şükela:  tümü | bugün
  • pavlov'un kopeginin madara oldugu kutu.
    (bkz: pavlov)
    (bkz: pavlov un kopegi)
  • edimsel koşullamayı incelemede kullanılan bir cihaz
  • skinner deneyinin bir çeşit tekrarını yaptı benim birader. videoya da çekmiş, izledim ağzım açık kaldı. lan hayvan remen öğreniyo şerefsizin evladı diye düşündüm. o dönem rasladığım herkese anlatıyorum bak böle oluyo şöle oluyo. herkes de diyo ki "haaa pavlovun deneyi gibi yaa aynı şey" lan diyorum aynı şey olur mu. nasıl aynı şey dersin lan diyorum. akıllı olun akıllı diyorum. yok. olmuyo. pavlov sağolsun öyle bir demir atmış ki, hayvanlara ne deney yapsak bir çeşit koşullu refleks olarak algılanıyor. kahrolsun pavlov.
    (bkz: edimsel koşullanma)
  • şu linkten izlenebilecek olan düzenek.
  • mmorpg oyunlarının dizaynında oyuncuyu bağımlı yapmak için bu deneyden öğrenilenler kullanılır.
  • davranışın (farenin manivelaya basması), olumsuz pekiştireç (elektrik şokunun kesilmesi) yoluyla ödüllendirildiği bir düzeneğe sahip olan b. f. skinner'ın dahiyane deney kutusu. edimsel koşullanmanın en baba örneğidir.

    pekiştireç olumsuz olmak zorunda değildir, istendik davranış (farenin manivelaya basması) sonucu fareye yemek vermek (olumlu pekiştireç) de davranışı pekiştirecektir fakat olumsuz pekiştireç ile davranış değişikliği yaratmak daha kolaydır. kısa vadede acı, hazdan daha güçlü bir güdüleyicidir. (ya da skinner bir nazidir ve kurda kuşa elektrik vermekten haz alıyordur.)
  • online oyun tipi olan mmorpg tarzı oyunlarda bulunan eşya geliştirme veya kutu, sandık, taş , gem kırdırma olaylarında oyuncular o değerli olan çok küçük yüzde ile elde etme şansları bulunan eşyaları düşürebilmek için çok çeşitli ritüeller uygular. hiç birisi de farkında değildir aslında yaptığı şeyin bir matematiği vardır ama buna hakim olsun olmasın yapacağı ekstra şeyler ile yani ritüeller ile bu şans faktörünü kendi lehine çevirebileceğine inanmaktadır.

    bu olayın neredeyse tamamı random number generator isimli bir oyun içi uygulama ile bağlantısı vardır. tabi oyun şirketi bu düşen veya geliştirilen eşyayı belli sıra veya periyotlara bağlamamışsa. bu bahsettiğim rng firmanın belirlediği yüzdelik dilimlere oturacak şekilde rastgele numara verir. diyelim ki knight online oynuyorsunuz ve oyunda çok değerli olan bir silahınızı +7 seviyesinden upgrade yapmak üzere +8 e denemek istiyorsunuz. oyun firması bunun gerçekleşme ihtimalini %5 olarak belirlemiştir. bunu nasıl hesaplayacak peki? şöyle ki; siz önce silahınızı ekrana yerleştirirsiniz ilk confirm e basarsınız tam bu sırada bu rng size 1 ile 100 arasında bir sayı verir. eğer ki bu sayı bahsi geçen yüzdelik dilim olan 1-2-3-4-5 ten biri ise silahınız başarılır bir şekilde geliştirilmiştir veya ilk confirme bastığınız anda rng size verdiği sayı 6-100 arasındaysa silahınızın geliştirilmesi başarısızlıkla sonuçlanır. bundan sonra ikinci confirme bastığınız anda o görmediğiniz sonucu kabul etmiş olursunuz. çünkü oyunda upgrade yapmak da bir nevi oyun içi takastır. diğer takaslardan tek farkı siz karşılığında o eşyayı alacak mısınız almayacak mısınız onu göremiyorsunuz sadece kabul ederseniz sonucu görürsünüz.

    işte bu tarz bir ihtimal zinciri ve mekanizması olan şeylerde kişi şu tarz ritüeller uygulayarak sonuca etki edebileceğini düşünür;

    -kanka kediyi getir onun patisiyle confirme bas
    -canım sen basar mısın?
    -kanka npc domalınca bas yoksa yanar
    -npc el kaldıracak tam o esnada ha yoksa güm
    -ışık yanınca bas ışık yanınca
    -server resetlenince bas
    -savaş varken bas
    -nas süresi cin süresini falan aç öyle bas
hesabın var mı? giriş yap