şükela:  tümü | bugün
  • mark wolynn'in yazdığı kitap. psikolojik travmaların genetik yolla alt nesillere geçmesi ve yine türlü psikolojik bozukluklara yol açması teorisi üzerinedir.
  • c'est plus vieux...
  • kalıtsal aile travmaları üzerine yazılmış enfes bir kitap. sizin tee dedelerinizin nineleriniz travmaları nasıl oluyorda yıllar sonra geliyor sizin ruh sağlığınıza etki ediyor?sorusunun cevabını hem psikoloji biliminin hem de epigenetik biliminin verileri ışında cevaplıyor. konu üzerine yurtdışında yapılmış o kadar çalışma var ki, her tarafı hem bireysel hem toplumsal travmalarla dolu ülkemiz akademisyenleri napıyor armut mu topluyor diye sormadan edemiyor insan.
  • anne ancelin schutzenberger 'in uzmanı olduğu psikosoybilim kitabının yanından geçemeyecek çalışma. daha çok koçlar, kişisel gelişim uzmanları ve meraklıları filan sever bu kitabı. zaten türkiye'de sola unitas yani koçluk eğitimi veren bir kurum tarafından basılmıştır. gerçekten psikolojik travmaların ailede kuşaklar boyu aktarılması, belleğin kişisel gelişimdeki etkisi filan merak ediliyorsa okunulması gereken isim anne ancelin schutzenberger'dir.
  • bu kadar olay olmasını anlayamadığım kitap. ben böyle bir kitabı nasıl okudum peki, birkaç tane psikoloji hesabı twitter'dan bu kitapla ilgili bir şeyler paylaşınca merak ettiğim için. ama bu tamamen benim hatam. yani bu kitaba alacağım parayı direkt çöpe atsaydım içim rahat ederdi. o kadar kötü ve emek verilmemiş bir kitap.

    almışken biraz okuyayım dedim. ve adam aynı şeyi, evet tamı tamına aynı şeyi anlatıyor 80 sayfa boyunca. 100. sayfada olaya zar zor girebiliyor. psikolojiyle çok uzaktan ilgili birinin bile bildiği, duyduğu şeyleri anlatıyor. anlattığı hiçbir şeyi temellendiremiyor, ıspatlayamıyor, açıklayamıyor çünkü. bu nasıl psikolog veya psikiyatrist dedim bir baktım meğer uzmanlığı yokmuş bu konuda. şaşırmadım. 100. sayfadan son sayfalara kadar da birkaç dandik egzersiz serpiştirmiş. başarısız ve ilgisiz bir öğrencinin yazdığı zorlama bir tez hissiyatı veriyor. yazdığı konuda kendini derinleştirememiş, ilgisi olmayan, başkalarına yardım etmek amacı taşımayan birinin sırf satsın diye karaladığı bir şey.

    özetle, tek derste anlatabilecek kadar kısa olan bir konuyu, bir powerpoint sunumunu, bir blog yazısını zorlaya zorlaya kitaba çevirmişler. ben psikoloji'den hiç anlamam, asla ilgilenmem ama aile geçmişimizde travmatik olaylar, tutulmamış yaslar, cinayet, terk edilme, intihar vs. olaylar mevcut ve bunlardan etkilenmiş olabileceğimi düşünüyorum diyorsanız; anne babaya duyulan aşırı bir nefret varsa, size hitap ediyor olabilir. ama güzel, kaliteli bir kitap okumak, ufkumu açmak, farklı bir şeyler duymak ve bilgilenmek istiyorum diyorsanız vaktinizi buna harcamayın derim.
  • hayatımda bir anlam taşıyan nadide eserlerden biri. diyordum ki biz neden geçmişimizin hastalığını çekmek zorundayız ki? bunu bilimsel olarak biri açıklasın. işte bu kitap ufkunuzu açacak. okuyun.
  • şerefsizim aklıma geldiydi! yuh.
  • okuduğum ve hala okumaya devam ettiğim kitap..sadece kendi geçmişimizden değil annemizden anneannemizden gelen travmaları da genimizde taşıdığımızı anlatan,kendini daha iyi tanımaya ve cevap bulamadığın davranışlarına ışık tutan muhteşem bir kaynak..