şükela:  tümü | bugün
  • devlet dairelerinde bilgisayarlar ile ilgili en ufak bir sorun çıktığında, ilgili memur tarafından saatlerdir sırada bekleyenlere iletilen söz öbeği. örnek vermek gerekirse;

    antalya sgk binasında yaklaşık 2 saat sırada takılan gazliyarimfenasalmis'in, "lan iki saattir aynı yerde bekliyoruz. hiç ilerlemedik" sorusunu kendi bünyesine sorması ve yerini kaptırma pahasına sıradan çıkıp, tarkan misali atılarak, "hocam kolay gelsin, yoğunsunuz heralde. saatlerdir aynı yerde bekliyoruz, farketmediyseniz söyleyeyim bu insanlar da sizi bekliyor. maşallah konserlerde bu kadar beklemedik bir imza için" suailini, ilgili memura yönlendirmesi sonucu memurdan aldığı cevap:

    "sistem yok genç. sistemi bekliyoruz"

    lan tırrık, tamam sistemi bekliyorsunuz da, internet icat olduğundan beri sistem bekliyor lan bu ülke. sen hala oturmuş bilgisayarının başında bekliyorsun sistemi. madem bekliyorsun, lütfedip sırada ki diğer insanlara da iletsen ya durumu. misal önümdeki kadın.

    eğer birkaç saat daha beklese meftayı öğle namazına yetiştirme telaşı başlayacaktı millette. senin devletimin memuru olarak insanları telaşlandırmaya ne hakkın var? bir de bu işlerden sorumlu bakanı kınamak istiyorum. efendim, senin geçtiğimiz günlerde yaptığın şu açıklama çok yanlış:
    "sağlık ve sigorta hizmet sektörlerinde devrim yaptık" diye.

    ne devriminden bahsediyorsunuz saygıdeğer bakanım?

    saygıdeğer bakanımın ismi, çalışma ve sosyal güvenlik bakanı faruk çelik unutmadan.

    edit: iş bu entry yazıldıktan sonra ilgili bakanın ismi ömer dinçer olarak değişmiştir. lakin sistem olmadığından henüz güncellenmemiştir internet ortamında kendileri.
  • bunun bir de sistem gitti versiyonu vardır . teshis sanatının gunluk yasamda kullanımına ornek olarak gosterilebilir.
  • bugün git yarın gel klişesinin 'e' hali.

    bir devlet dairesini işim düştü. durum acil. evrakı gün içinde almam lazım. defalarca gidip gelmeme rağmen sistem hazretleri bir türlü gelmedi. mesai bitimine doğru son defa şansımı denemek için gittim. sistem hala yok. memurların bilgisayarlarına göz attım: birinde bir gazetenin sağlık sayfası ekranda ''günde 3 galon su için, cildiniz cillop gibi, götünüz kaymak gibi olsun'' mealinde bir başlık var, yek diğerinde '' merkür satürn ile ters açı yapmış, sevgiliniz size tersten kayabilir'' yazıyor. sistem hala gelmedi lafını en çok seven geçkin ablanın ekranında balıklar var, akvaryumun içinde, olta atıyorsun puan alıyorsun. köpek balıkları var, onlardan uzak durmak lazım. tuhaf deniz yaratıkları oltaya geliyor bazen ''abla yakala'' diyorum, ''olmaz'' diyor, geymovır falan oluruz diyor; bayağı eğlenceli. ablayla bayağı heyecan yaşadık. kendime geldim sonra '' internet var işte, sistem yok diyorsunuz bana sabahtan'' dedim. '' internet var da, bizim bakanlığın sisteminde sorun var'' dediler. daktilo ile yazın verin allah rızası için dedim, kabul görmedim. olmuyormuş, sistemden almak lazımmış. alt yapıyı hazırlamadan e-devlete ne diye geçiyorsunuz, vatandaş mağdur oluyor, bana ne sizin sisteminizden dedim; kimse üzerine alınmadı. müdürle görüşme talebim randevu engeline takıldı. sisteminize değdireyim dedim, duymazdan geldiler. evime döndüm. değişen bir şey yok. kurumlarımız bildiğiniz gibi..
  • bugun onlarca kez duydugum saheser..
    bir kere daha duyarsam, soyleyeni bogacagim sanirim..
  • avea bayii olan bir arkadasim var. turkcell hattima kredi yuklemek icin her gidisimde kendisinden bu sozu isitiyorum, "sistem yok." hay senin sistemine.. bankaya para koyamiyorum, sistemin karni ac bende de ekmek yok diyemiyorsun da.. hiyaraasi.
  • derin bir mesaj kaygısı var bunda. insanı ufka bakarak düşünmeye sevk ediyor.

    (bkz: kaşık yok)
    (bkz: şu anda sistemimizde bir güncelleme var)
  • memur tarafından söylenince can sıkıyor galiba. lan yarrak, sistem düzgün çalışmıyorsa memur ne yapsın? memur dediğin adam ne anlar o işten, anlayacak olsa orada o işi yapmazdı zaten. çemkireceksen git kodlayana, sistem yöneticisine filan çemkir ne bileyim.
  • bankaların kuyruklu yalanıdır.