1. haftalardır uğraşını verdiğim.

    bilemiyorum muhakkak bir zamanlar bir başkasının aklına zuhur etmiştir bu düşünce. okuduktan sonra, beğenen hoş bir fikirmiş diyen de kendi sevdiceği için bunu hazırlayabilir. çok pratik ve yapımı biraz zaman istese bile çok eğlenceli bir hediye oluyor nihayetinde. ee o kadar övdün övdün bi halta benzemiyor demeyin yazı sonunda alınırım. o kadar özenmişim yapmak için uğraş veriyorum, beni motive edin. çok güzel olmuş deyin, kız arkadaşın beğenicek çok mutlu olacak gibisinden cümleler istiyorum sizden efendim.

    neyse gelelim mevz-u bahis hediyeye.

    öncelikle güzel çizgili bir harita metod defteri alın. ama ortaokulda lisede kullandıklarımızdan değil, öküzlük yapmayın. paraya kıyın biraz şekilli şemalli hoş bir defter alın. güzel bir amaç için kullanacağız bunu. bu arada el yazınızı güzelleştirmek için antremanlar yapmaya başlayın, zira benim el yazım güzel olduğundan buna pek gerek yok ama genel itibariyle erkeklerin yazıları pek hoş olmadığından buna ihtiyaç duyulacak hediyeyi hazırlama esnasında. defteri aldık, dursun şimdilik defter.

    ilişkiniz esnasında çekindiğiniz fotoğraflardan en nadide olarak nitelediğiniz 35-40 adet fotoğraf seçin. zira bu konuda ben zorluk yaşamadım. 4,5 aylık bir ilişkimiz var neredeyse kız arkadaşımla ve 1000 adet fotoğrafımızın olduğunu görünce ilişki değil fotoğrafçılık üzerine birşeyler yaptığımızı düşünmeye başlamıştım. iyi oldu bi bakıma. fotoğraf seçme işi uzasa bile fotoğraf kaynağım vardı benim. seçtik farzediyorum fotoğrafları. o fotoğrafları bastırıyoruz nihayetinde. gidiyoruz bir fotoğrafçıya, taşınabilir belleğimize attığımız fotoğrafları cûzi bir meblağ karşılığında bastırtıyoruz.

    elimizde bir adet defter ve bir sürü fotoğraf oldu. daha sonra bir kırtasiyeden pritt alıyoruz. hani şu yapıştırma işine yarayanlardan. hah ondan da aldık. napıyoruz anlamıştırsınız muhtemelen, el yapımı bir albüm planlıyoruz sevgiliye verilmek üzere. amaaa öyle sıradan bir fotoğraf albümü değil, sıradan bir albüm tasarlasak gideriz bir fotoğraf albümü satın alır fotoğrafları içine yerletişir sevdicekten de bi ton laf yerdik. ama biz öyle yapmıyoruz, kendimiz hazırlıyoruz herbişeyi.

    fotoğrafların çekilme tarihine göre bir sıralamaya koyup, ilişkinin güzergahını belirleyecek şekilde bir hal veriyoruz sonra. nihayetinde yapmış olduğumuz yazma pratiklerini bu esnada kullanabileceğiz. kendi el yazımızla o fotoğrafları yorumlayıp o günü ufak ufak anılarla hatırlatmaya sevdiceğin gülümsemesini sağlayacak detaylarla fotoğrafların herbirinin altını güzel güzel dolduruyoruz. oldukça uzun ve uğraş verdirici gibi gözükse de ben şahsen bu işi yaparken çok eğlendim. biraz mizahi bir uslûpla yazıları kaleme alırsanız da gayet güzel bir çalışma ortaya koyabileceğinizi söyleyebilirim.

    defteri yani albümü tamamladık güzelce de paketledik. tabii içerisini siz kendi istediğiniz şekilde doldurun. ben kısa öyküler, güzel yazılarla falan süsledim. gayet hoş oluyor. gerçi henüz bitiremedim bu cuma günü sevdiceğimin doğumunun yıldönümü ama yetiştireceğim allah ın izniyle.

    böylelikle bir doğum gününü de bertaraf etmiş olursunuz. dilerseniz sevgililer günü, evlililk yıldönümü için de kullanabileceğiniz pratik bir yöntem. yaparsanız da bu çocuğa bi hayır duanızı eksik etmeyiniz lütfen. ha bi de beğensin diye dua edin ya, beğenir dimi? beğensin noolur nolur *
  2. sevgiliyle buluşmaya hazırlanmak kadar heycanlıysa hala, dünyanın en zevkli işidir. uzaktaki sevgiliye hediye hazırlamak su böreği açmak gibidir maharet ister, ihtiyacı olduğunu düşündüğünüz her bişeyi almışsınızdır, kat be kat hediyelerinizi sararsınız. notlar iliştirirsiniz kenarına köşesine, sevdiği ülker gofreti ihmal etmemeye özen gösterirsiniz. süsünü, püsünü bozmadan güzel bir kutuya koyarsınız. o kargocudan çıktığınız an kelebekler uçuşur etrafta, sanki dünyayı kurtarmış gibi bir gurur, bir mutluluk. hele de sevgili askerdeyse, 10 gün nöbet tutmuş gibi hissedenler de olabilir.
    sevgiliye hediye hazırlamak sürprizlidir, sevdiceği sevindirme arzusuyla yapılır, çok keyiflidir.
  3. 'aşk her zaman aşktır konseptli hediye'

    daha önce de dediğim gibi, almaktansa yapmak, ona emek katmak, uğraş vermek bence daha kıymet verildiğinin, daha bi özenildiğinin göstergesidir. bu yüzden sevgiliye hediye hazırlamak, onu ne kadar çok sevdiğinizi, hediye almanıza nazaran altı çizili şekilde vurgular.

    bu sebeple ki, her doğum gününde, her sevgililer gününde hediye hazırlarım sevgilime.

    malumunuz 4 gün öncesi sevgililer günü idi. ve ben bu sevgililer günü için de sevgilime bir hediye hazırladım. hazırladığım hediyeyi, siz emek sarfetmeyi seven sözlük yazarlarıyla da paylaşıp sizler için de ileride kullanılacak bir fikir olarak aklınızda yer etmesini istedim.

    benim için düşünme evresi biraz uzun sürdü ama fikir bir kere aydınlandı mı gerisini getirme konusunda pek sıkıntı yaşamıyorum sanırım. saat yapayım fikri sevgililer gününden yaklaşık 1 ay önce düştü aklıma. ufak bir net araştırması neticesinde kolay bir şekilde yapılacak bir şey olduğunu görmem konuyu aklımda kesinleştirdi. gerekli aletler de çok kolay bir şekilde temin edilebilirdi nihayetinde. yani ben öyle düşündüm. ama bilemezdim sadece saat göbeğini bulmanın o kadar zor olacağını. zormuş yani.

    saat yapacağız dedik ya, öncelikle gerekli malzemeleri sayayım sizlere;

    1- yuvarlak ufak boy bir tepsi (kalpli, güllü, çiçekli, kızların hoşuna gidebilecek bir şeyler, anladınız siz) (tepsi dememin sebebi ise arkadaşlarımın verdiği tepki)
    2- saat göbeği yani mekanizma
    3- fotoğraf
    4- yapıştırıcı
    5- hediye paketi

    gördüğünüz gibi hepsi kolayca temin edilebilecek şeyler. ama önemli olan bunların hepsini sevgilinize ya da eşinize hissettirmeden temin edebiliyor olmanız. titiz olmalıyız yani. yoksa sevgiliniz sizin elinizde alakasız bir tepsi görürse açıklama yapamazsınız. ya da bir saati parçalamaya çalışırken eşinize yakalanırsanız, sıkıntı olur. sinsi bir kurbağa gibi hareket etmeliyiz, unutmayın (oha betimlemeye gel).

    tepsiyi hediyelik satan dükkanların birinde buldum sevgilimle dolaşırken. gözüme kestirdim ama tabii ki o yanımda varken almadım. daha sonra bir erkek erkeğe pes buluşmasının nihayetinde onlarla gidip aldık. muhabbet şöyle olunca tepsi kaldı adı saat zemininin;

    - abi napçan o tepsiyi?
    - tepsi mi? böyle tepsi gördün mü lan sen hiç?
    - abi bildiğin tepsi, sadece üzerine kalp falan yapmışlar işte, şirin olsun diye.
    - hakkaten lan. neyse aldık bi kere.

    sonrasında tepsi üzerinde işlemelere geliyoruz dostlar. biliyorsunuz ki saat olabilmesi için üzerine saat olduğunu gösterecek bir şeylerin olması gerek, öyle tepsiyi tutuşturursak eline, kafamıza yeriz o tepsiyi, üstüne bir de öküz oluruz. olur muyuz? vallahi oluruz.

    fotoğraflar bu esna da devreye giriyor. bilgisayarınızdan 12 adet günün saatlerine göre dizebileceğiniz fotoğraf seçin. hayır sadece sizin fotoğrafınız değil. o da olsun içinde. heh o fotoğrafları zemin üzerinde saatleri göstermesi için kullanacağız. her saat dilimi için bir fotoğraf yapıştıracağız yani. o yüzden seçeceğiniz fotoğrafın yerleştireceğiniz saat dilimine uygun olması önemli. detaycı olmalıyız. evet. ufaltın fotoğrafları, sonra yazıcınızdan kaliteli bir kağıda çıkartın. kaliteli a4ler satılır. aynı fotoğraf kağıdı gibidir. bir kaç tane temin edin. ya da çalışıyorsanız iş yerinizde muhtemelen vardır. sonra kesin o fotoğrafları güzelce, yuvarlak yuvarlak olması uygun olabilir, tercih sizin. simetrik bir şekilde yapıştırın sonra. üstün türk ölçü birimlerinizi kullanın. yani gözünüzü. 12 nin karşısına 6 gelecek. 3 ün karşısına da 9. sonra boşlukları doldurun işte.

    gelelim saat mekanizması bulmaya. kadıköy'de aramayın bulamıyorsunuz. en basiti gidin bir her şeyi satan dükkana. öyle yerler var. ne ararsan buluyorsun. ciddiyim çok tehlikeli yerler. saat göbeği bulmaya gittik, yemin ediyorum yanımdaki arkadaşlarım yüzünden 1 saat oyalandık. koskoca adam mıknatıslarla oynuyordu lan, zıt kutupların birbirini çekmesi, aynı kutupların itmesi konulu bir de konuşma yaptı bir kaç teyzeye. zor çıkardım arkadaşları içeriden. bir saat aldık büyük boyutlu. sonra ne yaptık, tabii ki pes oynamaya gittik. 3 kişiyiz, turnuvaya gel. boşta kalan da saati kıracak işte, mekanizmayı çıkartmak için.

    gittik, ben oynarken en son bizim arkadaşı saati kırmak için dizini kullandığını gördük. bi an tırstım ondan ama evvelinde iyi çocuktur yani. iş stresini bi güzel atmış onun üzerinde. sonra bi rahatlamış gördüm çünkü onu. göbeği çıkardık. gerisini attık. tüm maçları da kaybettim :(

    mekanizmayı da monte ettikten sonra işimiz bi tek paketlemeye kalıyor dostlar biliyorsunuz. ama monte olayı çok kritik. iyi ayarlayın olayı, çünkü tüm emek oraya bakıyor. bi yanlış deldiniz mi tepsiyi siker atarsınız hediyeyi. öyle söyleyeyim. o yüzden iyi orantılayıp güzel ölçmeniz lazım. sonra delici bir cisimle, tornavida olabilir, ince uçlu pilot kalem olabilir(ucu kırılıyor), bir şekilde delin. hayvan gibi delmeyin. kibar kibar delin, zedelenmesin. sonra mekanizmayı oraya sabitleyin, yapıştırın güzelce. yelkovanının, akrebini, saniyesini güzelce eğmeden bükmeden yerleştirin mekanizmaya. pilini takın. bi test edin, çalışıyor mu diye.

    güzel bir saat yaptınız. tebrik ediyorum! güzelce paketleyip, akşamına sevgiyle ikram edin. çok seviliyor, çok seviniyor. tavsiye ederim.

    hadi bakalım! beğenmezse, eksileyin, o kadar diyorum!
  4. devir teknoloji devri. artık konuşan sesli albümler var. kırmızı kaplı bir fotoğraf albümü bu. içine 24 adet fotoğraf yerleştirebiliyorsunuz ve her sayfaya 10'ar saniyelik sesinizi kaydedebiliyorsunuz. hem daha pratik hem de ses kaydı daha bi sıcak.

    ben almıştım bundan da ilgili kişi benim ilgi alanımdan çıkınca vermedim. ama güzel bir şey. tavsiye ederim.

    bknz: http://ilgincicatlar.com/…/konusan-fotograf-albumu/

sevgiliye hediye hazırlamak hakkında bilgi verin