• teoman alpay'ın bestesi ve hikmet münir ebcioğlu'nun güftesiyle, sevdiğimiz bir başka eserdir. şimdi bitmiş, ve hatırası yaz yağmurunda ıslanan sokaklara, loş ışıklara, tavernalardaki masalara sinmiş bir aşkın hikayesidir anlatılan. şarkımızın kahramanı bu ayrılıştan belli ki acı duymakta, yine de bitsin artık bu hikaye demekte, kaderimizi kabullenelim, hatıralarımızı, belki kırgınlığımızı, kendi içimizde haysiyetle yaşayalım gibi laflar etmektedir. "aşk bir rüyaymış, uyandık; tadı kaldı dilimizde" dizeleri akıllarda özellikle yer etmektedir.
    bir de "kaç yaprak var elimizde" kısmını ben hep "taç yapraklar elimizde" diye söylerdim, gençlik işte.

    dışarda bir yaz yağmuru,
    yaş sokaklar sensiz bensiz.
    akşam olmuş, ılık rüzgar,
    loş ışıklar sensiz bensiz.

    bir masalmış geçen yıllar,
    kaç yaprak var elimizde?
    aşk bir rüyaymış uyandık,
    tadı kaldı dilimizde

    ses vermiyor çalgıları,
    tavernalar sensiz bensiz.
    masamızda yabancı var,
    hatıralar sensiz bensiz.

    bitsin artık bu hikaye,
    kader çeksin kapımızı.
    kapanmışız kalbimize,
    sen bensiz, ben sensiz.
  • ne kadar doğrudur bu şarkıda anlatılanlar. bir masaldır aşk, bir rüyadır. ne kadar hakim olabilirsiniz rüyalarınıza? ne kadar kendinizsiniz rüyalarınızda?
    uçmaz mısınız? uçarsınız aşıkken. ayaklarınız yerden kesilmiyorsa ben zaten ona aşk demem.
    etrafınızdaki herkes ve herşey silikleşir çoğu sahnede. silikleşenler hatırlanmazlar bile.
    ve bir hayaldir peşinde koşturduğunuz. o kadar uzun zaman, o kadar kısacık gelir. ve geri dönüp baktığınızda bütün bu rüyaya, uyuyup uyanmamak belki daha iyidir.
    gerçek zaten çok ısrarlı bir düş değil midir?
  • nefis bir $arki. bu $arkinin bir de filmi vardir. cuneyt arkin pianist $antor bir bestecidir ve turkan $oray ile birbirlerini delicesine sevmektedirler. sonra cuneyt bir trafik kazasi gecirir, kor olur. hayata kusmu$, dolmabahce sirtlarinda kendini alkole vermi$ $u anda hatirlayamadigim bir sebepten turkan'dan nefret eder olmu$tur. yalniz i$in bokunu cikarttigi icin "naman tanrim, no ses no ses!!" sozunu filmde nubar terziyan'a bile soylemektedir. i$te gunlerden bir gun terkedilmi$ bir pavyonda piyano ba$inda oturur bu guzel $arkiyi soylerken, arkadan turkan duet yapar, birbirlerine sarilirlar, cuneyt'in gozleri acilir.biz de tv kar$isindan a$kin gucune inaniriz, $arkiyla derin derin co$ariz.
    sonra a$iftenin biri telefonla arar, "sende oasis'in kaseti var mi?" der.(bkz: anne bana m16imi getir)
  • mektubumu buldun mu albümündeki yorumuyla, göksel eski türk filmlerini özletiyor, adeta. tıpkı onlar gibi saf, onlar gibi çaresiz, onlar gibi güzel olmuş bu şarkı da.
  • antik.eksisozluk.com için söylendiğini düşündüğüm söz.
  • göksel'in olduğu yerden alıp bambaşka bir yere taşıdığı muhteşem şarkı.
  • şarkıyı ilk söyleyenlerden birinin coşkun demir olduğunu unutmayalım, lütfen
  • filmde soyleyen belkis ozener idi, ancak her zaman oldugu gibi plak versiyonunda okuyan gonul yazar'di.
  • coşkun demir'den dinlediğimiz, eskilerden güzel bir şarkı..
    bugünlerde galiba deniz seki de söylüyormuş..

    dışarıda bir yaz yağmuru
    dar sokaklar sensiz bensiz
    akşam olmuş ılık rüzgar
    loş ışıklar sensiz bensiz

    bir masalmış geçen yıllar
    taç yapraklar elimizde
    aşk bir rüyaymış uyandık
    adı kaldı dilimizde

    ses vermiyor çalgıları
    tavernalar sensiz bensiz
    masamızda yabancılar
    hatıralar sensiz bensiz

    bir masalmış....
    ..

    bitsin artık bu hikaye
    kader çeksin kapımızı
    kapanmışız kalbimize
    sen bensiz ben sensiz

    bir masalmış...
    ...
  • çok doğru bir tespittir.

    sen bensiz ise, ben sensizdir.

    (bkz: itikadımca kelp tahirdir)
hesabın var mı? giriş yap