şükela:  tümü | bugün
  • malesef sizi yanılgıya düşürecek bir şey. sokak kedileri arasında en az kaplan leopar kadar yırtıcı kum kedisi basık başlı kedi gibi türler var. sıradan insanlar onları felis domesticus'tan ayırt edemezler. ancak onları eve alıp beslemek istediğiniz zaman farkı anlarsınız. bu pek bizim siyam kedisine ve tekir kedisine benzemiyor demeye başlarsınız. çünkü ellerinizi çize çize parçaladı sizi ısırdı kendisini de pek sevdirmiyor. ürkek tavırları var. geceleriyse ava çıkıyor. işte evinize yırtıcı bir kedi aldınız demektir. türkiye civarında yaşayan en yaygın yırtıcı kedi pallas ve leopar kedisidir. leopar kedisi aynen bir leopara benzer. onun minyatürü gibi durur ve onu evde beslemek oldukça tehlikelidir. bir diğer yırtıcı kedi türü de balıkçı kedisidir. siz ona sokaklarda tekir kedi diyorsunuz ancak tüyleri tekire çok benzemekle birlikte karakteri çok farklıdır. birçok insan bunları bilmeden bu hayvanları felis domesticus zannederek beslemiş ancak gözünü kaybedenden tut saldırıya uğrayana kadar çeşitli belaları da bulmuştur.
  • biz bi tanesini uzunca bir süre besledikten sonra kan testleri için veterinere götürdük. hayvana normal dozun 3 katı sedaped verdik, ben hanım 190 boyunda veteriner bir de veteriner yardımcısı baş edemedik hayvanla. hafif bi kafa güzel oldu falan ama ağzımıza sıçtı aldırmadı o kanı. ata versek bayılırdı dedi valla veteriner.