şükela:  tümü | bugün
  • bolu göynük'te adına bir türbe bulunan "ömer sikkini hazretleri" adlı zatı merak ettik ve internette bulduk hemen bulduğumuz bilgileri paylaşıyoruz:

    hacı bayram veli'nin halifelerindenmiş. 8. ve sonuncusuymuş...

    adı da aynen yazıldığı gibi okunuyor:)) a.r.e. diyerek satırlarımızı noktalıyoruz...
  • şöyle ki: sikkîn arapça'da bıçak anlamına gelmektedir ve dahi sikkînî de bıçak ustası şeklinde türkçe'ye kazandırılabilir. klâsik anlayışa göre kişiler, meslekleriyle de anılırlardı. halen bu gelenek sürmektedir anadolu'nun ve dahi genelde halkı müslüman olan ülkelerin çoğunda. bir nevi demirci mehmet efe gibi. pipican ile alakası yoktur bianenaleyh.
  • rivayete göre akşemseddin'in zikir halkasına katılmayıp caminin bir köşesinde oturduğu için akşemseddin'in "gelsin halkamıza katılsın. yoksa sırtından hırkasını, elinden asasını alırız." sözüne maruz kalmıştır. ömer sikkini de "keramet hırkada ve asada ise ateş yakın, görelim." demiş ve göynük'te meydanda büyük bir ateş yaktırarak içine girmiştir. odunlar yanıp kül olduğunda ve ateş kora döndüğünde bakmışlardır ki ömer sikkini, hırkası ve elindeki asası yanıp küllere karıştığı halde sapasağlam oturmaktadır. bunun üzerine halk arasında saygınlığı artar, akşemseddin ise bir daha kendisine karışmaz.

    türbesi, akşemseddin'ninkine göre son derece sade, hatta biraz da bakımsızdır.
  • aslında "bıçakçı ömer" ya da "bıçakçı ömer dede" diye daha çok bilinir ama o başlığı açmak yerine aramaya inanarak bulduğum buradan devam edeyim.

    "hacı bayram'ın hakk'a yürümesinin ardından, akşemseddin ve ömer dede kendi ayrı şeyhliklerini kurarlar. akşemseddin, hacı bayram'ın ömer dede'de bulunan taç, hırka, asa gibi emanetlerini almak ister. ömer dede bunun üzerine akşemseddin'den ertesi gün fakirhanesine gelmesini, emanetleri orada vereceğini söyler. ömer dede akşemseddin'in gelişinden önce evinin bahçesine büyük bir odun yığını yaptırır ve akşemseddin gelince de odunları tutuşturur. sonra akşemseddin'e emanetlerin evde olduğunu, ateşten geçerek emanetleri alabileceğini söyler. akşemseddin ateşe giremeyince ömer dede kendisi ateşten geçerek emanetleri giyinir ve emanetler yanıp kül oluncaya kadar ateşin içinde dolaşır. bu olay ile ömer dede tacı ve hırkayı attığı için melami olarak tanınır ve 2. devre melamîliğin kurucusu olur."
  • (bkz: ömer sikkini)

    şu algıda seçicilik ne acayip bir şey, arap asıllı italyan orta saha oyuncusu sandığım adam halife çıktı. *