şükela:  tümü | bugün
  • gerekçe olarak kibirli olmasının gösterilmesi ayrı bir komedi unsurudur
  • "kovulmamıştır istifa etmiştir"

    (reşadiyeli harbi satanistler konseyinin basın bildirisinden alıntıdır)
  • tarihteki ilk ten atılma olayıdır. ama işveren şeytana acımış ve ona insanları kötü yola sevketmek gibi yeni bir iş vermiştir... alanda memnundur verende...
  • şeytan hiçbir zaman cennette bulunmadığı için gerçekleşmemiş olay
    (bkz: luciferin cennetten kovulması)
  • cennetten kovulursa haber değeri olmaz, cehennemden kovulursa yer yerinden oynar asıl. adam şeytan neticede.
  • kız tavlamak için ateist ayağına yatmış bunun sonucunda kovulmuştur. sebep budur yani.
  • kaynak falan hatırlamıyorum ama tasavvuf'ta bir ekol bu kovulmanın, iblis'in aşırı ve sapmış tanrı aşkının ve neticesi kıskançlığın (senden başkasına secde etmem) tanrıya isyana yol açması sonucu olduğunu söylüyordu. yani imanı en güçlü olan, tanrıyı gören/bilen birinin ona düşman olarak, ebedi cehennemlik olduğunu bilerek bu isyan halini sürdürmesini buna bağlıyorlardı. işte bu yüzden insanlar gibi gayba değil bizzat bildiği şeye iman etmekte ama aynı zamanda isyan etmekte imiş şeytan abimiz.

    edit: bu konu sözlükte de ayrıntısıyla aktarılmış (gerçi orda da kaynak verilememiş), zevkle okuyalım. muhterem bubez laab yazarımıza da müteşekkir olalım:

    (bkz: iblis/@bubez laab)
  • şeytanın bağımsız bir iradesi olduğu için dümenden bir kovulma değildir; çünkü şeytan(iblis) cin ırkındandır. allah tabii ki bu olacakların bilincindedir, o ayrı.

    “hani biz meleklere, “adem için saygı ile eğilin” demiştik de iblis’ten başka hepsi saygı ile eğilmişlerdi. iblis ise cinlerdendi de rabbinin emri dışına çıktı. şimdi siz, beni bırakıp da iblis’i ve neslini, kendinize dostlar mı ediniyorsunuz? halbuki onlar sizin için birer düşmandırlar. bu, zalimler için ne kötü bir bedeldir!” kehf sûresi: 50
  • mutlak bir hakimin olduğu her ortamda bir muhalifin her zaman başına gelebilecek bir olaydır aslında.

    ama kâinattan kovulması ya da tamamen yok edilmesi mümkünken sadece cennetten kovulması, bunun bir kovulma değil, görevlendirme olduğunu düşündürtüyor. nitekim daha sonra insanoğlu da cennetten kovulmuş ve onların iyi olup olmadığının testi için şeytana önemli görevler düşmüştür, düşmektedir.