şükela:  tümü | bugün
  • twitter sayesinde paylaşımlarına bayılarak takip etmeye başladığım mimar. kendisi sayfasında restoratör mimar olduğunu belirtmiş.

    sayfasında sürekli eski mimari eserleri paylaşıyor ve yapılar hakkında bilgi veriyor. bazı eserlerin restorasyon öncesi ve sonrası durumlarını paylaşıyor. değişik mimari örnekler sunarak çevrenizde bu tarz yerler varsa paylaşın diyerek insanları çevreye farklı bir gözle bakmaya teşvik ediyor.

    twitter adresi de burada. mimariye ilgi duyan suserların hoşuna gidebileceğini düşünüyorum.
  • ablası saadet özen'le twitter ana sayfamı zenginleştiren değerli insanlardan.
  • tarihçi ve şehir bilimcisi değildir. şehir bilimi diye bir bilim de yoktur. öncelikle tanımları doğru kullanalım, burası gurbetteki bartınlılar facebook grubu değil, kutsal bilgi kaynağı.
    kendisi tam bu ülkeye layık so-called entelektüellerden biridir. şehircilik, mimari ve çevre konularında boş boş ahkam kesen ve siyasal islamın modernizmin ardından ikinci silindir olarak şehirlerimizi ezip geçmesini ellerinde çiçeklerle nostalji şarkıları söyleyerek izleyen bir gürûhun yeni üyesidir. bu gibi bombooşşş insanlar çoğunluğu dayanaksız, hurafelere ve varsayımlara dayalı temelsiz önermeleriyle ortada uzman diye dolaşıp kent suçlarına karşı verilecek gerçek bir mücadelenin önünü kesen ve lüzumsuz yer işgal ederek dolanan kalabalıktır. çağrışım isterseniz (bkz: mücella yapıcı). kendisi de ekümenopolis belgeselinde abuk sabuk fikirleriyle yer almıştı. şehir plancısı veya şehircilik alanında herhangi bir akademik unvan sahibi olmamasına karşın mimarlar odası ? istanbul şube başkanı sıfatıyla sağda solda yerli yersiz atıp tutar.
    seda hanıma dönecek olursak, renkli ahşap cephe fotoğraflarıyla pinterest yerine twitter'da yer aldığından beri kazandığı niteliksiz takipçi kitlesini dün tartışmaya girdiği bir araştırma görevlisini linç ettirmek için kullanmış, okulundan attırmaya kadar uğraşmıştır. ve tam da tahmin edildiği üzere bu ülkeye yakışan boş insanlardan istediği desteği almıştır. kendisi hakkında müsait bir vakitte daha 'derinlikli' bir yazı yazmayı plânlıyordum, şimdilik bu yetsin.
  • mimarlık, şehir kültürü ve tarihi, en önemlisi şehir kimliği konusundaki birikimini ve görsel arşivini sosyal medyada kamunun bilgisine sunan mimar. keşke dersaâdet'e belediye reisi olsa.

    hamiş: dahi anlamındaki "de"lerin ayrı yazılması konusundaki hassasiyeti şayan-ı dikkat.
  • ben ikna oldum; hanımefendi kendisini dünyanın en iyi mimarı, en güzel ses sanatçısı, en iyi etimologu sanıyor. twitter’da girmiş olduğu anlamsız tartışmalardan haz etmememe rağmen, işinde çok başarılı olduğunu bildiğim için takibi hiç bırakmadım. harika paylaşımlarına şahit oldum, gerçekten yetenekli ve işini seven biri.
    ama o karakter dediğimiz mesele var ya, işte o her şeyden önemli.

    burçin aydoğdu bir hukuk doktoru, twitter kullanıcılarının yolu elbet profiline düşmüştür. dil ile oldukça ilgili ve şahsen paylaşımlarını bunun için takip ediyorum. bir gün, içinde “haremlik” geçen bir tweet paylaşıyor ve seda özen “haremlik diye bir şey olmadığını” söyleyerek düzeltme rica ediyor. işte sonrası salt karakter, bilgiden birikimden tamamen arınmış ve psikolojinin incelemesi gereken bir tutum.

    burçin aydoğdu, “haremlik” kelimesinin “mekan” için kullanıldığında ısrarcı oluyor ve 1909 yılında bir kaynakta kullanımını gösteriyor. seda hanıma da “sizin kaynağınız nedir?” diyor.

    seda hanımın kaynağı şu: bu işi yalayıp yutmuş hocaları, çözdüğü ve çizdiği binalar.
    bir de üstüne “yanlış yapıyorsunuz ama tutumunuzda da ısrarcısınız” diyerek nasihat veriyor.

    aynı aileden, aynı ananın babanın büyüttüğü bir de ablası var. dünya tatlısı, mütevazı. ballar böcekler havada uçuşuyor tweetlerinde. birine cici bebe yedirip diğerini dövmediklerine göre, işte bunlar hep...

    dünyada hiç kimseye olduğu konumdan dolayı itibar etmememek, kimseye 10 yıllık birikiminizden dolayı 10 yıl kredi vermemek ve insanları çok da ciddiye almamak hayati derecede önemlidir.
    insanların değişmez temelleri vardır. dönüşüm, her şeyin değişmesi demek değildir. kimse her şeyi bilemez, kimse her konuda tüm fikirlerini inat ve ısrarla savunmamalıdır.

    kendisi iyi bir mimar olabilir ancak bu tutumuyla sınıfta kalmıştır. kaynağı olmadan bir fikrin arkasından sıkı sıkıya giden insandan ne kadar iyi bir mimar olabilir?
    mimari bilgim kendisinin yüzde biri kadar olduğu için bir şey diyemiyorum.

    başarılar diliyorum. umarım bir gün gerçeklerin kendi deneyim ve doğrularından ibaret olmadığını anlar.