şükela:  tümü | bugün
  • olmaz
    aksine hakikate ulastikca daha cok baglanirsin imana
  • ekşi sözlüğün atanamamış peygamberi gelmiş yine.
    muhammedin bilmediği ve bildirmediği şeyleri kurandan bulup bulup bize bildiriyor bu amatör peygamber arkadaş. neymiş kuran evrenin genişlemesinden, zamanın izafi oluşundan bahsediyormuş. muhammet farkında değil ama bu vatandaş çözmüş, şimdi de bize bildiriyor.

    neymiş kuranda evrenin genişlediği yazıyormuş. tam olarak ne diyor? sema diyor, yani gökyüzü. ecnebiler evrenin genişlediğini ortaya koyunca son model müslümanlar bunu eğmiş bükmüşler zorla evren demeye getiriyorlar. allah derdini tam anlatamamış, bu arkadaşlar izah ediyor. halbuki ayette yazan çok bariz bir şekilde gökyüzünün yeryüzünü kapsamasından bahseder.

    ispatım da şudur:
    zariyat suresinin 47. ayeti gökyüzünden, 48 ayeti yeryüzünden, 49. ayeti de her şeyin zıttı ile birlikte çift olarak yaratıldığından bahseder. yani yeryüzünün zıttı gökyüzüdür ve 47. ayette açık bir şekilde gökyüzünden bahseder. çünkü yeryüzünün zıttı evren değildir. dünya yüzeyi evrenin içinde evrene dahil ve neredeyse toz bile sayılmayacak kadar küçük bir parçasıdır. 47. ayeti evren olarak kabul etmek 48. ve 49. ayetleri çöpe atmak demektir.

    üzgünüm amatör peygambercik, henüz tam gerçek bir peygamber olmaktan çok uzaksın. öyle 1 ayeti alıp kafana göre eğip bükerek peygamber olunmuyor. ama çok çalışırsan bir gün sen de peygamber olabilirsin, zamanında peygamber olanlar nasıl olmuş?

    edit: zamanın izafi oluşundan da bahsedeyim. bir yerde 1 gün başka bir yerde 1000 güne eşitse buna zamanın izafi oluşu denmez. mesela 1 ay günü 28 dünya günü, 1 venüs günü 243 dünya günüdür. ama geçen zaman aynıdır. (kafalar yanmış olabilir izah edeyim, zamanı bir gök cisminin kendi etrafındaki dönüşüyle değil de atom saati ile ölçüldüğünde venüste 1 gün geçtiğinde dünyada 243 gün geçmesinin bir önemi yok, atom saatine göre ikisi de aynı zamandır) zamanın izafi oluşundan bahsetmek için zamanın hızlanması veya yavaşlaması gerekir. yani atomik düzeyde zaman yavaşlamalı veya hızlanmalı. dünyadaki 1 milyon gün ahiretteki 1 güne eşitse bu zamanın izafi oluşunu değil farklı ortamlarda gün sürelerinin farklı olduğunu gösterir.

    evrenin genişlemesiymiş, zamanın izafi oluşuymuş vs. vs. daha kutup dairesindeki şehirlerdeki namaz ve oruç vakiterini tutturamayan bir din için fazla iddialı şeyler değil mi bunlar? eğer inancında samimi olsaydın, dünya üzerinde güneşin hiç doğmadığı ve batmadığı günlerin var olduğu yerler olduğunu öğrendiğinde imanının sarsılması gerekirdi. bu olmadığına göre demek ki iman dediğin şey aslında çocukluğundan beri sana dayatılan şeylerden ibaretmiş. o yüzden bu gibi çelişkiler seni rahatsız etmiyor, onları rahatça görmezden gelebiliyor, sana öğretildiği şekilde laflar etmeye devam edebiliyorsun.
  • değeri 0 ila 1 arasında olan bir olasılıktır.
    sorgulamazsanız mal olur musunuz peki? onun olasılığı direkt 1 e eşittir.
  • cevabı "olunur" olan soru.

    esas sorgulayarak inançlı olunmaz. zira tanım icabı bir şeyin inanç olabilmesi için sorgulanamaması lazımdır.
  • özet: eğer sonucunda müslüman olmadıysanız gerçekten sorgulamamışsınız demektir. ya da kalbiniz mühürlenmiştir. kesin bilgi.

    muhteşem şeyler.
  • adam ilk başlarda yazdığı kendi tespitini, kendine uygulamış bizden onay bekliyor:

    --- spoiler ---
    ".... hatta bazen kabullenmemek için kendisini bile kandırabiliyor..."
    --- spoiler ---

    doğru kardeş sen haklısın, zamanın izafiyeti, savaş zaferleri müjdesi, evrenin başlangıcı filan... bunların hepsi kuran'da yazıyor *
    ve "..dünyadaki 6.5 milyar insan yanılgı içinde."
  • kuran'ın tefsire ve tefsircilere ihtiyaç duyması ayrı bir zayıflığıdır zaten.
    allah derdini tam anlatamıyor, tefsirciler daha iyi anlatıyor.
    hadi bu zayıflığı görmezden gelelim, islamiyete göre gerçek bilginin allahın kitabında değil de tefsircilerin yorumunda olduğuna inanalım.

    bana evrenin genişlemesinin ecnebiler tarafından ortaya konuluşundan önce o ayetten evrenin genişlemesi sonucunu çıkarmış bir tane tefsirci bul göster bakalım. yoksa kuranı ecnebi bilim adamları mı tefsir ediyor?

    ayrıca, evrenin genişlemesinin dile getirilmesinden önceki insanlar "burada evren genişliyor diyor ama aslında genişlemiyor, demek ki kuran yanlış yazıyormuş" mu diyordu? yoksa o zaman da ona göre eldeki kabul gören bilgilere göre mi tefsir ediliyordu?

    demek ki tefsir demek kıvırmak demekmiş. elinde o dönem hangi bilgi varsa tefsir adı altında uydur uydur söyle. edwin hubble 1929 yılında evren genişliyor demeden önce, o ayetin yanlış olduğunu düşünerek müslüman olmayanlar varsa şimdi o ayeti buna yorma çabasını bir miktar samimi bulabilirdim. ama evren genişlediğini bilmeden önce 1300 yıl boyunca o ayeti gökyüzü olarak yorumla, peygamberin ve sahabeleri de öyle yorumlasın. sonra 1900'lü yılların başında evren genişliyor denince hemen atla, bak bak bu ayette yazıyor, sema diyor biz onu gözyüzü sanıyorduk ama aslında evren demekmiş diye aklınca numara çek, peygambercilik oyna. yer mi bunu anadolunun yağız delikanlısı? (genelde yiyor ne yazık ki)
  • sorguladın, ateist olamadın ama şamanist oldun o da olumlu.

    dinini sorguladın ve ateist oldun. bak bu iyi değil. diğer 2 büyük dinsel inancı da sorgula, sonra ateist ol için rahat etsin.

    ulan sorguladım ama bazı şüpheler kaldı kafamda dersen bravo deist oldun.

    bütün dinleri sorguladın ve mantığın kabul etti, aklında hiç şüphe kalmadı tanrının varlığına ve peygamberlere inancın tam, kusura bakma ama saygı duymakla yetineceğim sadece.
  • sadece sorgulamak yetmez, analitik zeka da gereklidir.