• yaygın olarak bilinenin aksine sadece anal seks değil; doğal olmayan ya da sapkın her çeşit cinsel birleşmeyi, hatta gerçek anlamda "birleşme"` :coitus `olarak kabul edilemeyecek olan oral seks ve benzer eğilimleri temsil eden kelime...

    yine bilinenin aksine; hayvanlarla sapkın ilişkiye girme zoosodomi, ölülerle düşüp kalkma ise nekrosodomi olarak adlandırılır.
  • sodomi kelimesinin "normal" (başka kelime bulamadım) olmayan cinsel ilişkiler için kullanılması, eski ahit'teki sodom şehrine bir atıf olsa da kelime, lut peygamber döneminden çok çok sonra, yüzyıllar sonra, yahudilerin yunanlılaşma döneminde (2. yy.) kullanıma girdi. sadece anal seksi değil, hatta genel olarak karşı gelinen cinsel ilişkileri değil, daha ileri seviyede toplumsal sapkınlık olarak görülen birçok "günahı" kapsıyordu. bu günahlardan en önemlisi (yine lut peygamberi ziyaret eden meleklere atfen) misafirperverliğe aykırı davranışlardı (hiç misafire tecavüz edilir mi?) ve orijen ile saint ambroise sodomi kelimesini bu manada kullanıyorlardı.

    komşunuzdan limon istediğinizde oğlum bak git cevabını alırsanız, buna sodomi denebilir mesela...
  • ıbrahim’im yeğeni lut, gomora’yla birlikte “ovanın şehirleri” diye bilinen sodom şehrinin bir sakiniydi. şehirlerin sapkınlığıyla ilgili haberler tanrı’ya ulaşınca, tanrı yabancı seyyah kılığındaki iki meleğini inceleme yapmaları için şehre göndermiş. lut, meleklere gece konaklamalarını teklif etmiş ama bu durum şehir ahalisini rahatsız etmiş. melekler geceleyin bir köşeye çekilmeden önce bir güruh insan lut’un evinin dışında toplanmışlar. “belki tanıyoruzdur,” diye seyyahları görmek istemişler. lut’un bu isteği geri çevirmesi kalabalığın öfkesini arttırmış. buraya kadarki hikayenin kilit noktası “tanımak” sözcüğüdür (özgün ibrani metinde ve’nida’ah diye geçer). çoğu âlimin savunduğu gibi bu sözcük basitçe “tanışık olmak” anlamına mı gelmektedir? yoksa doğrudan seksi mi ima etmektedir? şehir ahalisi sadece ziyaretçileri görmek mi, yoksa onlara tecavüz mü etmek istemektedir? bu sorulara cevap vermek imkansız, özellikle lut’un verdiği karşılığı düşünürsek: “hiçbir zaman bir erkekle yatmamış iki kızım var. onları size getireyim ve onlara istediğinizi yapın. fakat bu adamlara hiçbir şey yapmayın, çünkü onlar benim çatımın altına sığındılar.” kalabalık lut’un kızlarının ırzına geçme derdinde değildi, onun misafirlerini “tanımak” istiyorlardı. lut’un kapısını kırmak için ileri atıldıklarında melekler hepsini kör etti. ertesi sabah lut ailesiyle birlikte orayı terk etti ve tanrı gökten cehennem ateşi yağdırarak sodom ve gomora şehirlerini sonsuza dek helak etti. sodomlu güruhun suçunun yabancılara misafirperverlik göstermek âdetini çiğnemeleri olduğu yolunda genel bir fikir birliği mevcuttur günümüzde. lut evine aldığı iki meleği himaye ederek bronz devrinde yaşayan edepli herhangi bir yakındoğulu ev sahibinin yapacağı şeyi yapmıştır. kalabalığın, yabancıları azgınca “tanıma” isteğine (onları bedensel olarak tanıma niyetleri olmasa bile) karşılık, kılık değiştirmiş melekler tarafından kabalıktan çok daha feci bir tepkiyle karşılaşmışlardır. ama hakikat bunun iyi bir hikaye olmasını engellemediği gibi insanların bu hikayeyi eşcinselliğe dair eğitici bir hikaye haline getirmeleri de uzun zaman almamıştır.
    bunu ilk kez bizzat yahudiler, ms 1. yüzyılda yunanlar ve romalılar arasında her türlü eşcinsel seksin yaşandığını görüp dehşete kapıldıklarında yaptılar. yeniden yorumlanan hikaye çok geçmeden hıristiyan kilisesi tarafından benimsenir ve daha sonra tarihin en tehlikeli eşcinsellik-karşıtı yasalarının temeli olur. henüz ms 6. yüzyılda, hıristiyan bizans imparatoru justinian, sodom ve gomora’yı eşcinselleri infaz edişinin sebebi olarak göstermişti. justinian’ın yasalarından biri şöyle der: “bu suçlar yüzünden kıtlık, depremler ve salgın hastalıklar vuku bulmaktadır.”

    ortaçağa gelindiğinde “livata” (sodomi) sözcüğü yalnızca erkek erkeğe seksi değil, ayrıca listesi sürekli değişen başka yasak cinsel eylemleri de içeriyordu. zaman zaman lezbiyen seks tanıma dahil ediliyordu ve elbette yasa koyucular lezbiyenliği de sodom ve gomora’nın varsayılan sapkınlığına bağlıyorlardı. bu şehirlerin kadınları için “şehvetin anaları” denilir ve erkeklerle tatmin olamadıkları için diğer kadınlara yöneldikleri düşünülürdü. livata her yerde farklı tanımlanırken, tanrı’nın bu iki şehre yönelik gazabı, livata yaşayanların olası en acımasız yöntemlerle cezalandırılmasının ispatı olarak düşünülüyordu. 1407’de venedik’i yöneten onluk konsey şöyle diyordu: “tanrımızın livata günahından ne kadar tiksindiği herkesin malumudur, zira nihai hükmüyle onların [livatacıların] yaşadığı şehirleri ve içinde bulundukları halkları yıkıp harap etmiştir.” sodom ve gomora miti, ingiltere’nin en önemli hukuk otoritesi william blackstone tarafından da benimsendi. blackstone 18. yüzyılda şöyle bir yorum yapmıştı: “doğaya karşı rezilce suç” öylesine tiksinç bir ayıp ki, “hıristiyanlar arasında adı anılmamalı” ve ölümle cezalandırılmalıdır; zira tanrı “cehennem ateşiyle iki şehri helak ederek,” tepkisini göstermiştir.
  • zengin,bürokrat,kanaat önderlerinin cinsel sapkınlık suçlamasıyla yargılandığı davalarda sıkça karşılaşılan ifade.fakir ya da sıradan biri cinsel sapkınlık yaptığında direkt sapık olarak adlandırılmasının ince nüansı.turnusol görevi üstleniyor bir nevi.
  • (bkz: oğlancılık)
  • bazı kaynaklara göre sadece anal seks degil oral uyarım seklinde olanını da kapsamıstır.
    3 alanda toplanabilir sodomi.
    (bkz: bestiality) (bkz: necrofili) (bkz: homoseksüellik)
  • (bkz: anal seks)
  • incil'e göre sodom şehri diye bir yer varmış ve orada yaşayan tüm erkekler homoseksüelmiş. homoseksüel oldukları için de anal yoldan cinsellik yaşıyorlarmış. ancak sodomi kelimesinin mi sodom'dan geldiğini, yoksa sodom şehrinin mi sodomi'den geldiğini bilemiyorum.

    edit: oric'in verdiği bilgiye göre bu eylem şehrin isminden türemiş.
  • farklı bir bakış açısı için:

    biçare çılgın, erkeğin menisini ana yoldan saptırmak anlamına gelen bu kendini veriş tarzında en ufak bir kötülük olduğunu sanma; doğanın amacı kesinlikle üreme değildir: doğa üremeye yalnızca hoşgörü gösterir; ve bu hoşgörüden yararlanmadığımızda, doğanın niyetlerini daha iyi yerine getirmiş oluruz. eugenie, bu can sıkıcı üremenin yeminli düşmanı ol ve yaşaması yalnızca gövdelerimizi berbat etmeye, bizdeki şehvet duygularını köreltmeye, bizi soldurmaya, yaşlandırmaya ve sağlığımızı rahatsız etmeye yarayan bu kalleş sıvının yolunu, evlilikte bile sürekli şaşırt; kocanın bu kayıplara alışmasını sağla; tapınağı onurlandırmaktan uzaklaştıracak tüm yolları sun ona; çocuklardan nefret ettiğini söyle ona, hiç çocuk yapmaması için yalvar. buna uy güzelim, çünkü, seni uyarıyorum, üremeden öylesine dehşete kapılıyorum ki hamile kalırsan senin dostun olmaya hemen son veririm. yine de eğer senin hatan olmadan bu felaket başına gelirse ilk yedi sekiz hafta içinde bana haber ver, kolaylıkla düşürtürüm. çocuk öldürmekten hiç çekinme; bu hayali bir suçtur; karnımızda taşıdığımız şeyin efendisi daima biziz ve gerektiğinde herhangi bir maddeyi ilaçlar sayesinde nasıl yok ediyorsak, bu maddeyi temizlemekle de daha fazla kötülük yapmış olmayız.

    *
hesabın var mı? giriş yap