şükela:  tümü | bugün
  • ölümleri kutsallaştırmak için yapılan yanlış yorumlanma. bir manisa'lı olarak isterim ki şehit olsunlar ama malesef değildir. bu bir iş kazasıdır, tatlı mı öldüler acı mı onu bilemem ama şehit olmadılar.
    not: dün gece abbas güçlü ve genç bakışta ölü dememek için böyle dendi kimsede demedi ki vefat deyin şehit nedir diye.

    edit: yanlış bilgilendirme olmasın diye söylüyorum şehitlik 2 ye ayrılır birinci herkesin bildiği din ile vatan uğruna ölmektir. ikincisi ise, kadın doğururken,ilim öğretilirken,yanarak,denizde boğularak,göçük altında kalarak. son 3 saydığım nedenin sebebi ise çok acılı ölümler olmasıdır. yani tamam orada ki madencilerimizin bir kısmı şehittir. ancak gazla zehirlenmek şehitlik mertebesine ulaştırmıyor. zaten bu konudaki hadisi şerif söylendiğinde gazla zehirlenme gibi durumlar var mıdır orası ayrı mesele. ancak tatlı öldüler gibi bir laf söylendi sebebi de karbonmonoksit gazının çok hafif gaz olup çok kolay bir intihar yönetimi olarak gösterildi.
  • evet, islam inancına göre şehitlerdir. boğularak ölenler, yanarak ölenler şehitlik mertebesine ererler.
    kaybettiğimiz maden işçileri hem yandığı hem boğulduğu için şehittirler!
  • şehit, din yolunda ölen kişi için kullanılan islami bir terimdir, buradaki sadece insanların acısını yumuşatmak amaçlı söylenen sözdür.
  • hep kolaycılık, hep teselli, hep tatava... al sana afyon diyip nah yapsa karl marx az mı şimdi?
  • onu bilmem de en onurlu şekilde ölen insanlardır.ekmek parası yolunda canlarını feda etmişlerdir.bu yüzden ihmalcilere hesapları tabi ki sorulmalıdır.
  • halkın tepkisini azaltmak ve göz boyamak amaçlanarak bu yaklaşım sergilense de, soma'da ölen işçilerin ailelerinin mağduriyetini bir nebze azaltacağından olumlu bir harekettir. burada dikkat edilmesi gereken diğer bir nokta, daha önce hayatını kaybetmiş işçilerin ailelerinin de zor durumda olduğu ve kendilerine de ölen 301 işçi ailesine sağlanan hakların sağlanması gerektiğidir.
  • 300 canın yok olduğu bir katliamda şehit olma ya da olmama hakkında girilen enrty sayısı altı, rakamla 6. görevi başında yaşamını yitiren görevlilere şehit denildiği şurada yazıyor. vatan millet sakarya diye coşanlar söz konusu işçi olunca ortadan yok oluyorlar. 300 canın da şehit olduğunu savunsanıza, aileleri ve çocukları hiç olmazsa bir destek görürler maddi manevi. ama nerede işte.
  • şehitler midir bilemem ama kesinlikle maktuldürler

    ve katilleri ceza almamıştır.
  • iş kazaları için sigortacılık anlayışlarının gelişmediği ilkel teokratik devletlerde görülebilecek türden bir absürdlüktür.

    bu insanlar zorunlu olarak sigortalansaydı ölen her işçinin ailesine 500 bin lira veya 1 milyon lira tazminat ödenir ve mesele sorunsuzca kapanırdı.

    abd ve avrupa'da böyle yürüyor bu işler.

    şimdi işin gücün yoksa arap saçına dönen meselenin içinden çık çıkabilirsen.

    devletin ihmalinin ve şirketin şerefsizliğinin bedelini olayla hiç alakası olmayan insanlar ödeyecek vergileri ile.

    niye böyle ayrıcalıklı kesimler yaratılıp insanların acılarından rant yaratılmaya çalışılıyor ?

    bir de bir yakını kamuya sınavsız alınacakmış. bu da kamuyu liyakatsiz ve hasbelkader orada olan işinin ehli olmayan insanlarla dolduracak.

    oysa bu insanlar sigortalı olsaydı ne aileleri mağdur olurdu ne de sıradan vatandaş fahiş vergiler ödemek zorunda kalırdı.

    sigorta firması tazminatı öderdi ve olay biterdi.

    bu kafa ile hareket edip herkese şehit dersek milyonlarca şehidimiz olur ve bunların yakınlarına devlet kasasından maaş ödenebilmesi için yeni yeni vergiler icad edilir, durur.

    söylüyoruz ama anlatamıyoruz. devlet demek halk demektir ve sen sana ait olmayan parayı babanın parası gibi kullanamazsın.

    o yüzden karma ekonomiden nefret ediyorum.

    bu ekonomi türü ne öldüren ne onduran ve yüksek faiz, yüksek enflasyon ve yüksek döviz kuru sarmalında boğulup acısını fahiş vergilerle çalışan insandan çıkarmaya çalışan güdük bir ekonomidir.

    kapitalizm buna göre çok daha şeffaf, refahın olduğu ve demokrasi, insan hakları gibi kavramların garanti altında olduğu bir ekonomi türüdür.

    bu nedir böyle ?

    devletin ihmalinin, işveren şirketin şerefsizliğinin bedelini niye çalışan insanlar ödesin yahu ?

    bir de hangi ayette, hangi hadiste yazıyor böyle bir şehitlik kavramı ?

    şimdi birbirimizi yemeyelim. islam terminolojisinde şehitlik allah'ın şeriatını hakim kılmak için savaşırken ölen kişiye denir.

    zamanla bunu öyle bir lastiklendirip öyle alakasız bir hale getirmişlerdir ki, olay bambaşka yerlere gitmiştir.

    laik bir devlet dinen şehitlik statüsünü nasıl tayin eder yahu ?

    fıkra gibi ülkede yaşıyoruz yemin ediyorum.