şükela:  tümü | bugün
  • sensible software'in babalarından, https://www.kickstarter.com/…iable-soccer?ref=video adresinde kampanya başlatılan yeni sensible soccer oyunu.

    doğru okudunuz. 2015 yılında yeni sensible soccer.
  • geliştirilirken güncellemelerini alabildiğiniz, sonundada bir dijital kopyasına sahip olabildiğiniz early bird £12 mış.
  • an itibariyle, kickstarter kampanyasında backer oldum.
  • bizim nesil için desteklemek vazifedir, jon hare abimize £12 feda olsun. goal scoring superstar hero remix de harika olmuş.
  • yine topun ayağa yapışmadığı, tepeden görünüşlü ve arddan bacaklı minik futbolcuları yöneteceğimiz oyun. kick off revival ile birlikte zamanının süper zevkli 'kick off mu daha iyi sensible mı' tartışmaları geri gelecek mi bakalım. cannon fodder'ı yeniden yapsalar daha da süper olurdu ama bu da kabulümüz.
  • acikcasi commodore ve amiga yetmezliginden olebilecek seviyede nostalji tutkunu olarak pek bir isik gormuyorum bu projeyle ilgili. dur hemen sayip sovup had bildirmeden once oku;

    (bkz: jon hare/@lemre)
    (bkz: sensible soccer/@lemre)

    benim gibi futboldan nefret eden ve hic ilgilenmeyen adama 20 seneden fazla zaman boyunca kendini oynatabilmis bir oyun olmasi bile ne kadar efsane oldugunu anlatir sanirim.

    gordugunuz uzere gayet hayrani oldugum bir oyundu sensible soccer, jon hare de cok geyik ve degisik kafada bir gelistirici olarak bizzat sevdigim adamlardandi.

    yalniz bu olay bitmek bilmeyen "komodor diriliyor" geyigi gibi birsey. ya da emlyn hughes international soccer'i yeniden yapmak gibi birsey, emlyn mi kaldi hughes mi kaldi allasen? detaylariyla anlatayim;

    -birincisi sensible soccer ciktigi zaman gercek manada rakibi yoktu. cunku guney amerika liglerinin ikinci liglerinden bile takim secebiliyorduk, inanilmaz detayli, oyuncu ten renginden mevkisi ve gucune kadar zibilyon tane detay gorebiliyorduk, ki bunun o zamanlar bir esi benzeri yoktu.

    -ikincisi ise neredeyse 2010'lu yillara kadar rakibi olmayan bir menajerlik sistemi vardi. bugun sensible diyince genel olarak saha icinde futbol oynayan oyunculari yonetmek olarak hatirlanmak istense de sensible soccer'i asil efsane yapan yonu bu menajerlik bolumudur.

    cunku oynamadiginiz maci seyredebilmek, dunyanin en ucra ligleri ve takimlarindan futbolcu kovalamak, altyapidan arada bir cikip (trial, reserved) cok hizli sekilde parlayan yetenekleri avlamak, sectigimiz milletin milli takimina cagirilmak, ayni ligden veya baska liglerden gelen futbolcu transfer teklifleri, sene sonunda durduk yerde bambaska bir ligden bir takimin istemesi, sampiyonlar ligine kalmak falan filan derken inanilmaz uzun ve insani hayattan koparan bir olaydi menajerlik (cok koptum oradan biliyorum).

    -ucuncusu ise amiga'nin o sirin sprite grafikleriyle sensible engine olarak bilinen motorun basarisi. "ortalikta hizlica kosturan koca kafali kucuk adamlar" diye aciklanabilecek bu motorun detay basarisi zamanina gore cok iyiydi. minik zibidilerin ortalikta kosturup sakatlaninca bacagini ovusturmasi, sadece olay oldugunda ortaya cikip normal zamanlarda yok olan hakem, 5-10 pikselde gozuken futbolcu detaylari (zencilerin disleri, kizillarin saclari gibi) insani hayran biraktirirdi.

    ama artık 2015 yılının sonundayız.

    -insanlar pes, winning eleven, fifa gibi oyunlara alisti, sensible'in zamaninda tek rakibi kick off'du ki o oyun basit bir arcade futboldan ibaretti, o yuzden sensible'i goren bir daha birakamadi. ama su anda binlerce kisinin calistigi fifa serisinin ultra gercekci modellemeleri, hareketleri, detaylariyla basetmek imkansiz.

    -sensible'in acik ara en guclu oldugu alan yani menajerlik konusunda da artik football manager, championship manager gibi sensible zamaninda hayal bile edilemeyecek detayda menajerlik oyunlari cikti. unutmayin sensible zamaninda menajerlik alaninda tekti, rakibi bile yoktu. su anda ise piyasayi domine etmis ve sistemini yerlestirmis rakipleri var.

    -"sirin sprite grafikler" konusunda artik retro'cular haric herkes ultra gercekci kaliteli modellemeler ve render'lar istiyor. zamaninda grafikleri inanilmaz yenilikci, detayli ve akiciydi, ama simdi bunu yakalamak cok zor.

    jon hare cok geyik bir adam olmasina ragmen artik piyasadan cok uzaklasti, cocuk oyunlari veya online uygulamalarla ilgileniyor uzun zamandir. ayrica ilk sensible ekibinden diger efsaneler de olmazsa jon hare sadece danismanlik yaparak o efsaneyi geri getiremez.

    kisacasi zor is. yeni oyunculari yakalamasi zaten pek mumkun degil, su anda olusan yuksek heyacan da biz eski kafali hoduklerin yarattigi nostalji heyecani. ama biz eski kafali hoduklerin asil istedigi de "o guzel umarsiz gunlere donebilmek".

    yani olay oyle 3d adam yapip kafasini buyutmekle olmuyor. onu zaten daha once denemislerdi (cd cikmisti pc icin falan) ve bir halta benzememisti.

    basarili olmasinin yegane ihtimali su sekilde olur;

    tamamen 2d sprite grafikler ve hatta 8-16 bit sanal sesler (yani orkestra kayidi, gercek enstruman falan olmayacak) ile, eski oyunun sinirlarini genisletip yeniden uretmek olabilir.

    cunku eski oyun amiga'nin sinirlari sebebiyle bir noktadan sonra ilerletilemiyor. mesela belli bir tarihte oyunun bitmesi, kodlar yuzunden sadece varolan takim ve futbolcularin duzenlenebilmesi, yeni takim eklemek icin eski takimlari silmek zorunda olmak, menajerlik sistemindeki bug'lardan kurtulmak(mesela 3. ligden takim alip en ust lige de cikarsaniz bir sezon kotu gidince kovulmaniz vesaire).

    oyunun aktif mod komunitesi sayesinde modern takimlar ve oyuncular zaten arada bir ekleniyor, onemli olan oyunun omurgasini genisletmek.

    ama tabii bunu da bir suru projeyle deneyen gonulluler vardi;
    yoda soccer: http://yodasoccer.sourceforge.net/

    vesaire.

    kisacasi guzel nesildasim, george weah'i alabilmeyi dusunurken urpermek yok, peter schmeichel 'i transfer etmek, milli takim teklifi beklemek, yada herkesi yenip belese yuzlerce litre kola icmeyi beklemek gozleri yatirip iraklara. ölmek ne garip şey anne, toprak olmak ne garip şey anne

    pardon lan ne diyordum;

    tamam anliyorum, mazi kalbinde yara, ama gecti gitti onlar guzel kardesim.

    al suradan indir amiga swos total pack'in 1.5 versiyonu ve update'lerini;
    http://www.sensiblesoccer.de/community/downloads

    istersen yeni takimlarla istersen eski hayrettin demirbas'larla oyna. (tony schumacher yok ne yazik ki) hatta online oyna.

    ha yok illa yenisini istiyorsan, buyur;
    https://www.kickstarter.com/…tudios/sociable-soccer

    ama sunu bil;

    gelmez o günler, dönmez o günler, mazide kaldı hep.
  • 17 kasım 2015 itibarı ile 1,460 destekçiden 40,362 dolar bağış toplamayı başarmış oyun projesi. hedefleri olan 24 gün içinde 450,000 dolardan halen uzaktalar. ancak yolun başı sayılır.

    ilk videolardan dandik video (video kalitesinin dandikliği önemli. grafikler iyileştikçe oynanabilirlik sıçıyor) ve eski swos'un oynanabilirliğine yakın izlenimi aldım. kendim de kredi kartı ekstresi kesilince 100 pound ya da 250 pound'luk desteklemeyi düşünüyorum.

    şu ana kadar girişilen yeniden swos yapma girişimlerinden orijinalin ruhuna en yakını herhalde şimdilik budur. internet üzerinden rakip ile çabucak eşleşme olanağı, isteyenin tek düğme, isteyenin birçok düğme kullanarak oynayabilmesi, pc ve playstation için yapılacak olması şimdilik dikkat çeken özellikleri.

    menajerlik modu olsun tabiki isteriz ancak bu oyun çıktıktan sonra başarı elde edilirse eklenebilecek birşey. benim için oyunun güncel kadrolar ile, akşam işten döndükten sonra, dünyanın öbür ucundaki kişilerle 3-5 maç yapabiliyor olmak bile önemli bir gelişme.

    uplamak, yaymak lazım. önemli haber; yayalım.
  • yeni oyun içi görüntüsü gelen proje.

    https://www.youtube.com/watch?v=8lzwvhn6arc
  • yapimcilari tarafindan %50 oraninda tamamlandigi soylenen oyun. sanirim bir 5 - 6 ay daha sabretmemiz gerecek.