şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: zero waste)
    dünya'yı artık daha fazla yormamak adına satın alırken tekrar düşünmeyi, mümkünse almamayı, elimizdekileri tekrar kullanmayı, tamir etmeyi, baktık ki artık kurtuluşu yok **atıklarımızı geri dönüştürmeyi veya kompost haline getirmeyi teşvik eden bir yaşam tarzı.
    şorada olayı abartıp kavanozlarda çöplerini biriktiren arkadaşların bloglarının bi tanıtımı var ama bence bu sıfır atık bloggerlar işin biraz reklamında ve bana biraz yalan geliyo. türkiye'de geri dönüşüm uygulamaları elbetteki yurt dışına göre çok geri ama arkadaş dışarda tuvalete de mi girmiyosun? ya da tuvalet kağıdını yanında eve mi götürüyosun ben bundan kompost yaparım* diye..
    ama çok basit değişikliklerle gerçekten ne kadar az atık ürettiğinizi görmek de bence gayet eğlenceli; az biraz babannelerinin elinde büyümüş çocuklarsanız zaten fileyle alışverişe gidebilir veya kağıt peçete yerine kenarı oyalı mendillere* burnunuzu silebilirsiniz bence.
    öğle yemeğini evden götürmek hem sağlıklı hem de inanmayacaksınız ama sıfır atık bi yöntem, iş yerinde mikrodalga gibi bi alternatifi olmayanlar için çeşitli markaların yemek termosları iyi birer alternatif ya da su taşımak için çok tatlış çelik veya cam mataralar var.
    deodorant yerine koltukaltlarınıza sadece karbonat sürerek kokmayacağınızı bunun içine biraz esansiyel yağ katarak mis gibi kokacağınızı söyleyerek sizi ilk entryden konudan soğutmamak adına bunlara girmiyorum*.
    ama gerçekten sıfır atık yaşam eğlenceli..
  • açtığı başlığın ikinci entrysini giren ezik olarak yine karşınızdayım!
    bu işi kamu yararına blog olarak yapacak vaktim olsa emin ol sizi böyle üzmicem sözlük ahalisi..
    neyse bugün de size sıfır atık hedefine ulaşmak için duş alırken ne yapabilirsiniz konusunda yardım etmek için buradayım!
    öncelikle bırak o şampuanı arkadaşım emin ol zeytinyağı sabunu saçına o şampuandan çok daha iyi gelecek zira o şampuan dediğin şey çamaşırlarına kullandığın deterjanın 1. kuşak kuzeni. saçına, saç derine yazık.
    zeytinyağı sabunu özellikle boyasız saçta çok iyi iş çıkarıyor emin olabilirsiniz. saç ilk 1 2 yıkamada kuruyabilir ama sonra alışırsınız. ben sanırım 7-8 yıldır neredeyse hiç şampuan kullanmadım ve emin olabilirsiniz tutam tutam dökülen ve beni 2 seneye kel bırakır dediğim saçlarım şu an iki kat hacminde.
    yok ben şampuandan vazgeçemem diyenler için de şampuan kalıplarını öneririm zira şampuana verdiğiniz o paranın yarısı su için aslında, yani sulandırılmış şampuan kalıbını plastik ambalajda satın almak için o kadar para veriyosunuz; yüzünüze vurduğum için özür dilerim. gerçi sanırım türkiye'de bu şampuan kalıplarını da plastik ambalajda satıyorlar ama internet sitesinden sipariş verirken bi zahmet ambalaj konusunda dikkat çekecek bi mail de atıverin abilere elinize yapışmaz..