şükela:  tümü | bugün
  • slayer grubunun 1998 yılında yayınladıgı diabolus in musica adli albumunun 9.şarkısıdır.sözleri ise şöyledir bu şarkının;

    no blood no glory
    all pain and fury
    a demonstration
    of domination
    show of pure intimidation
    full contact why i live and breathe
    side stepping all the human debris
    head strong i know that i'll prevail
    face down in my arena you will fail
    head to head eye to eye
    human pile of proven pride
    ripping flesh spitting teeth
    sacrifice for victory
    base line - goal line
    overtime - killing time
    relentless brotherhood of discipline
    centuries of tradition is to win
    head first into battle feel the rush
    living on adrenaline your try is crushed
    no blood no glory
    all pain and fury
    head to head eye to eye
    human pile of proven pride
    ripping flesh spitting teeth
    sacrifice for victory
    base line - goal line
    overtime - killing time
  • yuksek verimli yazilim gelistirme icin uygulama yontemlerinden birisi. ben boyle diyorum ama esasen "an extension pattern language for hyperproductive software development" dir.
    (bkz: pattern language)
  • rugbyde iki takimin on pozisyonlarinin hooker,prop,flanker ve lock lara kenetlenmis bi bicimde karsi tarafin ayni pozisyondaki oyuncularini itmesi durumunda topu geriye scrumhalf'e itekleyerek kazanma durumu.
  • agile modeling 'in en kücük cycle birimi. scrum -> sprint -> release diye gider.
  • günümüzün en popüler yazilim gelistirme sürec modellerinden biridir. temel olarak yazilim ekibinin ve uretilecek yazilimdan faydalanacaklarin(stakeholder) belirli bir süre (genellikle 1 ay) icerisinde maksimum verimlilikte calismalarini, tüm yazilimin ise bu 1 aylik döngülerden olusan daha büyük bir proje sonucunda üretilmesini hedefler.

    baslangic icin:
    http://en.wikipedia.org/wiki/scrum
    http://jeffsutherland.com/scrum/
    http://www.controlchaos.com/
  • cesitli yontemler ve onceden belirlenmis rolleri iceren bir surectir. bu surec icerisindeki ana roller; tum surecleri yoneten scrum master, musteri ile iliski icerisinde olarak musteriyi temsil eden product owner, yazilim gelistiricilerinden * olusan team'dir. bu rollere pig roller denir.

    chicken olarak tanimlanan roller ise scrum surecine tam olarak dahil olmayan users *, stakeholders *, managers'dan * olusur.
  • (bkz: versionone)
  • asagidaki mesajda belirtildigine gore kisa bir sure sonra bir takim revizyonlar gorecegiz konu hakkinda:

    "fellow agilists and scrum practitioners,

    today, scrum.org and scrum inc. are announcing a formal model for modifying and extending scrum. scrum's creators, jeff sutherland and ken schwaber, are inviting practitioners from around the world to contribute to scrum's future.

    scrum was first developed 15+ years ago, and it has been evolving and adapting ever since. informed by their experiences and those of the scrum community, ken and jeff have carefully codified the framework in the scrum guide, which documents the basic rules, artifacts, and events of scrum.

    today's announcement marks a new era in scrum's evolution by making available a public mechanism for providing feedback on the scrum guide and a model for proposing extensions to the basic framework.
    the formal process for proposing and integrating changes into scrum is available online at scrum.org. to learn more about proposing your own contribution to scrum, click here.

    this is a first step. let's give it a try; we can come back later and evaluate options for next steps.

    on behalf of the scrum proposal review team,

    scrum foundation g&c gertrud&cope"

    edit: buradan ulasilabilir.
  • teknolojiyi hızla takip eden pek çok şirkette rastgelebileceğiniz bir süreçtir veya modeldir.

    açıkçası scrum için bir tablo çizmek doğru olmaz. scrum çünkü belli başlı toollardan oluşan bir süreç değildir. aksine kendi içinde evrimleşebilen gelişebilen ve ihtiyaçlar doğrultusunda esnekleşebilen bir yapısı vardır.

    kesinlikle en can alıcı yeri scrum meetinglerdir. çalışanın önemi burada ortaya çıkar. onlarca para verip scrum üzerine sertifika almak çok da mantıksız değil, çünkü ne olursa olsun proje toollarından bi bok bilmeseniz de yönetici olmanın getirdiği avantajlar hep var.

    ah şu dünya sistemi.
  • extreme programming ile beraber en popüler çevik proje yönetimi uygulamarından birisidir. jeff sutjerland ve ken schawaber tarafından 1990’ların ortalarında geliştirilmiştir. 20 kişiden az olan takımlarda uygulaması kolay ve başarılı olan bir yöntemdir.

    --- spoiler ---
    scrum’ın süreçlerini kısaca ifade etmekte fayda var. bu bağlamda product backlog, sprint backlog, sprint ve scrum toplantılarına kısaca değinelim. scrum projelerinde ilk yapılan proje sponsorları ile bir masaya oturulup projenin kapsamını ifade eden “product backlog”u çıkartmaktır. “product backlog” proje sonunda üretilmesi beklenen sistemin özellik ve fonksiyonlarının önceliklerine göre yazıldığı bir liste dokümanıdır. bu dokümanda, sponsorun ihtiyaçları ve istekleri öncelik sırasına konarak listelenir. proje süresince bu doküman proje sponsoru tarafından sürekli güncellenir; yeni fonksiyon ve özellikler listeye eklenir, mevcut fonksiyon ve özelliklerin öncelikleri değiştirilebilir.

    scrum yöntemi ile yönetilen projeler “sprint” denilen fazlara ayrılır. herbir “sprint”in süresi genellikle (en fazla) 30 gündür. ideal olan proje boyunca boyunca tüm “sprint”ler aynı süreli olur. proje takımı (scrum team), proje yöneticisi (scrum master) ile her sprint başlangıcında masaya oturarak yeni “sprint” dahilinde geliştirilecek özellik ve fonksiyonları belirler. bu süreçte seçilen fonksiyon ve özellikler daha önceden oluşturulmuş ve sürekli güncellenen product backlog listesindeki sıra ile en öncelikli olanlardır. hiçbir zaman önceliği düşük bir özellik veya fonskyon önceliği yüksek bir özellik veya fonskyiondan önce geliştirilemez. bu bağlamda bazı “sprint”lerde proje takımı, product backlog’dan 4 eleman, bazı sprint’lerde 25 eleman seçebilir. seçilen özellik ve fonksiyonlar sprint backlog denilen ikinci bir listeye aktarılır. proje takımı bir sonraki sprint başlangıcına kadar bir daha product backlog’a bakmaz, o sprint dahilinde sadece ilgili sprint backlog listesine odaklanır.

    sprint backlog dahilindeki her özellik veya fonsksiyon için maksimum 3 günlük geliştirme süresi verilir. bu sürede sözkonusu elemanın geliştirmesinin tamamlanmasına çalışılır. scrum takımı her sabah scrum master eşliğinde “scrum” denilen günlük toplantısını yapar. bu toplantıya tüm takım üyeleri katılmak zorundadır. scrum toplantısına proje takımı dışındaki diğer proje paydaşları da katılabilir; ancak onların toplantı sırasında kesinlikle konuşma hakları yoktur; sadece dinleyici olabilirler. konuşan paydaşlar bir sonraki “scrum” toplantısına alınmaz. scrum toplantılarında kimse oturmaz; herkes ayaktadır. scrum toplantısında bir önceki gün yapılanlar, o gün yapılacaklar, karşılaşılan ve karşılaşılabilecek riskler tartışılır. scrum toplantısı en fazla 15 dakika sürer.

    her sprint sonunda sprint raporu çıkarılır. bu rapor dikey ekseni kalan sprint backlog’da bulunan ve daha geliştirilmemiş özellik ve fonskyion sayısını, yatay ekseni sprint gün sayısını gösteren iki eksenli basit bir rapordur. her sprint için bir adet sprint raporu çıkarılır ve günlük olarak scrum master tarafından güncellenir. sprint’in ilk günü yatay eksendeki değer en yüksektir, sprint sonuna doğru aşağıya doğru eğimli bir çizgi oluşur.
    --- spoiler ---

    (bkz: agile software development)