şükela:  tümü | bugün
  • iktisat ogrenimi gormustur.
  • belgesel fotografın duayenlerinden brezilyalı sebastião salgado'nun ara güler'e hediye ettiği fotoğraflar yıllar sonra yapı kredi kültür sanat tarafından, sermet çifter kütüphanesi etkinlikleri bünyesince bir sergiye dönüştürülmüş.

    on iki şubat tarihinde yapı kredi kültür merkezi, sermet çifter salonu'nda açılan sergide, çoğu artık klasikler arasına girmiş otuzdan fazla salgado fotoğrafı yer alıyor. ülkemizde tamamı salgado fotograflarından oluşan bu ilk sergide 'altın / serra pelada 1986', 'göç' ve 'işçiler' projelerinden dünyaca ünlü fotoğrafları on dört marta kadar görmek mümkün.

    "ben seni hep izlerdim, fotoğraflarını da çok severim. senden fotoğraflarını istiyorum" der bir gün salgado. "kaç tane verirsen, ben de o kadar fotoğraf veririm" diye de ekler. "seç on beş resim" deyince "on beş az, daha çok fotoğraf istiyorum, otuz tane olsun" der. böylece ara güler hatırı sayılır bir sebastião salgado koleksiyonuna sahip olur. ara güler ile belgesel fotoğrafın bir başka ustası salgado arasında geçen bu fotoğraf alış verişi, salgado'nun da onayının alınmasıyla yıllar sonra bir sergiye dönüşmüş.

    fotoğraf dünyasında haklı bir yere sahip olan salgado, çalışma yöntemleri ve hayat karşısındaki duruşuyla sıra dışı bir fotoğrafçı. aynı zamanda unicef'in özel temsilcisi olan salgado, yıllardan beri zor koşullar altında yaşam savaşı veren insanları anlatıyor. çalışmaları bugüne dek pekçok kitaba ve birçok sergiye dönüştü, ödüller aldı.
  • güney amerika’nın şeker kamışı işçileri, brezilyalı maden işçileri, fransız çelik işçileri, bangladeş’in gemi söken işçileri, hong kong’un artık hayvanat bahçelerinde bile rastlanmayan kafeslerde yaşamaya mahkum ettiği vietnamlı çocuklar, traktör kepçelerinde taşınan ruandalı mülteci cesetleri… eduardo galeano, serra paleda’nın maden işçilerini görüntüleyen fotoğraflar için “bir madenciler ordusu mu bu, dağı tırmanan? firavunlar zamanında piramitleri kuran işçilerin bir görüntüsü mü? bir karınca ordusu mu yoksa?” demiş. salgado’nun fotoğraflarına bakarken ilk düşünülen bu oluyor gerçekten de: ne kadar da çoklar! açlıkla terbiye edilmiş, çamura, petrole, cürufa bulanmış kalabalıklar, yaşamlarının ve ekmeklerinin peşinde koşuyorlar. acı ve yoksulluğu, inatla çatılmış kaşlarda, yorgun, gülümseye çalışan yüzlerde, ağır yük altında gerilmiş bedenlerde üretmenin ve yürümenin gururuna dönüştürüyor kamerası.
    salgado fotoğraflarında, varlığından haberdar olmadığımız, olsak bile mücadelelerinin zorluğunu, yoksulluklarının büyüklüğünü tahayyül edemeyeceğimiz binlerce insanı, kimileyin bulutların, dalların arasından, kimileyin fabrikaların küçük, kirli pencerelerinden sızan ışıkla kutsuyor.
  • değerli şahsiyet john berger'le yazarın fransız alplerindeki evinin mutfağında bir masanın başında oturup fotoğrafları hakkında konuşmak suretiyle müthiş bir küreselleşme belgeseline imzasını atan kişilik.
    http://www.sebastiosalgado.com.br/
  • genesis adli, dunyanin "bozulmamis" yerlerini fotograflayacagi "son buyuk projesi"'ni guardian'dan takip edebiliyoruz. ilk bolum galápagos adalari.

    http://www.guardian.co.uk/arts/salgado
  • oldukça zengin, ayrıntılı, figür deryası, devasa kompozisyonların sahibi..bazılarıysa gayet sade ve şıktır..
    hastası olduğum kimsedir.
  • fotoğraf bir dinse 'peygamber' sıfatını hak eden adam
  • sebastiao salgado.

    yaşadığı çağların tanıklarından. sanatçı kimliğine aydın kimliğini de eklemiş biri. kimi kereler, aynı yerde kim makinasıyla dursa aynı fotoğrafı çekerdi dedirtse de. ama bu, aydın kimliğini gölgeleyen bir konu değil. başka bir şey. sadece belge'de kalan kimi fotoğraflarına taş.
  • kalem yerine ışığı kullanan bir şair.
  • 24 mart 2007'ye kadar hindistan üst başlıklı fotoğrafları sergilenmektedir.
    (bkz: http://www.istanbulfotografmerkezi.com/…leri.guncel)