*

şükela:  tümü | bugün
  • ayni isimli romandan uyarlanmis bir kemal sunal filmi. cok guzeldir yaw*. apti zengin amcabey'in bahcivanidir. a$iktir, yegenine.(bkz: meral zeren). $oko partisinin amcabey tarafindan basilmasi sonucu meral zeren apti'yle evlendirilmeye mecbur birakilir. gelin guvey geyikleri ayyuka cikar bu sahnelerde. apti verilir bi okula ogrenci olarak, servet avcisi bulent kayabas ile romantik evlilik dusleri kuran kadir kiymet bilmez yegen ve ailesi tarafindan.olaylar gelisir*
  • hikaye bir don camillo oykusune dayanir.
    (bkz: don camillo)
  • yönetmeni zeki ökten, senaryo yazarı sadık şendil olan 1975 yapımı renkli türk filmi. rol dağılımı şöyledir:

    kemal sunal: apti
    meral zeren: serpil
    ali şen: amca bey
    ayfer feray: serpil'in annesi
    turgut boralı: serpil'in babası
    bülent kayabaş: zengin avcısı züğürt, serpil'in nişanlısı
    kahraman kıral: apti'nin sınıf arkadaşı

    filmin ağlak, duygulu fon müziğinde özdemir erdoğan'ın pervane isimli şarkısı kullanılmış.
  • -sana bir çift sözüm var. eşoleşşek!! oh be...
    yaran repliğinin geçtiği film..
  • kemal sunal filmografisinin kenarında,gözlerden uzak kalmış nefis bir elmastır...
    kemal sunal'ın filmdeki abdi karakteri hababam sınıfı öncesindeki filmlerindeki (salako,salak milyoner,köyden indim şehire) personayı yansıtır:epeyce grotesk bir saflık.lakin tüm kemal sunal filmleri içinde damakta bıraktığı hüzünlü tad bakımından hayli farklı bir yere sahiptir.pencereden içeri güller fırlatıp,gecelikle pencereden onu seyreden mahmur gözlü -ve güzeller güzeli- meral zeren'e bir "günaydın küçük hanım" der ki,baştan farkedersiniz aşkın bu filmde,üstadın filmografisindeki diğer örneklerden tamamen başka bir açıdan ele alındığını.abdi'nin serpile duyduğu aşk o kadar saf ve trajiktir ki,hakikaten filmin bazı yerlerinde boğazına bir şeyler düğümlenir insanın -mesela okuldan kaçıp elinde oyuncak bir pembe panterle serpil'in yaşgününe geldiği sahne-,zeki ökten çöpçüler kralında da daha farklı bir açıdan yansıyan komik ama bir o kadar da hüzünlü bir hisle,bir duyarlılıkla örmüştür filmi.
    filmin şarkısı bim bam bom müthiş etkileyicidir o sahnelerle birleşince,yasemin kumral'ın barok pop janrındaki nefis parçası sanki abdi'nin gülünç masumiyetini terennüm etmek için yazılmıştır.
    ve son bir not da kahraman kıral için,onun gibi bir çocuk oyuncu gelmedi bir daha ve de gelemeyecek.
  • filmin başlarındaki çikolata partisi akıllara ziyandır. gençlerden biri elde bir kase erimiş çikolata ile gelir, herkes elini daldırıp yemeye başlar. sonra herkes bir köşeye çekilip sevişir. ama böyle çikolataları döke saça falan. uyuşturucu referansı diye düşünmüşümdür hep.
  • (bkz: şoko parti)
  • hüzünlü sarkilarin ben gamli hazandan esintilerle olustugu film.
  • kemal sunal'ın kucağında pembe panter'le ağladığı sahne epey dokunaklıdır.

    kemal sunal ve meral zeren'in filmin sonunda küçük tofaş'a atlayıp bim bam bom eşliğinde zigzag çizerek yolda gittikleri sahne türk sinemasının en akılda kalıcı, en iyi final sahnelerindendir.
  • apti nin yatılı olarak kaldığı okul leventteki yıldız koleji dir. birde bebek yeni yıldız vardır onla karıştırmayalim.