şükela:  tümü | bugün
  • 1962 yılında çekilmi$, erol ta$'ın iyi bi karakter olduğu bi türk filmi kendisi. naha bulduklarım:
    yönetmen: halit refiğ
    senaryo: vedat türkali
    oyuncular:
    nilüfer aydan
    göksel arsoy
    talat gözbak
    reha yurdakul
    ali şen
    erol taş
    hasan ceylan

    ehe $u da konusu felan: http://www.sinematurk.com/…lmid=6090&type=film#konu

    filmin sonunda gönül'ün kocası mı ne ölüyor yani bi b.k anlamadım büssürü adam dövü$tü dövü$tü derken biri öldü bitti film. ben küçükken kompozisyon yazarken lafı ısrarla uzatırdım, derken bi bakardım yakında sayfa bitecek; hemen bitiriverirdim yazıyı kestirmeden. na benim yaptığım gibiydi bu da. anlamadım bile bi anda noldu.
  • halit refiğ in toplumcu gerçekçi bir filmidir. ingiltere'de mühendislik eğitimi gören aydın, memleketi zonguldak'a gelir. babası da madenci olan aydın, maden işçilerinin daha iyi koşullarda çalışması için partici işverenlerle mücadeleye girer.

    --- spoiler ---

    erol taş burada bir işçi liderini oynamaktadır. göksel arsoy ise gazeteler işbirliğiyle ahlaksızlık yapmakla suçlanan bir mühendisi oynar. sonu tam bağlanamasa da güzel bir filmdir. özellikle minik köpek ve nilüfer aydan'ın yalnızlığı çok güzel ifade edilmiş. aydınlanmaya çalışan insanların hep zorlanacağı ama bir şekilde devam etmeleri gerektiği telkin ediliyor. güzel film.

    --- spoiler ---

    ukte dolması.
  • ali şen zonguldak'da gecen filmde kayseri sivesi ile konussa da her zamanki gibi basarili. ayrica gazeteci rolunu canlandiran kisiyi* sadri alisik seslendiriyor.
  • senaryosunu vedat türkali'nin yazdığı, 1962 yapımı halit refiğ filmidir.

    ingiltere'de maden mühendisliği eğitimi alarak memleketi zonguldak'taki kömür işletmelerine mühendis olan aydın* ve çevresinde gelişen olayları ele alan sosyal içerikli bir filmdir. hangi partili olduğunun söylenmediği ama tipinden, söylemlerinden * apaçık belli karakterler ile işçilerin insani şartlarda çalışabilmesi için mücadele eden aydın beyi izleriz.

    bunun yanı sıra yan hikayeler bölümünde eski bir aşk hikayesi ile gönül'ün* içinde boğulduğu tutucu sosyal ortam tasviri şahanedir. izleyeni de aynı derecede boğar o karamsar tablo..

    daha sonra yeşilçamda madenciliğe dair muhtelif filmler çekilmiş olsa da konunun öncü örneklerinden biri olması hasebiyle izlenmesi makbul eserlerden biridir.
  • 1963 moskova film şenliğine davet edilen ilk türk filmi. o yıl da federico fellini nin sekiz buçuk filmi bu şenliğin büyük jüri ödülünü kazanmış, katıldığımıza sevinsek mi yoksa federico abinin filmiyle aynı yıl aday olduğumuza üzülsek mi kararsız kaldım.

    nusret ikbal’in (be-ya film)yapımcılığını yaptığı o zamanın gerçekçilik akımının başarılı örneklerinden biri olan filmdir ayrıyeten.