şükela:  tümü | bugün
  • eksik ama bazen her gerçekten daha gerçek olan gerçeklik.
  • realitesi tartışılası konu...varmıdır? yokmudur?sorunsalının ana noktası...
  • "gercekleri asmak" olarak da tanimlanabilecek bir kavram.

    insanlara hayal ortaminda fantastik ya da bilimsel yolculuklar yapma imkani saglamaya elverisli bir teknoloji, ki baslangici 1920'li yillara dayanir. o donemlerde simulatorler yardimi ile saglanan bu teknoloji kisa bir zaman sonra kafaya takilan baslik ve gozluklere yerini birakmistir.

    gunumuzde ise uc boyutlu bilgisayar animasyonlari yardimiyla saglanan gercek olmayan bir ortamdir.
    bir nevi insan beynini yaniltmaya dayanir. insanin duyulariyla, sanal ortami birlestirerek kisiyi, o ortamin bir parcasi haline gelmis hissetirmektir. (ucak simulatorlerinde oldugu gibi; ucak simulatorlerinde, pilot kabinine gore tasarlanmis olan ortamda hareketlilik vardirr. pilot adayinin hareketlerine gore kabin harekete gecer) bu anlamda bir celiskiyi de gozardi etmemek gerekir. burada, sanallik gerceklige oykunen/ozenen bir kullanima sahip. sanal gerceklik, yalin gerceklige benzedikce/yaklastikca basariya ulasmis sayilir. oysa duslerin gerceklenme tutkusu bambaska bir talebe gonderme yapar. gerceklemek istedigimiz dusler, mevcut gerceklige sigmayan, onu asan ve ondan daha 'mukemmel' seylerdir. duşlerimiz, gerceklik statusune gecmek ama daha iyi bir yeni gerceklige donusmek ister; mevcut gercekligi olabildigince iyi taklit etmek değil.
    (bu haliyle, sanal gerceklik, ozgurlesmeyi degil, yalnizca, mevcut toplum duzeninde gereksiz baskilarla kusatilmis alanları (cinsellik gibi), toplumsal duzeni degistirmeyecek ve onu tehdit edemeyecek bir formda 'muzdarip' bireylere acmak; onlari, sahte bir ozgurluk oyunuyla uyutmak anlamina geliyor.)

    sanal gerceklik tabii ki sadece simulatorler icin tasarlanmis bir teknoloji degildir. bu yolla, ileride, gundelik/pratik hayata yonelik gelismeler dogrultusunda, hayati kolaylastiracak cok ilginc isler yapilabilmek de mumkun gozukmektedir. mesela, ayni sanal yerde iki kisi ortama tam hakim olarak bir toplanti yapabilir; insanlar "sanal alis veris merkezi"lerinden ihtyiaclarini gorurler; "internet bankacaligi" ile para akisini gerceklestirebilirler, "sanal ofis"lerinden islerini takip edebilirler ya da evinden cikmayan bir cerrah, acil bir ameliyati evindeki ve hastahanedeki aletler yardimiyla hemen orada, yapabilecek olabilir vb gibi...

    son olarak, benim sevdigim tanimi ile sanal gerceklik; "daha iyi bir yasama yonelik duslerimizi, gercek dunyada gercekleyebilmek icin bir seyler yapmamiza yardimci olan ya da bu dogrultudaki 'birikmis' anksiyetemizi sanal elma sekerleriyle desarj eden bir oyun bir sanal cennet"tir.

    (yararlanilan kaynak sahipleri; kerem kandemir/bir iletisim ve etkilesim fantezisi olarak internet
    nadir kemal yilmaz/sanal gerceklik nedir?)
  • bilgisayar ve insan arasindaki iletisimi saglayan monitor, klavye, mouse, sensorlu eldivenler, 3d gozlukler, insan eli, parmagi, kolu, gozu, agizi vs benzeri aygit ve organlarin bypass edilerek, veri giris-cikisi isleminin direkt bilgisayar ve insan beyni arasinda kurulmasinin basarilmasiyla tum deger ve aliskanliklari degistirecek olan teknolojidir.*
    tum ruyalar gercek, tum gercekler sanal olacak, mazot 1 tl olacaktir*
  • eon reality denilen bir kurum tarafından, eon human proje ismiyle, a$mı$ bir hale getirilen teknoloji : http://www.youtube.com/watch?v=nice6nyb_wa

    bu sayede bilgisayar ortamında size benzer insan yüzleri ortaya çıkartabiliyor, yüz ifadelerinizi, ten renginizi, kafa yapınızı vs. 3b olarak değiştirebiliyorsunuz. *

    yakında, fotoğraflar kanıt olmaktan çıkacak gibi görünüyor.

    efendim biraz daha yorumlamak gerekirse bununla tam olarak ne yapabilirsiniz?

    - ölen birisini, dijital olarak yaşıyormuş gibi gösterebilirsiniz.*