şükela:  tümü | bugün
  • şu videoyu izlerken aklıma takılan soru: https://www.facebook.com/…616506592646/?pnref=story

    gözlüklü abimiz diyor ki "medet ya geylani" demek şirktir. sonra kuran-ı kerim'den bir ayetten bahsediyor: "o da senin gibi bir kuldur. yardım...." (sözü kesiliyor) -böyle bir ayet meali bulamadım.

    sonra fatiha suresinden bir ayet aklıma geldi:
    "iyya kena'büdü ve iyya kanestain" (de ki; biz yanlız sana ibadet ederiz ve ancak senden yardım dileriz)

    şimdi bu durumda allah (cc) kainatın ve cümle alemin ve yaratılmış yaratılmamış her şeyin tek hükümdarı mutlak sahibi ve sultanı ise -ki öyle- onun vezirlerinden bakanlarından müsteşarlarından valilerinden velilerinden yardım dilemek şirk midir?

    tombiş abimiz de: o zaman 112 acil servisi aramak da suç mudur? diyor.

    kafam iyice karışsa da -yanılma hakkımı saklı tutarak- ve yanıldığımı anladığım zaman fikrimi değiştirmek kaydıyla: dünya ve ahiret için yardım ancak allah'tan dilenir ve istenir. kalpler allah'ın elindedir. peygamber efendimize ahirette şefaat hakkı verilirse o zamanı kastederek "şefaat ya resulullah" diyor olabilir belki insanlar. ama bir tarikatin veya cemaatin liderine yönelin "medet" ummak bana da şirk gibi geliyor. ayrıca ambulansı aramak şirk değildir tedbir ve gayrettir. senin gayretini başarıya ulaştıracak olan da allah'tır.
  • sözlüğün müminleri cumaya gittiği için havada kalan soru.
  • bütün evren o'nun için yaratılmış ise mantıklıdır.
    he ilk söylediğim ne kadar mantıklı onu düşünmek gerek.
  • --- spoiler ---

    şefaat haktır ve gerçektir. bütün büyükler cenâb-ı hakk’ın koyduğu sınır dahilinde şefaat edeceklerdir. eğer “şâhid” olmak da bir bakıma şefaat kabul edilecekse, ümmet-i muhammed bu mânâda bütünüyle şefaat edecektir. şefaati inkâr edenlerin, dünyada da ukbâda da kazanacakları bir şey olmasa gerek. çünkü allah (cc) orada kullarına, kulların o’nu bilip tanımaları ölçüsünde muamele edecektir.

    --- spoiler ---
  • daha cuma saati gelmediği için cevap vereceğim soru.

    islam dinine göre allah'tan başka her ne ve her kim olursa olsun yardım beklemek şirktir.

    peygamber, veli, ermiş, derviş, şeyh, kitap, musaf farkı yok.

    diğer taraftan bir kimseyi yahut şeyi aracı tutarak, hatrına bir dilek-istek dilenebilir-istenebilir. sıkıntı yok. yani şefaat konusunda bir sorun yok.
  • --- spoiler ---

    mu'tezile bilginleri, âhirette günahkârlara şefâat edilmesinin sözkonusu olmayacağını, ancak sadece sevaba müstahak olanlara mükâfatlarının arttırılması yönünde şefâat edilebileceğini ileri sürmüşlerdir.

    ehl-i sünnet âlimleri ise haklı ve isabetli olarak her iki durumda da şefâatin mümkün olduğunu, günahkâr kullara peygamberler ve allah nezdinde itibarı yüksek olan diğer seçkin insanlar tarafından şefâat edilebileceğini savunurlar. ancak allah'ın izin vermediği hiçbir kimse şefâat edemeyecektir (meselâ bk. bakara 2/255; meryem 19/87; tâhâ 20/109).
    --- spoiler ---

    edit : cuma namazı bekleyen mümin
  • teşbihte hata olmasın:

    başbakan (peygamber)
    bakan (evliya)
    milletvekili (alim)
    vali (cemaat önderi)
    kaymakam (şehit, hafız, mümin anne-baba vb sevabı çok olan salih insanlar)

    gibi insanlarla arayı iyi tutunca "onları anınca, onlar hakkında iyilik ve güzellik talebiyle allah'a dua edince" cumhurbaşkanı da affedebiliyor. yani cumhurbaşkanı'nın haricinde kalan manevi makam sahibi kişiler sizin için "bu da iyi bir insandır, bunu da bağışla allah'ım" dediğinde allah o kullarının hatrına ve talebine olumlu cevap veriyor. anladığım kadarıyla.
  • yunus suresinde de konuyla ilgili bi kaç ayet vardı diye hatırlıyorum.
  • şirkin dik alasıdır hem de. baskasindan sefaat dilenmeye ne gerek var ben bunu gercekten anlamiyorum? allah sah damarindan yakin degil mi kuluna ne diye araya habire araci sıkıştırıyorsunuz? ne umuyorsunuz gercekten.

    medet geylani diyene soyleyecek sözüm yok biz burda peygamber yardim edemez diyoruz adam geylani diyor. hmm peki ok.
  • mustafa islamoğlu şefaatin şirke girmesi konusunu bir iki kelimeyle, kafası çalışan herkesin anlayabileceği şekilde, izah ediyor.

    --- spoiler ---

    şefaat aracılık demektir.

    50- kâf: 16. andolsun, insanı biz yarattık ve nefsinin ona verdiği vesveseyi de biz biliriz. çünkü biz, ona şah damarından daha yakınız.

    allah ile kul arasında bir ara mı var ki, aracıya ihtiyaç olsun?
    --- spoiler ---

    videodaki konuşan abdülaziz bayındır hoca kesinlikle haklı, diye düşünüyorum.

    mehmet okuyan hocanın şefaat ile ilgili şu kısa videosunu izlemenizi tavsiye ederim.