491 entry daha
  • filmi çook uzun zaman önce tv'de izlemiştim. bu tarz göndermelerle dolu filmler artık tv'de yayınlanmıyor.

    ilk olarak uluslararası 92 yapımı çekilmiş bu film, türk filmi olup en güzel yol filmidir bence. 90'ların başında türkiye yollarının bir durumunu izlersiniz. 30 yılda tek geliştiğimiz kısım sanırım bu yollar olmuş.. "ama yol yabmış" evet.. her neyse...

    filmi izleyene kadar ben ilyas salman'ın ankaralı bir karakteri oynadığını bilmiyordum. filmde gitmeye çalıştığı köyün de memleketim polatlı'ya oldukça yakın olan gordion antik kentinin bir parçası sayılan pessinus yerleşkesi olduğunu bilmiyordum.. pessinus'u görünce oha bizim köye mi gidicek lan bu yoksa dedim ahahah.. şimdi filme gelelim.. bundan sonrası spoiler'a girer, hala bu filmi izlememiş varsa izlesin derim. bu arada türk filmlerinde en orijinal kaza sahnesine sahiptir.

    ilk olarak bayram tam bir anadolu irfanı, orospu çocuğunun teki.. şu müge anlı'ya çıkan ve sonunda tutuklanan anadolu irfanı orospu çocuklarından farkı yok.. şu karakter gerçek olsa ibrahim buna mügede söver dururdu..

    bayram yememiş, içmemiş tüm parasını alamanya da eski model bir mercedes'e yatırmış.. lakin mercedes, tam bir mercedes.. w116 kasa 350 se.. 3,5 lt motor 200 beygir. 0-100 km 9,5 saniye.. feribot sahnesinde görüyoruz ki otomatik şanzıman.. yine aynı feribotta bunun arkasında duran kırmızı yüksek ihtimal 90 model mercedesin fena tokatlayacağı gibi yolda selektör atıp taciz eden mercedesin de mına kor öyle bir mercedes... yani bayram parasını eski arabaya yatırmış olsa da, çok sağlam bir arabaya yatırmış.

    bir araba nasıl kullanılmaz ilk olarak buradan öğreniyoruz. bayram mercedes'i
    aldıktan sonra araba kullanmayı öğrenmiş. kullanma şeklinden de ilk uzun yol deneyimini yaşıyor. film resmen uzun yol giderken ne yapılmaz onları göstermiş, ders niteliğinde resmen.

    bu bayram ilk olarak sarı mercedes'i ile alamanya acı vatanda gurbetçi kankasının evlendirme amacı ile tanıştığı solmaz'ı kandırıyor. arka koltukta zorla sahip oluyor kadına, sonra diyor ki beraber türkiye'ye gideriz ama satış koyuyor solmaz'a.. en baştan biz solmazın ahını aldı diyoruz.

    gümrük kapısının ilk kısmında yediği çizik solmaz'ın ahı oluyor aslında. ama solmaz da orospu yani.. almanya'da gurbetçi de olsan, mercedes almış türk'e vermezsin arkadaş.

    daha sonra yolda benzin beğenmiyor bu. yolda kalıyor araba bir şekilde boşta salına salına benzinliğe varıyor ama avrupa benzinini de alıyor.. avrupa benzin dediği de süper benzin bu arada. petrol ofisini beğenmiyor haspam. bp'den alıyor benzini..

    daha sonra bir yemek yerinde duruyor. arabasının dibine girmesinler diye yanında duruyor arabanın.. kırmızı opelli abiyi çıldırtıyor. değnekçi de ayar oluyor buna.. yemeği yeyip gideceği zaman bakıyor ki mercedes yıldızı çalınmış.. çizikten sonra bu da canını sıkıyor. kavga ediyor değnekçi ile.

    sonra edirne'yi geçip istanbul'a varıyor.. bu sahnede tezat kısım şu.. silivriden büyük çekmeceye varırken öyle bir virajlı rampa inmiyorsunuz. bu rampa bugün hala duruyor e-5'te beylikdüzü'nden büyükçekmece'ye inen rampayı çekip, avrupa tarafından anadolu'ya gider gibi göstermişler. neyse sonra bu büyük çekmece sahilinden geçiyor. selimpaşa da olabilir oralar ama ben büyükçekmece tahmin ediyorum.. burada yola yazlıkçı topu ve yazlıkçı atlıyor, ani fren yapıyor.. o arada solmaz ve arkadaşının ailesini görüyoruz.. kaza yapmışlar.. gidip lastik kontrolü yaptırmaya giriyor benzinciye.. benzinci benzin vereyim mi deyince "yok ben avrupa benzin kullanıyorum sen lastiklere bak" diyor.. lastiklere baktırıyor. benzinci diyor sol arka stop kırılmış diye.. yazlıkçı atlayınca arkadaki kamyon değdirmiş buna.

    sonrasında taksim'de mercedesleri geziyor.. ilk uğradığı dükkan mercanlar otomotiv. bu adamlar hala en büyük mercedes parçacısı amk. yıldız ve stop arıyor. yıldız yok zaten stopta pahalı. almaktan vazgeçiyor..

    şimdi filmin en büyük ikonik sahnesi feribot.. bugün bu filmden bahsetsen herkesin aklına iki sahne gelir.. ilki bunun feribottan inme çabası, ikincisi kamyondan ön camına taş gelme olayı.. feribot sahnesi çok önemli bu filmde ama şöyle bir konu var...

    ben de istanbul'dan defalarca polatlı'ya gittiğim için, feribot tamamen gereksiz bir güzergah olmuş. 1992'de e-5 üzerinden hiç feribota binmeden sivrihisar'a ulaşmak daha basit ve kolay olması lazım. hala öyle.. gerçi kitap 76'da yayınlanmış.. kitaba göre bakarsak.. feribot normal geliyor.

    neyse sonradan öğreniyoruz ki bu orospu çocuğu bayram, köylüsü ibrahim'in sağlık raporu ve vizesini kendine uydurup öyle gitmiş almanya'ya. ibrahim'in tarla satıp kooperatife yatırdığı paranın üstüne konup kendisi ibrahim gibi gitmiş. bunu duyan kezban'da kendisini isteyen bir ankaralıya varmış..

    işte son kazada takla attığı an ise ibrahim'in ahıdır.

    kısaca filmde 3 öğüt vardır.

    1- böyle araba kullanmayın, acemiyken yalnız yola çıkmayın..
    2- dünya malına bu kadar değer vermeyin.
    3- alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste ahahaha

    bir de film ve kitap cidden "anadolu irfanı budur" diyor yahu.

    ilyas salman'ın oyunculuğuna şapka çıkarırken huzurlarınızda bir kere daha anadolu irfanı bayram'a orospu çocuğu diyorum..

    bu arada sarışın bir ablayı sarı mercedesle feribotta yemeye çalıştığı sahne var. bayram sanıyor ki arabasını gören her kadın solmaz gibi bacaklarını aralayacak. bu tipler hala var bu arada.. hala alman arabasına biniyorlar.
  • "dölü bozuk ibne" gibi muhtesem bir kufuru iceren film.
hesabın var mı? giriş yap