şükela:  tümü | bugün soru sor
  • yazarlarının diğer şiirlere olan saygısından dolayı şiir demekten çekindiği mısra öbekleri.
  • (bkz: şiir atı)
  • ne şiir gibi ne nesir gibi. şiir tadında yazı
  • oktay taftalı'nın "şiirimizin hazin sonu" isimli yazısında, kitlesel üretim sonucu ortaya çıkan bir akım olarak anlattığı tür..

    genç şairler arasında övgüye değer kişiler olduğuna inanmakla birlikte, şiirimizin içinde bulunduğu genel durum açısından dikkate değer buldum ben bu yazıyı..

    el emeği göz nuru bir alıntı yapmak gerekirse;

    " ... üzerinden çok zaman geçti, artık belki anımsamak bile istemiyoruz, ama eğer 80'lerde şiir olmasaydı, birçoklarımız kafayı kırabilirdik... sürecin en arızalı yıllarını, şiirin yurdunda geçirerek, kısmen sağ salim atlatanların bir bölümü, şiirin yaptığı anneliğe, kötü bir evlat gibi vefasızlıkla karşılık verdiler...
    artık içinde yaşadığımız zamana ve ülkemize, doymak bilmez, ahlakta ve yıkıcılıkta sınır tanımaz bir ruh hakim. bu yıkıcı ruh, politikadan aile yaşamına, eğitim pedagojisinden sanata kadar, adeta elle tutulur gözle görülür biçimde bütün yaşam alanlarımızı kapsıyor. peki şiir ve şair bunun dışında kalabilir miydi? .... bugün artık şiir okuru yoktur. şiirimsi metin yazanlar, kendi yazdıklarını okuyarak bin kişilik bir pazar oluşturabiliyorlar, tiraj budur...

    bu süreçte, şiirin nasıl ağır bir sanat olduğunu, nasıl sorumluluk gerektirdiğini vb. söylerken, şiiri değil, kendi yazdığı sayfalar dolusu tırı vırı metinleri yüceltmek, ne yazık ki yaygın bir ikiyüzlülük olarak kanıksandı..
    kitlesel üretimin kaliteyi nasıl düşürdüğünü, şiiri nasıl tahrip ettiğini anlamak için, son yirmi yılda dergilerde yayınlanan binlerce şiirimsi metinden, ortamı bulandıran yüzlerce şiir kitabından, aklımızda kaç tane mısra kaldığını bir yoklayalım..

    son yirmi yılda, elinden başkaca hiçbir sanat gelmeyen, keman çalamayan, opera söyleyemeyen, resim yapamayan, heykel yontamayan, bir felsefi metin kaleme almayı hayal bile edemeyen onlarca şahsiyet, bilinmez bir ilahi sezgi sayesinde şair olduğunu keşfetti..

    son olarak, sekunder cahil medya kakavanlarının da ellerinde bir tomar şiirle bu sürece eklenmesi, olaya tüy dikti. denilebilir ki, şiir baikaca hiçbir şey olamayanların sanatı olarak, tarihindeki en büyük darbeyi yurdum insanından yemiştir..

    birbirlerini ve şiirlerini eleştirirken: 'imge mi sözcük mü, lirik mi gudik mi önemlidir' gibisinden, naylon ikilemler türeterek tartışan çevrelerin ortak tutkusu, şiir sayesinde önemli olabilmektir, hepsi bu. "
  • şiire veya düz yazıya çalan ve fakat ikisi de olmayan, yer yer kafiyeli, altalta yazılmış duygulardır. bazen sanat, bazen halk için 10 dakikada yazılır bunlar. edebi değerleri, rakamla 3 civarıdır, yazıyla yok denecek kadar azdır.
  • (bkz: mavi sis)