• doom'un sam'den çarptığı glory killeri bu oyunda göremememiz muhtemel ayrıca atılan serious trailers şahane olmuş. trailerdaki oynanış gözlerimi kamaştırmış, hiç oynamadığımız birkaç silah görünce de hassiktir olmuş duruma geldim. ha bir de yüzlerce düşmanı görünce de orgazmdan dört köşe oldum.

    bahsedilen trailer: https://www.youtube.com/watch?v=rqczstrh-0e&t=43s

    orgazmdan dört köşe olmak istiyorsanız zamanı 4:15'e almanız yeterlidir.
  • oyun çıkalı 3 gün oldu ve fırsat bulup bugün bitirebildim. oyuna dair tek eleştirimi şu an yazayım, monster sayısını arttıralım derken biraz fazla arttırıp oyuncuyu yoracak bir biçimde tasarlamışlar. bir bölümü dahi bitirdiğinizde ben gideyim de bir çay kahve içeyim durumuna düşüyorsunuz. bunun dışında genel olarak oyun gayet iyi tasarlanmış.

    planet badass, serious sam 3: bfe (before first encounter)'nin daha önceki merhalesine değiniyor. mental'ın güçleri tarafından işgal edilmiş bir dünya ve sam ile arkadaşlarının ordusu düşman kuvvetlere karşı savaş içinde. 22. yüzyıl'ın dünyasında yer yer kimi zaman fransa'nın pembe dünyasına gidiyor, bazen kolezyum (colosseum)'a gidiyor, bazen de papa'nın aracına binerek vatikan'ın kapısındaki bossu öldürebiliyorsunuz. mısır konseptinden sıkılanlar için ilaç niyetine bir oyun. tamamen avrupa'da da geçmiyor. bazen de sibirya'ya kadar gidip buzların arasından ilerleyerek dev tersanelerde düşman avlayabiliyorsunuz.

    sam'in en genç halini gördüğümüz oyun, karakter tek olsa bile bu defa yan karakterlerle bir desteklenme söz konusu. bu nedenle bölümlerin bazı yerlerinde arkadaşlarınızla birlikte savaşabiliyorsunuz, oyunun başından sonuna kadar ise yanınıza aldığınız çırak kenny'ye de savaşmayı öğretiyorsunuz. oyundaki yan karakterler fazlasıyla iyi. seks ve hap manyağı rodriguez ve sürekli asıldığı hellfire ile birlikte brand, carter gibi kişilikler mevcut. hatta peder mikael'in ismini verip ''amen!'' diyecek kadar sapıtmışlar. her yeni karakterde ekran karaktere zoomlanarak bir ya da birkaç kelime ile ifade ediliyor. daha sonra f tuşuna basılarak karakter, silahlar ve diğer detaylar hakkında da bilgi edinebiliyorsunuz.

    oyun 15 bölümden (15 chapters) veya ilk bölümü de sayarsanız 16 bölümden (16 chapters) oluşuyor:

    00: man vs beast (finalden küçük bir bölüm sunmuşlar, hemen vuruluyorsunuz)
    01: death from above
    02: death from below
    03: four horsemen of the apocalypse
    04: gates of hell
    05: the die is cast
    06: morituri te salutant
    07: when in rome
    08: machina ex deus
    09: a breakfast in france
    10: one for the road
    11: vive la resistance
    12: in carcassome
    13: anthema unto god
    14: the package
    final 15: from earth with love

    serious sam 4, uzun zamandır old school fps'çilerin beklediği bir oyundu ve nihayet 24 eylül 2020 perşembe günü piyasaya sürüldü. gözlemlerime dayanarak; oyuncuların çok beğendiğini söyleyebilirim. oyun belirtilen hedeflere ulaşma üzerine planlanmış. bölüme girdiğiniz andan itibaren bitirene kadar sarı bir hedef noktası beliriyor ve bu hedefe dönemeçli yollardan öldüre öldüre ilerliyorsunuz. fakat bu hedefler sadece bunlardan ibaret değil. görevler dışında oyunun yan hikayelerini öğrenmek ve oyunda ilerleme sağlamak için mavi işaretli bölümlere de girebiliyorsunuz. mavi işaretli kısımları oynamak size ciddi bir el hakimiyeti sağlıyor ve sarı işaretli görevlerde kolaylık sunuyor. oyun esnasında yol kaybettiğinizde yahut çıkışı bulamadığınızda c tuşuna basarak size yön göstermesine müsaade ediyorsunuz.

    silahlara gelirsek, en beğendiğim şeyler bunlar oldu diyebilirim. bariz bir farklılık oluşmuş ve olabildiğince iyi tasarlanmış. tabii ki en alışkın olduğumuz silahlar halen mevcut. mesela rocket launcher, sbs cannon, minigun, lasergun gibi. mesela lasergun'dan alışık olduğumuz dörtlü lazer sistemine ek olarak süreğen lazer ışını ile düşman yok edebiliyorsunuz. mantıksızlıklar yok dersek yalan söylemiş oluruz. çünkü hem füze atıp hem de testereyle doğrayan bir silah tasarlamışlar ki evlere şenlik. bunun ikisini de aynı anda kullanmak çok mantıklı olmamış. testere kendi başına bir silah olarak tasarlansa daha iyi olurdu diye insan içinden geçirmeden edemiyor.

    müzikler konusunda daha çok elektro gitarlı yeni nesil müzikler kullanılmış. buna karşın müzikler çok da akılda kalan ve ben bunu bir daha dinlerim tarzı müzikler değil. final bölümündeki the grand cathedral müziği ise the second encounter'ın final bölümündeki müziğin remake versiyonu ve çok iyi olmuş. bunun dışında hero da yenilenerek sunulmuş ve güzel olmuş. diğer oyunlarda artık bir efsane haline dönüşmüş dunes, metropolis, ziggurat, courtyards of gılgamesh, karnak bölümlerindeki karakteristik müziklere rastlayamıyorsunuz. bununla birlikte oyundaki müzikler birbiri ardına sıraladığınızda sizi rahatsız etmiyor ve bir albüm niteliği oluşturuyor. hangi müzikleri beğendin diye sorarsanız, ilk bölüm müzikleri çok akılda kalıcı olmakla birlikte (forum), tunguska (katedral müziğinin remake'i ve ona eklemlenmiş sakin müzik), volcano (gates of hell bölümünde) , citadel müzikleri olabildiğince iyi.

    oyun daha çok fazlasıyla geniş açık arazilerde yahut birbiri ardına sıralanmış bina aralarında ve içlerinde geçiyor. serinin diğer oyunlarından alışık olduğumuz bir biçimde bir meydana girip tüm canavarları öldürdükten sonra kapıdan geçilip devam edilmiyor. bu da bilgisayar için donanım konusunda ihtiyacınızın daha da artması demek. serious sam oyunlarından alışık olmadığımız bir durum.

    cheats (hile) lara gelirsek. diğer oyuna nazaran bir parça eksiklikler var. god modunda canınız 1+ kalıncaya kadar mermileri yiyorsunuz. bu çok önemli değil. ancak diğer oyunlarda aşina olunan turbo modda atlama zıplama gibi opsiyonlarda yere düşünce de canın gitmesi bir parça can sıkıcı olabilir. diğer hile modları serious sam 3 ve hd first and second encounter ile neredeyse aynı. oyunu şahsen benim gibi hileyle oynamaya karşı olanlar için bu madde zaten çoktan düşmüş durumda.

    final boss'a gelirsek; ugh zan vi. first encounter'dan hatırlarsınız dev bir final boss'u vardı, ugh zan ııı, serious sam 3'te ugh zan iv. adı üstünde ugh zan var ise dev bir boss beklersiniz ki bu boss diğerlerine nazaran en büyüğü diyebilirim. vücudunun belli yerlerinde metal rampalar var ve buralardan ilerleyerek sinyal alan bölgelere kendinizi çekerek bombalıyorsunuz ve güç kaynaklarını yok ediyorsunuz. sonra da allah ne verdiyse vurarak oyunu tamamlıyorsunuz. final için çok iyi bir düşünce ancak oyun esnasında bazen yorucu olabiliyor. daha kolay tasarımlı ancak daha zorlayıcı bir final boss'u olabilirdi diye düşünüyor insan.

    ahir kelam, oyun gayet iyi ve hoş vakit geçirebileceğiniz şekilde tasarlanmış. 7 seneden sonra ancak bu kadar iyi olabilirdi.
  • bu oyunun en baştan beri aynı yaratıklarla devam etmesi rahatsız edici değil mi, ben mi yanlış yoldayım anlamadım ki, canım sıkıldı aynı manyakları daha makyajlı görünce.
  • an itibariyle steam üzerinden ön sipariş verilebilen, internet kafelerin vazgeçilmez oyunu serious sam serisinin ağustos ayında çıkacak olan son oyunu.
  • kendi sitesinde bu defa çöl olan bir tane bölüm bile yok sözüyle mısır konspetinden sıkılanlara selam çakmış oyun.

    anlaşıldığı kadarıyla yine uçsuz bucaksız alanlarda geçecek oyun.

    the second encounter herhalde serinin en çok oynadığım oyunudur. bu oyun da güzel ancak birkaç bina neyim koysalar olurdu.
  • doom gibi bir oyunun geri dönüş yapması elbet bu adamları aklı başına getirmiş olmalı ki kaç seneden beri geliştiriliyor, inşallah düzgün bir şey çıkar da öve öve bitiremeyiz.

    "it s not aaa game it s aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa game"
  • zamanında serious sam 2'yi co-op olarak internet kafede oynardık. devir cs-bf1942-aoe2-dota vs. devri olduğundan co-op farklı bir soluk olmuştu. çok da keyif alırdık ama bu devirde nasıl iş yapar bilemem. çok çılgın rakipleri var, o yüzden tutunmak istiyorsa kendine has stilini en iyi şekilde (az bug, kaliteli animasyon) ve mümkünse yeni mekaniklerle sunması lazım.
  • büyük bir keyif ve heyecanla beklediğim, old school fps'in son örneği.
  • hala tba olan oyun. ne zaman çıkacak acaba
  • karahindiba üfleyeyim derken üstünden yaratık geçen bir adet amerikan askeri görmemize vesile olmuş bir trailer ile gelen aaaaa'lı oyun.

    klasik old school fps oyuncularının can çekiştiği bir dönemde türünün tek örneği.
hesabın var mı? giriş yap