*

şükela:  tümü | bugün
  • alacak olan muhtemelen selfie kamerası nedeniyle alacaktır.
    sensör 1/2.6 ve f2.0.

    haliyle sensör hala küçük, hoş iphone 4s sensorü 1/3.2 imiş misal, taş gibi fotoğraflar çıkıyordu ortaya. (gereksiz bilgi: nokia 808 pureview 1/1.2" ) tabi ki sensor büyüklüğü her problemi çözmüyor ama, fikir verici olacaktır bu iş için telefon arayana.

    f2 iyi bir değer bence. kısacası, selfie kamerası kağıt üstünde bir çok telefonun ana kamerasından da daha iyi gözüküyor.

    kullanıldıkça yazılım - donanım problemleri ile ilgili tecrübeler nasıl bir cihaz ortaya çıktığını gösterecektir haliyle de, ön kamera özellikleriyle öne çıkan bir önceki nesil cihaz, c5 ultra ile ilgili bir dünya şikayet okumuş olduğumdan kafamda baya bir soru işareti var.

    sonradan gelen edit: ön kameranın sensör büyüklüğü, daha da önemlisi f değeri ile ilgili çelişkili bilgiler okuyup durdum 2 gündür. f2.6 gibi bir değer gördüm ki (muhtemelen sönsör boyu ve f değeri karışıyor), eğer doğruysa koşarak uzaklaşmak lazım. pixel değeri falan hikaye, f2.6 kameramı olur lan bu yüzyılda.
  • arkadaş 6 inch telefona 2700 mah'lık pil takmak nasıl bi mühendislik kafasıdır çözebilmiş değilim. hani tasarımına, yok selfi kamerasına falan baksanız dersiniz ki capon yapmış. ama pile gelince tırt. akşamı geç, ikindiyi görmüyor lan batarya.

    yolda belde iki satır kitap okuyim diyosun hoop %10 gitti. ne anladım lan ben bu işten? soracaklar olur şimdi. ekran en düşük ışıkta, wifi, 4g ve 3g kapalı, diğer tüm pil yiyen olayları bildirimleri de kapadım. ama yarım saatlik epub okumanın maliyeti %10 pil. hiç mi denemediniz ürettikten sonra anlamıyorum ki, hangi mühendisinizin işi bu açık açık söyleyin la

    edit: agalar olayı çözdüm sanki. şimdi yapılması gerekenler listesini aşağıda sunuyorum.

    - bugün gelen 400 mb'lık update'i yükleyip kurun.
    - wifi içinde "keep wifi on during sleep" kısmını never yapın.
    - dangoloz google'un kullanmadığınız bütün uygulamalarını disable edin, permissionlarını kısıtlayın veya kapatın.
    - ekran feci derecede çok pil tüketiyor. parlaklıktan biraz ödün vermeniz gerekir. en düşük ekran ışığı bile emin olun yetiyor. gözünüze yazık lan. kısın kısın.
    - clean master gibi bir program aracılığı ile gereksiz dosya bok püsür ne varsa temizleyin ve arka plan uygulamaları boost edin. şiddetle tavsiye ederim. ayrıca bu programın bir özelliği var, kill unnecessary programs in background muydu neydi, aktif edin.

    sonuç: sabah 05:10'da kalkıp full şarjla yaklaşık 2 buçuk saat epub okumama, 1 saat kadar clash of clans oynamama ve update'i şarja takmadan pille yapmama rağmen şu an %24 pili var ve dün olduğu gibi su içer gibin şarj yemedi. gayet başarılı bence.

    telefon gözümde fena değer kazandı. iade etmeyi düşünürken şu an aksesuar (kapaktı, ekran koruyucuydu vs.) bakınıyorum. :))) caponlar yapmış amk.
  • şebeke çekimi problemli olan telefon :
    https://www.youtube.com/watch?v=perae3kuhae
  • ciddi bir sinyalizasyon sorunu vardır ve bu soruna sony türkiye kadar, inceleme yapan diğer teknoloji siteleri de kayıtsız ve tepkisiz kalmaktadır. her ne kadar, artık bilgisayar niyetine kullanılan cihazlar haline gelse de bir akıllı telefonun sinyal alamayıp en temel işlevi olan "telefon" görevini yerine getirememesi bahanesi olamayacak kadar ciddi bir sorundur.

    şimdiye kadar volkan manav dışında bu konunun üzerine giden başka bir teknoloji sitesi editörü yoktur.

    bi' üstte lip ton'un verdiği video linkine ek olarak bir de yine volkan manav'a ait şu video vardır.

    https://www.youtube.com/watch?v=ew8az7lqply
  • samsung bir sony iki. arkadaş amma da telefon modeli çıkarma hastası markalar bunlar lan. yeter amk. samsung çıkarır s, note, a,c,j,k,l,m... sony çıkarır x,y,z. birbirinin aynısı telefonlar..
    hadi onu geçtim sony nin garanti konusunda yaptığı piçlikler, kronik sorunlar o kadar çok dile getirildi ki. hala gidip sony alan var yahu hayret.uç gün sonra zırlamaya başlarlar şöyle düşürdüm de, durduk yere ekranı çatladi da, kamerada problem var da servis iplemedi kullanıcı hatası dediler diye.
    sony pişmanlıktır beyler.servisiyle, donanımıyla, fiyatıyla pişmanlik uyandırır. uzak durun..
  • sinyalizasyon problemi varmış. 2 aydır kullanıyorum herhangi bir problemle karşılaşmadım cillop gibi telefon. 1300 tl karşılığında alabileceğiniz en kaliteli telefonlardan.
  • 10 ayda kendi kendine perte çıkan xperia m5 telefonumun yerine servisten verdikleri telefon.

    bakalım m5 modelinde olduğu gibi ekranı, mikrofonu kendi kendine bozulacak mı.
  • donanımı ve diğer meseleleri 2. planda kalan bir konudur.

    sen 2016 yılında 6 inç bir telefon yapıyorsan o pili 4000 mah'ın altına düşüremezsin. kaldı ki ben yine insaflıyım. 5.5 inç telefona 5000 mah pil yerleştiren firmalar var; onlarla kıyaslamıyorum.
  • çok güzel telefon olmasına karşın beni 2 ay garantide oyalayıp 6 ay davada bekleten firmadan daha yaprak almam.mis gibi nexus 5'im vardı bozuldu diye başka telefon bakarken gördüm içim gitti. yinede sizden almıyorum ulan.
  • aralık sonularındaa aldım bu telefonu aldığım gibi sıkıntı yaşadım.
    ocak'ta servise gitti 18 ocakt'ta aldım güncelleme yapılmış tabi bir fayda olmadı.
    tekrar verdik fayda olmadı değişim dediler üç haftada değiştirmediler.
    peki paramızı verin dedik vermediler 3 aydır telefonsuzum
    sony mobıle almayın aldırmayın benim yolum ordan gecti siz gecmeyin
    daha kac ay bunlar paramın ustune yatacak bılmıyorum.
    adına kanıp sony falan demeyin yanılırsınız.
    bir daha sony cep telefonu yanından bile geçmem.
    görünce bile irite oluyorum.