci oyuncu cinayet masası başkomiseri rolündeki necip memili oldu. etkileyici şekilde doğal bir oyunculuk sergilemiş . cansu dere yer yer donuk kalsa da işin altından kalkmış.

    senaryo güzeldi. muhtemelen sıkıntılar yüzünden erken bitirildi ( ki bi kaç sezon gideri vardı ). keşke bitmeseydi orası ayrı.

    final daha başarılı olabilirdi. ( özellikle o ateş in havaya uçacağı çok çok göze sokuldu - agah' ın cemili nasıl paket ettiğine girilmedi yada agah ı öğrenince tepkisine - nevra nın işi devralması ve sonrası çok çabuk geçildi - şu pezevenk olduğu ortaya çıkan herif nevra ve yanındaki polis gidince ahır gibi bi yerde zincirli bi kıza yemek götürdü . kız kimdi pezevenke ne oldu vb. havada kaldı )

    bunlar bi yana efsane işti. fi den daha iyisi bu koşullarda çekilmez demiştim yanıldım.

    --- spoiler ---
  • diziyi arkadaş tavsiyesiyle izleyip bitirdikten sonra hakkında konuşabilmek için biraz bekleme ihtiyacı duydum. fikir, görsellik, bazı detayların işlenişi iyiydi. en başında, eski tip yazı şeritlerini (adı bu değil muhtemelen) görünce bitmiştim, zira ben çocukken abim bir yerde adımı bu şeritlere yazdırmış defterime isim etiketi olarak bu şeridi yapıştırmıştım; üstelik bunu diziyi görene kadar hiç "hatırla"mıyordum bile. tam proustyen bir andı! bu arada, diziyi konuşmadan en güzel anlatan kısmı jeneriği bana kalırsa; renkler bile anlamlı.

    gelelim kararsız kaldığım kısma. baştaki bölümlerde haluk bilginer hariç oyunculuklar ve konunun ilerleyişi vasattı. tipler karikatürdü, hele o kamburalılar. sonraki bölümlerde işlenen konuyu öyle "duyarlı", öyle herkesin koşulsuz hak vereceği bir noktaya taşıdılar ki netice tam kör gözüne parmağım bir şey oldu. bir kurgu ürünü, mesaj kaygısını (bu mesaj çok haklı bile olsa) göze sokmaya başladığında; kurgusal özgüvenini yitirmiş gibime geliyor benim. bu elbette kişinin beklentisiyle de alakalı. bir yeşilçam filminden, bir sanat filminden, vakit geçirmelik bir polisiyeden beklenen hep ayrı.

    malzememiz iyi ama bir türlü helvanın kıvamını tutturamıyoruz.
  • izlediğim en iyi türk dizilerinden biri hiç şüphesiz. bu ve benzeri yapımlar bana bu ülkede bu tarz kaliteli yapımlar da yapılabileceğine yönelik güven veriyor. diziye gelecek olursak gerek ele aldığı konular gerek işleniş tarzı ve oyunculuklar harika idi. emeği geçen herkese teşekkürler. bu tarz yapımların artması ve hak ettiği değeri görmesi dileği ile.
2709 entry daha
hesabın var mı? giriş yap