şükela:  tümü | bugün
  • klasik bir alkol ortami kli$esidir...
    bir de alkol falan olayindan bagimsiz, soyleyebildigini zannedip ilgili ilgisiz yerlerde soyleme ihtiyaci icinde olan mallar vardir ki ben bunlarin seri katiliyim... henuz yakalanmadim $ukur.
    bu $arkida farkli bir buyu vardir.
    bu $arkiyi soyleyebilmek bir sinif atlama olarak algilanir sanki, ya da "- acaip hisliyim acaip..." haykiri$idir.
    (bkz: donulmez ak$amin ufkundayiz)
  • arkadaşlarının "senin sesin güzel, söylesene hadi" benzeri istek ve ısrarları üzerine yapılır

    hele hele milletin illaki o'nun söylemesi üzerine yaptığı ısrar, koltuklarını kabartmış, özgüvenini sağlamıştır. ama arkadaşımız haddini bilmez bir şekilde, sesini ısıtacak birkaç hafif şarkı söylemeden limitlerinin üstü bir parçayla açılışı yapıp hayranlık kazanmayı planlamıştır.

    e nooldu güzelim sıçtın işte. parçada sesinin yetmediği yere geldiğinde "sesimi çatlatacağıma bir oktav aşağı çekeyim bari" diyerek yapılan tatlısu kurnazlığı da olayın son noktasıdır. ekip gayet güzel şarkıyı dinlerken, bu noktada yapılan bu hareketle birlikte dinleyicilerin yüzünde sahte ve acıma duygusu içeren tebessümle belirir. bu noktadan sonra, ekipteki fırlama kardeşlerimiz piyangodan çıkan bu malzemeyi her gidilen ortamda işlemeye başlarlar.

    (bkz: mikrofon uzatilan kisinin mikrofonu ele gecirmesi)
  • özellikle ortamda sesi yetmese de kasmak istediği pek çok şarkı bulunan arkadaşlar mevcutsa içki masası keyfini kısa kesmek zorunda bıraktırabilecek eylem
  • cogu icki masasinda, damarlardaki alkol orani ile gerceklesme orani dogru orantili olan eylem.
    ancak oncelikle (bkz: rindlerin aksami)
    eylem baslamadan once bol sekilde icki tuketilir,grubun icindeki biri sesiyle nam salmistir.ancak bu kisi bilmiyordur ki,az sonra o masadaki herkes bir efsanenin cokusune tanik olacaktir.gruptaki gaz vericilerden biri "hadi abi bir sey oku bize" der,baskasi da(genelde sarkinin akibetini bilen,daha ayik durumda olan isguzar kisi) "aa donulmez aksamin ufkundayizi oku" der.
    alkolu almis,yeterli gazi icinde biriktirmis sarkici kardesimiz once nazlanir,sonra baslar,evet sesi guzeldir,sarki da guzel baslamistir,guzel gitmektedir,gruptaki insanlar miril miril eslik etmektedir,taa ki sarki "genis kanatlari boslukta simsiyah acilan..." kismina gelene kadar.o ana kadar sakin sakin sarkiyi soyleyen kisi,gerekli sese cikabilmek icin bir anda bagirmaya baslar.iste karar ani bu andir,ya gercekten o sese cikar,sarkiyi soyler,cok sakin sekilde sarkiyi bitirir,butun masanin hatta kalabalik ortamda ise yandaki masalarin alkisini alir,icmeye mutlu ve cok gururlu sekilde devam eder.
    bir de o sese cikamama durumu vardir,ki cok daha sık olarak karsilasilir,abimiz bagirmaya baslar ama sese cikamamistir,"ulan dur bir perde alttan soyliyim" der ancak bu gecici kurtulustur cunku sarkinin ilerleyen kismi zaten o sese inmektedir.kisacasi sarkiya sicmamis,sarki bu kardesimizin agzina sicmistir. o 6 misra asla bitmeyecektir,sarkinin basindaki karizma bir daha yakalanmayacaktir.bir sekilde sarki ya biter ya da bir bahane uydurulur "haydi efkar yapmayalim" diye kadehe basvurulur.
    bir de her soyleyisinde sican ama ayni sekilde her icki masasinda bu sarkiyi soylemeye calisan yigit arkadaslarimiz vardir ki,onlara diyecek soz bulamiyorum.