şükela:  tümü | bugün
  • resimde belirsiz çizgilerle, yumu$ak dokunu$larla çizip fazla detaya inmeme olayi. detay resme bakanin hayal gucune kaliyor.
    ilk defa leonardo da vinci, mona lisa'sinin yuzunu çizerken kullanmi$.
  • italyanca "sfumare" kelimesinden. duman gibi havaya karışıp yok olmak, ya da yavaş yavaş havaya karışan dumanın renk değişimi gibi basamak basamak ton yumuşatarak resimde yapılan geçiş.leonardo da vinci'nin çiçek çizimlerinde çok daha net görülebilir.
  • high ronesansin en onemli ozelliklerindendir sfumato. leonardo bol bol kullanmistir.
  • da vinci'nin dorduncu prensibidir. belirsizligi, paradoksu ve kararsizligi kucaklama arzusu anlamina gelir. gelisen dünyada basarili olmak için belirsizlikler altinda calismaya alismaliyiz. paradoksla karsilastigimizda sukunetimizi koruyarak etkili ve saglikli bir zihne sahip olabiliriz.
  • leonardo da vinci'nin ilk kullandigi hava perspektifidir.
  • (bkz: chiaroscuro)
  • resimi bugulandirma sanati..
  • gizemcilike kucak açmakla giderek skolastik yanılgılara veya neo platonist ezoterizme kayabilecek tehlikeli bir platformdur. ancak dahilerin sıradan ölümlülerin uçuruma kaydığı bu platformun kıyısından korkusuzca yürüdükleri vakidir. ilk aklıma geleni philemon'uyla yıllar geçiren carl gustav jung'dur.
  • resim sanatında formların kenar çizgilerinin yumuşayarak erimesi arkaya dönüyormuş izlenimi vermesi, dolayısıyla hacmini daha gerçekçi kavratması tekniği. ilk olarak 15.yy sonlarında yüksek rönesans ile beraber leonardo tarafından uygulanmıştır.
  • rönesans donemı eserlerinde karsılasılan teknık.geçişler yumusatılır bu da resimlere daha gerçekçi bir gorunum kazandırır.