şükela:  tümü | bugün
  • mühendis yönetmenlerimizden
  • ornek gosterilen yonetmenlerdendir.tiyatro deneyimini muhendis(mimar degil) bilgisiyle gelistirince isiklandirmadan kamera duzenegine vesairesine bir cok sistemi buldu kurdu uretti.film goruntusu ve sesleri uzerine 3 kitabi igrenc bir turkceyle cevrilmis sinemaseverleri sogutmak uzere beklemektedir.
  • (bkz: eisenstein)
  • sinema'nın varoluşununda (bkz: varoluş özden önce gelir) birincil konuma sahip adamdır. montaj + kurgu kavramlarını 'yoktan' varetmiştir. bir diğer çağdaşı, sinemanın önemli adamı grifitth'dir (bkz: griffith)
  • sinemanin ilk teorisyeni kabul edilse de louise delluc kendisinden bir iki sene evvel fransa da gencleri cevresinde toplamis cinema isimli bir journal da sinemanin oyle ya da boyle ilk teorisyenlerinden olmustur. ama eisenstein in bu konudan haberi var midir bilinemiyor.
  • argo terimleri sözlüğünü başucu kitabı edinen paralel kurgu olgusunu yaratıp geliştiren 23 ocak doğumlu dahi sinemacı
  • kendisi sovyet film yönetmeni ve sinema kuramcısıdır. filmlerinin çoğu sinema klasikleri arasında yer alır.sinema teorisiyle çağdaşlarını ve daha sonraki sinemacıları etkilemiştir.
    çoğu zaman özellikle amerikadaki yaşamında aykırı kişiliği yüzünden iş bulamamıştır. film yapımcıları ile arasında senaryo yüzünden problem çıkmıştır. sinemayı ilk defa bir paris gezisi sırasında görmüştür. izlediği ilk film bir melies filmidir.
  • (bkz: film biçimi)
    (bkz: film duyumu)
  • film montajının bir çarpışma olduğunu, iki şey çarpıştığında ortaya bir konu çıktığını söylemiştir. bir hareketi bir çok kısa kareye bölme fikrini -sanırım- ilk kez o, potemkin zırhlısı filminde, denizci tabağı kırarken kullanmıştır.
  • odessa merdivenleri sinema tarihinin gelmiş geçmiş en iyi sahnesi olan yönetmen...