şükela:  tümü | bugün
  • orhan gencebay'in klasikle$mi$ baba $arkisi, baglama soloyla ba$lar. bir zaman gencliginin araba veya dolmu$ arkalarini suslemi$ bir slogana donu$mu$tur.
  • 1971 yapimi olmali, ayni adli bir ye$ilcam filmi. orhan gencebay, perihan sava$ ba$rolleri ustleniyorlar.
  • filmde selma güneri, orhan gencebay ve perihan savaş oynar. selma güneri bir gazino patroniçesidir. bir gün kendisinin de şöhret olduğu pavyona gider. o esnada içeride orhan gencebay musalla taşı'nı söylemektedir. göz göze gelirler, olaylar gelişir...
  • "gorduuu gozlerimmm/ gorduuu gozlerimmm/ bir gercegi gozlerinde/ gordu gozlerim" sozleri, dramatik arabesk film sahnelerine ne de guzel yakisir. ya da bana oyle gelir..
  • selma guneri, orhan gencebay'in sahip oldugu muzik yetenegini fark eden bir gazino patronicesidir. kendi gazinosunda calismasi icin gencebay'i ikna eder. gazinoda calistigi sure icinde de gerek yeteneginden gerekse de karakter ozelliklerinden dolayi gencebay'a fena yazilir.

    o esnada, selma guneri'nin ozel hayatinda erken yasta kaybettigi ailesinin acisi, kastta kucuk kardesi olarak ayarlanan perihan savas'a hamilik gorevi ve tum bunlar yetmezmis gibi bir de yasanamamis asklar atfedilmistir. gencebay selma guneri'ye nezakaten, beyefendilik cercevesi dahilinde davranislarini surdurmektedir fakat bu yazilma durumundan da rahatsiz olmuyor degildir.

    gencebay'in perihan savas ile karsilasmasi ile ona carpilmasi bir sarkilik surede olur, iste bu sarki 45'liğin kapaginda "gordu gozlerim - sev dedi gozlerim filminden" ibaresi ile belirtilen sarkidir. filmin iskeleti gencebay'in bu iki kadin arasinda kalisi, iki kardesin birbirine dusmesi yapisindan olusmaktadir.

    filmin en onemli sahnesi ise bu "gordu gozlerim" sarkisinin ilk duyuldugu an olan sahnedir. soyledir :

    perihan savas ve kiz-erkek karisik hafif arkadaslari cay bahcesinden bozma yazlik disko gibi biryerde tabiri caiz ise kic sallamali van damme dansi icra etmektedirler. nedense bu eglence merkezinin kapisinda bir an gencebay da belirir. o an muzik susar, isiklar azalir ve ambiyans yakalanir. gencebay'in uzerinde uzerine tam yapisan, yakalari uzun 70 model gomlek, ve ust kismi uzerine yapismakta gomlekten geri kalmayan, alt kismi ise bol paca modelli bir pantolon vardir. perihan savas ile orhan gencebay'in gozleri birbirine kilitlenir, baglama solo girer, solonun ardindan gencebay sarkiyi icra eder. sarki sonunda savas-gencebay birbirine yazilmistir.

    gordu gozlerim, gordu gozlerim
    bir gercegi gozlerinde gordu gozlerim
    bir hayal degil, bir arzu degil
    sevgilin budur senin sev dedi gozlerim

    seni yillardir bekliyordum
    bir sevgilim yok yok diyordum
    gunlerim kahrimdan zehrolmustu
    hayattan bir zevk almiyordum

    sen de bahtim gibi bana vefasiz olma sevgilim
    omrumce aradim durdum yasla doldu gozlerim
    her tutkunun otesinde ruya gibi hep sen vardin
    asklarin en guzeliyle uzandi sana ellerim

    hasretim sensin, tek caremsin
    yillardir bekledigim askimsin benim
    askimsin benim

    ...
  • "herşeyin bir ideolojisi vardır"
  • girişindeki bağlama soloya değinmiyorum bile, bestesi inanılmaz güzeldir bu parçanın. gitarlı düzenlemesi da güzel olabilmektedir. "sevgilin budur senin, sev -- dedi --- gozlerim" şeklinde söylemesi çok zevklidir.
  • yeditepe istanbul dizisinde ömer'in, duru ve arkadaşlarından istek parçasıydı bir bölümde. duru'nun arkadaşlarından kızıl saçlı sevimli çocuk gitarıyla pek iyi söylemişti şarkıyı. diziye ve ömer'e olan zaafımdan dolayı başladığım şarkıyı ilerleyen zamanlarda da bırakamadım.
    hakkaten o çocuk cover yapsa da biraz da öyle dinlesek. *
  • bir sen bir de ben adlı albümünde bület ersoy da seslendirmiştir