şükela:  tümü | bugün
  • ing. uyelikten cekilme, ayrilma.
  • 1897'de viyana'da bir grup sanatçının kurduğu bir sanat birliği.
    (bkz: joseph maria olbrich)
    http://www.secession.at/
  • "der zeit ihre kunst
    der kunst ihre freiheit"
    ["dönemin kendi sanatı, sanatın kendi özgürlüğü" (olmalıdır)] giriş kapısının üzerinde yazmaktadır -kocaman. dönemi için büyük anlam ifade eden bir laftır.
  • sezession terimi 19. yüzyıl sonunda sanat akademileri geleneği ile alman ve avusturyalı sanatçılar tarafından kullanıldı.
    bu akımda bulunanlar genellikle doğalcı ve izlenimci resim yaptılar. daha sonra dışavurumculuk'a karşı tepkiler gerçekleşti. ve kendi sanatsal fikirlerini berlin, viyana ve munich gibi yerlerde oluşturdular.
    bu gruptaki ressamların yapıtlarının ayırt edici özelliği rengin incelikle çoğu kez güçlü kullanımıyla iki boyutlu süslemeci bir uslupla birleşmeleriydi.yapıtlar mutlak bir duygusal hal ve tavırların anlamlaştırılmasını içerek izleyiciyi, sofistike bir okumaya davet eder.
    gustav klimt ,egon schiele bu dönemin en ünlü ressamlarıdır. ve gustav klimt'e ait olan dünyanın en pahalı tablosuda bu dönemden çıkmıştır.
  • "viyana sanatçılar birliği"
  • viyana sezesyonu ilk olmasa da secession denince ilk akla gelendir.
    akademiyi fazla tarihe dönük ve strikt bulan sezesyon sanatçıları, sanatın bu kadar norm içermesini ve "klasik" bir şey olmasını saçma bulmuşlar ve resti çekip akademiden ayrılmışlardır. sanatta daha fazla özgürlük arayışından doğmuştur aslında. otto wagner ve yapıtlarında yerle bir edilen tabular yüzünden eleştirilen gustav klimt viyana sezesyonu'nun en önemli sanatçılarındandır.
  • (bkz: gustav klimt)
    (bkz: koloman moser)
    ardından
    (bkz: oscar kokoschka)
    (bkz: egon scheile)
    (bkz: richard gerstl) bu farklı gerçi
  • ressam, heykeltıraş ve mimarlardan oluşan; aralarında gustav klimt, koloman moser, josef hoffmann, joseph maria olbrich gibi isimlerin bulunduğu sanatçıalr tarafından 3 nisan 1897'de avusturya'da başlatılan ve art nouvea'nun lokal bir formu olarak tatbik edilen bir akım.

    gustav klimt, bu hareketin başı oldu ve sanatçılar, viyana'daki resmi sergi salonu künstlerhaus'un demode ve katı muhafazakarlığına karşı çıkarak daha ilerici sanatçıların eserlerinin sergilenmesi için birtakım çalışmalarda bulunmuşlardır. şerik bir üsluba sahip olmayan viyana sezesyonu, akademik geleneğin kısıtlamalarının dışında kalan sanatsal olasılıkları keşfetmek noktasında ittihat etmişlerdi. bu bakımdan tamamen yeni bir janr yaratmayı umut ediyorlardı. fikirlerini, düşüncelerini kendi tarzlarında yarattıkları "ver sacrum" (kutsal bahar) isimli dergi vasıtasıyla duyuruyorlardı. lokallerinde ise, "her çağa kendi sanatı ve sanata özgürlük" mottosu bulunuyorduç
  • viyana'da, karlsplatz'ta, opera binasına ve teknik üniversiteye yürüme mesafesinde yer alan, kendine ait jugenstil mimarisiyle ve modern sanata verdiği yön ile avusturya için muazzam önemli, tabiri caizse mihenk taşı olan bina.
    ilkleri başlatması açısından, 20. yüzyılın başlarından sonra önemini yitirmiş değil; günümüzde de bu yerini koruyor.

    bu sanat yuvası, isviçreli sanatçı christoph büchel'in bir nevi küratörlüğüyle (proje fikri kendisinin), 2010 senesinde, tam iki ay boyunca, swinger kulübüne kapılarını açmıştı. alt katta, gustav klimt'in değersiz taşlara anlam kazandırdığı duvar resimlerinin altında, hatta o ünlü beethoven frieze muralinin tam karşısında, yere atılmış bir kaç döşek, gece boyunca swingerlara hizmet etmişti. soğuk viyana gecelerinde (o kış da sahi nasıl soğuktu, anlatamam) orgy partilerine tanıklık ettikten sonra, sabah da sergiyi gezmeye gelenleri ağırlıyordu bina. sergiyi gezen kişiler, döşekleri, kullanılan prezervatifleri, kenara atılmış değişik cisimleri(!) ve çeşitli erotik oyuncakları görebiliyor, herhangi bir cinsel birleşmeye tanık olmuyorlardı.
    viyana'daki ikinci yılımdı. gidip gezmiştim. şahsen, viyana aksiyonistlerinden sonra, beni etkilememişti. açın viyana aksiyonistlerini de okuyun, yaptıkları hedelere bakın. demek istediğimi anlayacaksınız. boş döşek de neymiş!