*

şükela:  tümü | bugün
  • 1944 iskeçe/batı trakya doğumlu film yönetmeni. yılmaz güney'in asistanlığını yapmışve onun yarıda kalan filmi endişe'yi bitirmesinin yanı sıra yol filmini de ustaca yönetmiştir. kurbağalar filmi de filmografisinde dikkat çeken filmlerin başındadır. daha sonra herşeyin bokabattığı memlekette şerif gören de geri kalmamış ve amerikalı adlı filmi yapabilmiştir. niye böyle olduk biz ya?
    (bkz: yol)
    (bkz: kurbağalar)
  • düşüncem yavuz turgul'la beraber filmografisi en başarılı türk yönetmenidir. bir öykü anlatma ustasıdır. ayrıca filmleri, içine girmesi kolay ve akıcıdır.
    her ne kadar yılmaz güney'in olarak bilinmiş olsa da, yol'un asıl yönetmeni olduğunu kabul etmemiz gerekir. çünkü son söz onundur. önemli olan da budur.
    tomruk ile ilgili olarak yıllarca içimde kalmış bir nokta, şerif gören'in aslında hareketli filmlerde, teknolojinin yetersizliği falan dinlemeden başarılı olduğudur. bu yüzden neden böyle bir film denemediğini hep merak etmişimdir.
    not: amerikalı kastettiğim hareketliliği içermiyordur.
  • insanın içini acıtan, 1979 yapımı almanya acı vatan filminin de yönetmenidir şerif gören
  • kirkucuncu antalya altin portakal film festivali ulusal yarisma juri baskaniydi kendisi... eve donus birinci olsun istemis, juri kader deyince, terk etmis ortami istanbula donmus... iki filmi de gormeden bir sey demek zor ama goren'in 12 eylul ile ilgili hakli bir hassasiyetten dogru eve donus dedigi soyleniyor, o zaman da hakli oluyor zannimca...
  • (bkz: #17580272)
  • eğer içinde bulunulan koşullar, teknik imkanlar ve dönem göz önünde bulundurularak bir değerlendirilme yapılırsa, türk sineması'nın en başarılı filmi yol'un yönetmenidir. yol'un bu başarısında en az yılmaz güney kadar şerif gören'in ustalık işinin de payı vardır. sansür kurulundan geçmiş olmamasına rağmen türkiye'nin dört bir yanında cekilen ve altın palmiye alan bu film için yönetmeni ayakta alkışlamak gerekir.

    hiç kuşkusuz çektiği gişe filmleri dahi(arabesk furya ve sıradan aşk filmleri) diğerlerinden farklılıklar göstermekte, şerif gören faktörü onları izlenebilir kılmaktadır. ayrıca teknik imkansızlıklara ve dönemindeki türk filmlerinin gudikliklerine ragmen şerif gören filmleri, çeşitli doğa olayları(çığ düşmesi, kar-revan, deprem gibi) ve başarılı aksiyon sahneleriyle gerçekten heyecan vericidir. özellikle yol filminde aracın dikiz aynasından gösterilen bir silahlı catısma sahnesi vardır ki üstada karşı ceket ilikletir.
  • necati cumalı'nın ay büyürken uyuyamam adlı öyküsünün sinema uyarlamasının yönetmenliğini yapacak olan büyük usta.
  • bir insan mesleğini gerçekleştiremeden, yani film çekmeden, nasıl bu kadar uzun süre durabiliyor diye merak uyandıran bir kişilik. üstelik tanınmışlığı, kabul edilmişliği ve takdir edilmişliği ortadayken... ilginç, ama mutlaka kendince bir açıklaması onun da vardır..
  • en son 1993 yılında çektiği amerikalı filminden beri film çekmemektedir.