• belki 5-6 sene önce esrar perdesi adlı parçasını dinlediğimiz arabeskin underrated ismi.
    sesinin buğulu tonuna, arabeskinin çeşnisine dayanamamıştım, sevememiştim.

    şimdi deepturkishweb ile tekrar gündemde ve diyoruz ki:
    ''kayıt bir. hadi bakalım. amınakodumun fl studio su bu acıya dayanabilecek misin bakalım?''
  • arabesk'in, aslında çok bilinen fakat gereken ilgiyi en az görmüş adamlarının başında gelir üstat. bunun da sebebi bellidir; arabeskin dört ası, yani müslüm gürses, ibrahim tatlıses, ferdi tayfur ve orhan gencebay'a bakarsanız her biri kendi kategorisini oluşturmuştur. bu kategorilerin bir ucu müslüm gürses, bir ucu orhan gencebay'dır. uçtan kastım da şudur ki yorumu ve stili en çok taklit edilen adam müslüm gürses, hiç edilemeyen çünkü ulaşılması güç bir tadı bulunan orhan gencebay'ınsa taklidi neredeyse yoktur. diğer iki babadan biri olan ferdi tayfur'u da taklit etmek imkansıza yakındır, çünkü onun gibi şarkı söylemeye çalışırsanız komedyenliğe doğru yol alırsınız. ibrahim tatlıses'in de benzeri çok olmaya çalışsa da sesinin yetmesi çok zor, yüzyılda bir defa gelir desek yeridir. işte selahattin özdemir'in de kategorisi müslüm baba'nın olduğu taraftır, tartışmasız arabeskin en yoğun tarafı. selahattin abimiz elbette ki taklit yapmamıştır fakat yorumu müslüm baba'ya çok benzer. haddiyle müslüm baba ile kapışması imkansızdır. bu nedenlerle sessiz ve derinden şarkılarını yapmış, halen istanbul'da bazı mekanlarda şarkılar söylemektedir. adana/hatay/antep yörelerinde çok saygın bir adamdır şarkıları nedeniyle.

    kendisinin hem yaratıyorsun hem unutuyorsun isimli muazzam bir albümü vardır ilk şarkı söylediği zamanlardan. albüme ismini veren bu şarkıda isimden anlayacağınız üzere allah'a inanılmaz bir isyan vardır. lise dönemimde, yani bundan 5-6 yıl önce bir gazetede '' gençtim, bir hata ettim. yüce yaradan beni affetsin, gençliğime versin.'' diye bir itirafını okumuştum. keşke söylemeseymiş der dururum o günden beri. şarkıyı değil bu vecizeyi.
  • deep turkish web ile tanıyıp dinlemesem de ölümüyle çok üzmüş sanatçı.

    adamın şarkılarında anlattığı dert normal bir dert değildi. ne hastalık, ne para, ne kız meselesi, ne işsizlik hiçbir dert bir insana böyle şarkı yazdıramaz. rahmetlinin ciddi bir varoluş sancısı çektiğini ve varoluşuyla alakalı bir problem yaşadığını düşünüyordum.

    mekanı cennet olsun. gençliği ihtiyar yaşayıp ihtiyarlayamadan gitti rahmetli.
  • tek kelimeyle (bkz: underrated)'in bayrak taşıyanı. mesleğini adam gibi icra ettiği için değeri bilinmeyen sanatçılardan.

    arabeskle pek aram olmasa da bu türün en kral 3-4 isminden biri olduğunu düşünüyorum. yakın zamanda kendisiyle tanışma fırsatım da oldu tek kelimeyle efendiliği, iyi niyeti, saflığı temsil ediyor. hani bu tarz isimlerin elinden neden tutan olmaz anlamış değilim. popüler kültürünüz batsın af edersiniz.
  • evde tek tabanca rakı içilen gecelerin yoldaşı, ululardan ulu, erenlerden ermiş, insanı jilet gibi doğrayan şarkıların efendisi. boşuna baba denmiyor bu adama. hayır hayır, müslüm gürses ile karşılaştırılmamalı.
  • şarkılarını kaydetmeye çalıştığında fl studio dayanamaz. öyle bir sanatçı.
  • “arayan dostlarım beni bulmasın, doğmasın güneşim sabah olmasın, kuytu bir köşede ömrüm son bulsun, canıma kastım var yaşamam artık”

    sözleri ile acının dibine vurmuştu, allah rahmet eylesin. yeni bebeler deep turkish web ile bilir ne yazık ki; oysa biz acılarımız ile tanıdık bildik onu.
  • yakın arkadaşımdı.

    1 saat kadar önce abisinin whatsapp mesajıyla vefat ettiğini öğrendim.

    allah rahmet eylesin.

    bir kaç aydır konuşmuyorduk. birbirimize kırgındık.

    tece sahilinde telefonumdan vahdet vural'dan bir sokak çeşmesi şarkısını dinlerken hüzünlenerek gözyaşlarını tutamamıştı.

    karaduvar'da mezarlığa gitmiştik beraber.
    mezar yazılarını okurken de hüzünlenmişti.

    merhametli ve iyi bir insandı.

    alevi inancına çok bağlıydı.
  • feryadı yaşarken ölenler içindi. huzur içinde yatsın.
hesabın var mı? giriş yap