şükela:  tümü | bugün soru sor
  • bu filmin türk versiyonunda nobody is perfect sonsözüne tekabül eden sonsöz o kadar kusur kadı kızında da olur idi.
    hatta filmin adı da sözde kızlardı.
  • filmde, adamin (tony, joe) kabuk kolleksiyonunu gösterip "evet, shell toplamak benim hobim, hatta petrol şirketimize de bu ismi verdik" diyip shell'in amblemi şeklindeki bir kabuğu göstermesi süperdir, bitiricidir...
  • cok yaygin bir hata bazilari sarisinlari sever ile bazilari sicak sever'in birbirine karistirilmasidir. oysa iki film muthis farklidir. bir tanesinde, yani gentlemen prefer blonds'da marilyn monroe ile jane russell basroldedirler. oysa some like it hot'ta sadece marilyn monroe, tony curtis ve jack lemmon vardir.
    bu film icinizi isitir. istanbul film festivali'nde bitisi ayakta alkislanmis tek filmdir.
    bir esprisi de sudur: jack lemmon kadin kiliginda otelden girerken topuklu ayakkabisi ayagindan firlar, hemen yasli ve zengin bir capkin ayakkabiyi alir, kendisine giydirirken de tanismaya calisir:
    capkin: ben hanry oswald, ucuncu.
    jack lemmon: ben de sindrella, ikinci..
  • jack lemmon muhtesemdir bu filmde. hele hele, kizlar orkestrasi florida'da bir otelde calmaya baslayinca, kendisini gozune kestiren geckince bir playboydan kacmaya calistigi sahneler cok eglencelidir. fakat benim favori sahnem, milyoner kiligina giren ve ingiliz aksanina benzetmeye calistigi garip bir vurguyla konusan tony curtis'in, sahilde bir cocugun elinden kaptigi bir sepet dolusu deniz kabugunu kullanarak marlyn monroe'yu shell'in sahibi olduguna ikna etmeye calistigi sahnedir.
  • billy wilder ın yönettigi , amerikan sinemasının klasik komedi filmleri arasında yer alan film. film al capone un st. valentine katliamından kurtulan iki parasız müzisyenin gangsterlerden kaçmak için kadın kılığına girip bir kadın orkestrasıyla yaptıkları yolculuğu annatır.
  • bu film jack lemmon ve tony curtisten seneler sonra dustin hoffmanın tootsiede ve robin williamsın mrs doubtfirede takip ettikleri müthiş performansları ile sinema severlerin kaçınılmaz bir klasiği olarak kalmasıyla beraber, seyirciyi kahkaha attırarak bırakan akıllara ziyan bir sonsözle kapanan film. (bkz: nobody is perfect)
  • filim defalarca tekrarlanan ama bir turlu becerilemeyen bir sahnesi sirasinda wilder monroe'yu kenara ceker ve "dert etme" der.monroe sakinlikla cevap verir:"dert mi?neyi?"ayrica film sirasinda monroe yu open curtis "onu opmek hitleri opmek gibiydi" demistir !!
  • --- spoiler ---
    sahane bir klasik. eskilerin "eskiden filmler daha güzel, domatesler daha tatliydi" demelerine hak vermenize neden olacak, yasinizdan, gencliginizden süphe ettirecek cinsten bir komedi saheseri. yönetmenligini billy wilder'in yaptigi, "sugar" marilyn monroe, jamie lee curtis'in babasi, spartacus'teki ozan, tony curtis baba ve, veee oscar'li büyük oyuncu jack lemmon'lu 1959 yapimi siyah-beyaz bir senlik bu film. önceleri renkli cekmek isteseler de, özellikle curtis ve lemmon'un kadin kiligina girmeleri icin yapilan makyaj nedeniyle siyah-beyaz cekilmis.

    marilyn monroe, zaten anlatmaya gerek yok,bu filmde ona neden bomba dendigini daha iyi anliyorsunuz. tatli sesi, safligi ve seksapeli ile "sugar" karakteri icin bicilmez kaftan. monroe kendi repliklerini ezberleyemedigi icin cekim esnasinda wilder'i kizdirip, bazi yerlere repliklerin hatirlatildigi kara tahtalar konmasina neden olmus olsa da biz bunun yansimasini filmde görmüyoruz. bazi kaynaklar monroe'nun otel odasinda "josesphine" ile konusurken, replikleri okudugunun acik oldugunu söyleseler de dinlemeyin, gecin bu isleri efendim. monroe film esnasinda bebek bekliyormus, ancak filmin ilk gösterime girdigi gün düsük yapmis. (bu da filmle ilgili aci bir detay)

    tony curtis'e gelince... tatlidiliyle kadinlari kandirmayi ve parmaginda oynatmayi basaran joe ve ayni zamanda josephine ve junior karakterilerinde harikalar yaratmis büyük usta. otel odasindan asagiya bir kedi cevikligiyle inmesi, "junior" iken kullandigi sacma aksani ile gülümsetiyor.

    jack lemmon ise filmi alip götürüyor sanki. trendeki parti sahnesiyle, kendisine takilan capkin ve yasli hergele ile dans ederken zaman zaman yöneten taraf olmasi ile, ve arada patlattigi esprilerle filmin en komik unsuru olmus. son sahnesi ise basli basina izlenesi.

    filmin basinda iki de bir ortaya cikip "hey - i want another cup of coffee" diyen sarhos amca, hizli capkin, zengin osgood karakteri ve atesi sönmeyen komi de cabasi.

    filmden akilda kalici, can alici, güldüren bazi replikler ise söyle:

    sweet sue: "didn't you girls go to a conservatory?"
    jerry (as daphne): "yes, for a whole year."
    sweet sue: "i thought you said it was three years."
    joe: "we got time off...for good behaviour."

    jerry: have i got things to tell you!
    joe: what happened?
    jerry: i'm engaged.
    joe: congratulations. who's the lucky girl?
    jerry: i am!
    joe: what?
    jerry: osgood proposed to me. we're planning a june wedding.
    joe: what are you talking about? you can't marry osgood.
    jerry: you think he's too old for me?
    joe: jerry! you can't be serious!
    jerry: why not? he keeps marrying girls all the time!
    joe: but you're not a girl. you're a guy! and why would a guy want to marry a guy?
    jerry: security.
    joe: jerry, you'd better lie down. you're not doing well.
    jerry: look, stop treating me like a child. i'm not stupid. i know there's a problem.
    joe: i'll say there is!
    jerry: his mother - we need her approval. but i'm not worried - because i don't smoke.
    joe: jerry - there's another problem.
    jerry: like what?
    joe: like what are you going to do on your honeymoon?
    jerry: we've been discussing that. he wants to go to the riviera - but i sort of lean toward niagara falls.
    joe: you're out of your mind! how can you get away with this?
    jerry: oh, i don't expect it to last. i'll tell him the truth when the time comes.
    joe: like when?
    jerry: like right after the ceremony.
    joe: oh.
    jerry: then we'll get a quick annulment - he'll make a nice settlement on me - i'll have those alimony checks coming in every month -
    joe: jerry, listen to me - there are laws -conventions - it's just not being done!
    jerry: but joe - this may be my last chance to marry a millionaire!
    joe: look, jerry - take my advice - forget the whole thing - just keep telling yourself you're a boy!
    jerry: i'm a boy - i'm a boy - i wish i were dead - i'm a boy - i'm a boy - what am i going to do about my engagement present?
    joe: what engagement present?
    jerry: he gave me this bracelet.
    joe: hey - these are real diamonds.
    jerry: naturally. you think my fiance is a bum? now i guess i'll have to give it back.

    joe: forget it, sugar, will you? forget about saxophone players. you're going to meet a millionaire - a young one.
    sugar: what makes you so sure?
    joe: just my feminine intuition.

    iste son sahne: nobody's perfect!
    osgood: i called mama - she was so happy she cried - she wants you to have her wedding gown - it's white lace.
    jerry: osgood - i can't get married in your mother's dress. she and i - we' not built the same way.
    osgood: we can have it altered.
    jerry: oh, no you don't! look, osgood - i'm going to level with you. we can't get married at all.
    osgood: why not?
    jerry: well, to begin with, i'm not a natural blonde.
    osgood: it doesn't matter.
    jerry: and i smoke. i smoke all the time.
    osgood: i don't care.
    jerry: and i have a terrible past. for three years now, i've been living with a saxophone player.
    osgood: i forgive you.
    jerry: and i can never have children.
    osgood: we'll adopt some.
    jerry: but you don't understand! (he rips off his wig; in a male voice) i'm a man!
    osgood: well - nobody's perfect.

    --- spoiler ---
  • marilyn monroe'nun rol icabı olsa da sürekli "ben aptalım" mesajı vermesi insanı üzse de film oldukça keyifli. bunun benzeri birçok türk filmi izlemiş olsam da marilyn monroe'nun işvesi, cilvesi, yüzündeki saçma ifade, yürüyüşü vs büyülüyor insanı. tony curtis'in aşk acısından aseksüel olan adam ayağı çekmesi ve marilyn monroe'nun onu bundan kurtarma hevesine kapılıp gitmesi güldürüyor.

    biz kadınlar bu çok acı çekmiş adamı onarma gafletine ezelden beri düşüyormuşuz, yazık bize. bu numaraları yememek lazım.
  • adini marilyn monroe ile tony curtis arasinda gecen su diyalogdan alan billy wilder filmi..

    tc: does that mean you play that very fast music jazz?
    mm: yeah real hot
    tc: ah well i guess some like it hot i personally prefer classical music..

    bide tony curtisin elbisesiyle kuvetten ciktigi sahnede jack lemmonin mimikleri yarar..