şükela:  tümü | bugün
  • ifistanbul 2010 kapsamında fantastik filmler adlı bölüm altında gösterilecek olan mamoru hosoda filmi.

    http://2010.ifistanbul.com/tr/movie/samwôzu
  • ingilizce adı "summer wars" olarak geçen ifistanbul sayesinde izlenen anime film.
    -konu/hafif spoiler-
    aşırı kapsamlı bir sanal dünyanın(internetteki content'in tamamının wow gibi insanlar kendi karakteriyle etrafta dolanarak geziyor ) bulunduğu bir gerçeklikte geçer. gerçek dünyada başarılı bir matematikçi olan lise öğrencisi bu sanal dünya ile ilgili bir şifreyi kırar ve işler karışır.
    http://www.imdb.com/title/tt1474276/
  • gerçek dünyanın, sanal dünya* üzerinden yaşanıldığı bir zamanda; oz'da çıkan bir sorun ve bu soruna çözüm süreci üzerinden aile olmayı, pes etmemeyi ve sorunları birlikte aşmayı anlatan bir animedir.
  • (bkz: hanafuda)

    büyük kalabalık aile ortamından hoşlananlar için güzel bir film.

    http://www.notcliche.com/…/2009/11/summer_wars1.jpg
  • ilk izlediğimde pek sarmayan ancak üstünden aylar ve yıllar geçmesine rağmen hala ara ara açıp baktığım mamoru hosoda animesi. aslında sarmış demek ki. ilginçtir, benzer bir etkiyi hosoda'nın bir başka filmi toki o kakeru shojo da yapmıştı.
  • bir sahnede kalabalık bir aile ve geleneksel tarzda bir ev, sonra ki sahnede alabildiğine soyut ve dijital bir sanal gerçeklik kurgusu şeklinde değişik bir atmosferi var. sanki bir miyazaki filmine siber punk bir animesinin görüntülerini karıştırmışlar. ama toplamda geleneksel değerleri öven bir klasik bir hikaye var... gene de heyecanlandırıyor, doğal ve sempatik karakterleri ile yer yer güldürüyor falan. izlenilesi..
  • john lennon ve yoko ono 1970'te oz magazine isimli dergiye açılan bir davada, dergiye destek olmak için yardım kampanyasına katılmışlar. sama wozu filmindeki sanal dünya olan oz'un koruyucuları olan john ve yoko adındaki balinalar da isimlerini john lennon ve yoko ono'dan alıyormuş.
  • inanilmaz derecede keyif veren animedir. boş zamanınızda ilk izlemeniz gereken yapım olmalı.
  • ookami kodomo no ame to yuki ve toki o kakeru shoujo'nun yaratıcısı mamoru hosoda'nın, sorumluluk alabilen, güçlü çocuk karakterlerden oluşan bir filmi daha. üç filmin ortak noktası, çocukların, hikayeye tepkisiz kalmamaları, problem çözebilmeleri ve son anda kabuklarından çıkıp artık yetişkin birer birey haline gelmeleriydi.

    mamoru hosada, bir röportajında, çocuk karakterler üzerine hikaye yazmasının nedenini açıklamış:

    "i was very interested in how children grow up, and what kind of choices they make, and how those choices determine what kind of adults they will become. how do they make the right choices, and make the kinds of choices that are truest to themselves?"

    çocukken aldığımız kararlar şimdiyi ne derece etkilemiştir? seçimlerimiz, bugünkü kişiliğimizin belirleyicisi midir? çocuklar kendileri için en doğru kararları nasıl alırlar, aha çıkış noktam bunlar, demiş.

    filmde, jinnouchi adında, anaerkil gücün had safhada olduğu, 1600'lü yıllardan beri soyunu devam ettirebilmiş, geniş bir japon ailesinin en yaşlı üyesi; hükümet gibi kadın sakae nine'nin 90. yaş günü anlatılıyor. sakae nine, 90 yaşındaki haliyle, kadayıfa dönmüş beni tokatlayacak kuvvete, hafızaya ve yazmaya dahi erindiğim bir dolu meziyete sahip. 90 yaşında olsam, beni forkliftle kaldırırlardı sanırım. gerçi, bu yaşımda da forkliftle kaldırılmaya varım.

    kenji evladımız, yaş itibariyle beyniyle cinsel organı yer değiştirmiş bir ergen. natsuki, "gel bak seni bir yere götüreceğim" dediğinde, japonya'nın aşk otellerinin kapısından içeri gireceğini sanmış olmalı. asmalı konak japanese version'a denk gelmek, adeta bir boner killer.

    kenji, matematik olimpiyatlarının bir numarası, aynı zamanda oz adı verilen, istediğiniz her şeyi yapabileceğiniz uygulamanın part time görevlilerinden. neler yapabilirsiniz? ben pek tahayyül edemedim. dışarıdayken, evin doğal gazını açıp kapayabilirim, belki suyun tazyiğiyle oynarım, arada bir uygulamanın oyununu açar, second life'ın içindeymişçesine havalarda uçarım. oz, öyle bir uygulama ki dünyanın her yerinden, her insanın, hayatını kolaylaştırabiliyor. öyle bir uygulama ki işte öyle bir uygulama.

    geleneksel bir ailenin, yapay zeka ile karşılaşmasını izliyoruz. mamoru hosada, yapay zekanın kontrolden çıkıp ağzımıza sıçacağı fikrini baz alıp iki farklı dönemi çatıştırmış. king kazma, şişme mont giyen bir knuckles, natsuki ise prenses serenity olmuş.