şükela:  tümü | bugün
  • inanılmaz ayrıntıları olan,sürükleyici,şaşırtıcı ve tam olarak başka bir oyuna benzemeyen,action , rpg tarzı oyun.3 cd ve dreamcast de mevcut.yakında 2. si çıkacak.4 cd olacakmış.
  • soundtrack'i ile de ooy oy dedirten.. ayrica , müzikleri oyunda dinlemek icin dreamcast mi alsak dedirten oyun.
  • sega'nın oyun geliştirme bölümü am2'nin başını çeken yu suzuki'nin fikri olan oyun.
    ayrıca geliştirilmesine harcanan 20 milyon dolar ve yedi yıl sayesinde guinness rekorlarında en pahalı oyun yaratım süreci ünvanını kimselere kaptırmayan dijital şey.
  • (bkz: shenmue 2)
  • kedi besleyip space harrier ve hang-on oynayabileceğiniz tırt dreamcast oyunu.her şeye rağmen sıkıcı bir oyundur.
  • sega'nın dâhi oyun tasarımcısı yu suzuki'nin senaryosunu yazdığı ve geliştirilmesi esnasında yönetmenliğini üstlendiği efsanevi video oyunu.

    dreamcast'in hem en önemli kozlarından, hem de sonunun hazırlayıcılarından olmuştu. çünkü shenmue projesinin tamamına harcanan para 20 milyon dolar değil, yaklaşık '70' milyon dolardır. uzun yıllar gelmiş geçmiş en maliyetli oyun olarak tarihteki yerini alan shenmue'nun bu rekorunu, rockstar games yıllar sonra grand theft auto 4 ile kırabilmiştir. rockstar games bu oyun için yaklaşık 100 milyon dolar harcamıştı. shenmue hala gelmiş geçmiş en maliyetli 2. video oyunudur, zamanında da bu nedenle sega'nın başına büyük iş açmıştır.

    sega'nın oyun ve konsol satışlarındaki büyük hayal kırıklıkları üzerine oyunun sadece 2.si yapılabilmiştir. (bkz: shenmue 2) bu yüzden, seri olarak düşünülen oyunun senaryosu maalesef yarıda kalmıştır.
  • nulldc isimli emülatör ile pc'de oynanabilmektedir.
  • shenmue, oyun tarihinde belki de en sadık hayran kitlesine sahip yapımdır. zamanının çok ötesinde ve bana göre kusursuz bir cihaz olsa da, yanlış pazarlama stratejileri yüzünden piyasadan silinen sega dreamcast'in manifestosu, aynı zamanda da sonudur.

    daha önce adını bile duymamış olan arkadaşlarıma dreamcast kurup 80'lerin ortasında geçen üçlemenin (1 ve 2 aynı ekip tarafından yazılmıştır, üçüncüyü beklemekteyiz) ilk bölümünü oynattığımda interaktif kontroller ve sürükleyici öyküye hayran kalıp sabaha kadar bitirmek için oturmayı teklif ettiklerine göre demek ki sadece japon oyunlarına hayran bir kitle tarafından takdir edilecek kadar sığ bir oyun değil, yoksa hayranlığımdan dolayı objektif davranamadığımı söylerdim.

    linkte üçüncü bölüm için projenin lideri olan yu suzuki'ye gönderilen dijital dilekçe var, desteklemek çok basit. brian fargo, wasteland 2 için kickstarter üzerinden yaptığı destek kampanyasıyla beklediğinden çok daha fazlasını topladı ve şu an oyun yapım aşamasında, belki talebe göre japonlar da böyle bir uygulamaya gidebilir, neden olmasın?

    http://www.petitiononline.com/…en1986/petition.html
  • e3 2015'de serinin üçüncüsü duyurulmuştur...kickstarter ile finanse edilmesi planlanmaktadır...
  • video oyunlari tarihinin en dramatik hikayeye sahip oyunlarindan biridir. 1999 yilinda sega dreamcast icin gelistirilen oyun, zamani icin o kadar gelismis bir oyundu ki o yillarda oyle bir oyunun yapilmasi icin 70 milyon dolarin uzerinde bir para harcanmisti (bir kismi shenmue 2 icin kullanildi). hal boyle olunca maliyetini kurtarmasi da mumkun olmadi. gamesradar'in yaptigi bir arastirmaya gore , dreamcast o kadar az satmisti ki, shenmue'nin dreamcast'i kurtarmasi icin herkes dremcast sahibinin en az 2-3 kopya birden almasi gerekiyordu. nihayetinde zamaninin cok cok otesinde olan bir oyun, basarisiz bir konsola hapsolmus oldu.
    shenmue'nin bu basarisizligi bircok oyun firmasinin da -sanki lanetlenmis gibi- oyundan korkmasina neden oldu ve yapimci yu suzuki yillar boyunca hicbir buyuk firma ile anlasamadi. boylece shenmue serisi de tarihe gomulmus oldu. (ta ki e3 2015 de kickstarter projesi duyurulana kadar)

    shenmue ile 2015 yilinda tanismis biri olarak (tabii ki dreamcast emulatoru ile) oyunun adeta guc gosterisi yaptigini soyleyebilirim. oyun japonya'nin kucuk bir kasabasinda gecmesine ragmen 3cd lik bir oyun. her karakterin -evet en onemsiz npc dahil- ayri ayri seslendirmesi var. oyundaki herseyin lisansi alinmis. sokakta cola makinesi goruyorsunuz ve markasi coca cola, saatinize bakiyorsunuz markasi timex. bunlarin hepsine para dokulmus. ayrica teknoloji olarak da oyun cok ustun. mesela evinizdeki butun dolaplarin kapaklarini, cekmecelerini ve raflari acabiliyorsunuz. "biz bos grafik degiliz" diye bagiriyor oyun adeta. iclerinde ne mi var? hicbir sey. sizin evinizde ne varsa burda da onlar var. kitap,dergi,makas, ic camasiri vs. hicbir amaci olmadigi halde gardrobu acip kiyafetlere bakabiliyorsunuz. buz dolabindan sut alip kedi besleyebiliyorsunuz. ve bunlarin oyunda size hicbir ekstra getirisi yok. bu ve bunun gibi bircok ekstra detay oyunda tek tek kodlanmis. sanki sega bize sunu demek istiyor: "o kanepeye oturmak zorunda degilsin ama istersen oturabilirsin. biz bunu yapabiliyoruz, teknoloji olarak bu kadar iyiyiz" bunu oyunun basindan sonuna kadar hissediyorsunuz.
    oyunun kotu yonleri yok mu? elbette var. ancak 1999 yilinda cikmis ve o tarihte bu oyunu oynamis olsaniz aklinizi yitireceginiz bir oyuna 2016 yilinda gunumuz elestirilerini yapmak komik olur. eger guclu bir sisteminiz varsa mutlaka bu oyunu bir deneyin, oyunu sevmeseniz bile en azindan video oyun tarihine ne kadar cok yeni yonler veren bir oyun oldugunu gorun.