şükela:  tümü | bugün
  • senaryo'nun özeti, bir iki cümleyle taslagin baside indirgendigi anlasilir info
  • geliştirilmiş konu özeti+geliştirilmiş sorunsal+filmin turune uygun yazı dili+esrarlı anlatım(bu tanımı herhalde sadece sinema öğrencileri anlayabilir.)
  • kafanızdaki filmi siz seyretmişsiniz de, bir arkadaşınıza anlatıyormuşsunuz gibi yazdığınızda, tadından yenmeyecek ve iş görecek senaryo kısası.
  • sinopsis sözcüğü kökensel olarak bir bakışta okunabilen demektir. olayın ve kişilerin 1-3 sayfalık bir özeti anlamında kullanılır. bu özette diyaloglar yer almaz.

    sinopsis, bir film senaryosunun ilk aşamasıdır, filmde neyin anlatılacağını dile getiren metindir. birkaç sayfa içinde filmin konusunu özetler. ayrıca tamamlanmamış bir filmin izleyiciye tanıtımında ve reklamında bu özet kullanılır, filmi pazarlayan taslaktır.

    sinopsis, geniş zaman anlatımını kullanarak senaryoda olup biten olayları ana hatlarıyla belirtir. bir diğer işlevi, kişileri senaryo okuma zahmetinden kurtarmasıdır.

    senarist için sinopsis hazırlamanın avantajı, filmde ele alacağı olayları karşısında yazılı olarak görmesi ve bir kontrol olanağına kavuşmasıdır. bir cümleyle anlattığı yapı işliyor mu, öykünün eksikleri var mı gibi sorular sinopsis aracılığıyla ortaya çıkarılır.

    sinopsiste olayların geçtigi yer ve zaman, genel durumun bir betimlenişi, ana karakterler, filme ivme kazandıran sorunsal ya da çatisma konusu, çatismayi ilerleten ya da şiddetlendiren temel bunalim ve krizler, bütün bunlarin ilerlediği doruk nokta ve çatışmanın çözülme biçimi yer alir.

    sinopsis'te cümleleriniz mümkün oldugu kısa ve net olmalı. ne kadar kısa ve özlü yazmaya çalışırsanız, konu ve eylem çizgisi o kadar somutlaşır, bu da senaryosunu yazacağınız malzemeyi o kadar net biçimde görmenizi sağlar. bu netlik örneğin birlik ilkesi açisindan önemli. daha sinopsis aşamasında, yazdiginiz öykünün temel konudan sapıp sapmadığını, tutarlı ve bütünlüklü olup olmadığını anlayabilirsiniz sözgelimi.

    sinopsis çıkarırken şunlara dikkat edilmeli:
    - öykünün dramatik gelisme çizgisi somutlaştı mı? (düğüm-serim-çözüm; çatışmanin kurulması ve çözülmesi)
    - çatışma somutlastı mı?
    - karakteri harekete geçiren motif belirgin biçimde ortaya çıktı mı?
    - anlatının perdeleri az çok şekilleniyor mu?
    - yeterince özlü ve sade mi?
    - filmin konusu bir okunuşta ana hatlarıyla anlaşılıyor mu?

    sinopsisi treatment (sinematrografik hikaye), continuity (senaryonun sahne ve bölümlerinin belirtildiği, kişiliklerin iyice belirlendiği belli başlı diyalogların yer aldığı metin) ve çekim senaryosu (bir senaryonun en son durumudur. planlara bölünmüş, çekim için gerekli bütün teknik açıklamaları içine alan senaryodur) izler.
  • sinopale 2 uluslararası sinop bienali süresince birtakım bünyelerin çıkartmış olduğu 64 sayfalık tek atımlık fanzin. bazı bazı bienal, şeyler ve diğerleri hakkında. halkın sesi, şeytan tırnağı, kulak memesi, sanatta kasma, performatik götürgeçler, lakinlersiz bir hayat için... yeni yeni doldurulmaya başlanacak blog adresinden alternatif performans önerileri, sivri naciye'ye sorulan sorular ve cevapları, sinopale esnasında yaşanmışlıklar, sarı balık halleri, kişisel sinop turizm ve seyir defterleri, ansızın ve gafil paylaşımsılar, fotoğraf gibimsiler, depresif maniler, ayıpçı illüstrasyonlar ve daha nice içerikler izlenebilir.

    daha fazlası;
    http://sinopalesinopsis.blogspot.com/
  • (bkz: synopsis)
  • reklamcıların hiç şüphesiz en önemli ve en zor sınavıdır.

    bi' reklam fikri, ilgili marka sahiplerine ilk olarak sinopsis ile sunulur.
    yani öyle bi' yazılmalıdır ki o, fikri kağıt parçasından okuyan kişiye resmen yaşatmalıdır.
    bazen öylesine güzel fikirlere yazık olur ki sırf şu sinopsis dedikleri hakkı verilerek yazılamadığı için.
  • 22 saat içinde bir tane yazmam gereken hede. akademik olarak konuşacak olursak, bir proje ya da soru üretme ve buna getirilen çözüm yollarının kısa bir özeti anlamına gelir. genelde 1000 kelimeyi geçmez. soruyu tanıtıp, çözümü anlatmak ve bunu 1000 kelimede yapmak bir hayli zordur.
  • eski yunan'da senaryo tanrısı.
    kaynak kişi: tarkan barlas
  • senaryo yazmayı bilmeyenlerin götünden çıkan tek hikaye parçacığı.