şükela:  tümü | bugün
  • orhanlar'ın müslüm'lerin henüz nam yapmadığı ya da yeni yeni adının duyulduğu dönemde boy gösteren isimlerden. en çok sen aşıksın arkadaş (tatlıses'in söylediği değil) şarkısıyla tanınmış. hakkı bulut ve gencebay şarkıları okumuş. 1982'de de bir film çevirdikten sonra mazinin derinliklerine gömülmüştür...

    (bkz: biricik)
    (bkz: gülcan opel)
  • eski türk filmlerinde bir çok kişinin şarkılarına ağzını kıpırdatarak playback yaptığı, perde arkasındaki dev ses.
  • damardan arabesk denir ya, selma istanbullu kalpten arabesktir. şu aşağıdaki şarkı adlarına bakın, her birini kendi malı yaptığı belli olmuyor mu, topluca bir arabesk birey haykırışı ve manifestosu değil mi, üzerine tez yazılmaz mı, kadının yapma-uyduruk gibi görünen adını yeniden kuyumcu terazisine koymuyor mu? özellikle yarab al canımı'yı bir tasavvuf ve aşkınlık deneyi olarak dinleyip incelemeyi ciddi öneririm. özellikle klasik arabesk pop tasavvuf olarak yeniden okunabilir mi? ben selma istanbullu'yu samsun - niğde arası uzun yolda otomobil teybinden arkalı önlü yaklaşık yedi (7) kere üst üste dinleyerek tanıdım. yolun bitiminde artık beynim yıkanmıştı. askere gittiğim van'da artık özlemini, yoksunluğunu duyuyordum. ara izin alıp istanbul imç'de tırım tırım sevme dediler sevdim kasedini aradım. sonunda bulabildim. van'ın bir yılına eşlik etti, dönüşte kürt arkadaşım yanımda getirmeme izin vermedi, alıkoydu. gene hasret. internet geliştiğinde mp3 halini indirip cep telefonuma depoladım. uzun yollarda gene onu dinliyorum, baştan sona olmasa da birkaç parça dinlemem gerekiyor.

    sırasına uymaksızın albümün parçaları:
    1. sevme dediler sevdim (hem şarkıdır hem albümün ismidir)
    2. yarab al canımı
    3. ikimiz bir fidanız (herkeslerin söylediği bir parça)
    4. bana felek vurmuş
    5. senin olmak istiyorum
    6. çıkmam artık meyhaneden
    7. sen yoksun diye
    8. bana hayat veren sensin
    9. beni hatırla
    10. hata ettim ben bir kere
    11. dünya ne hale gelmiş

    diğer iki albümü sevme dediler sevdim kadar süzme değil ama sesi için, ayrıntılara hakimiyet için dinlenebilir.
    (bkz: uzun yol/@ibisile)