yanıtlar 9
1 yanıt daha
  • hocam selamlar fiziken felsefe yapilan, konusulan ve tartışılan bir kulup vs var midir?
  • yoktur. pratik nedir?
  • hocam söylemek istedigim, insanların biraraya gelip konuştukları, tartistiklari bir yer var mi istanbulda?
  • vardır, nasıl tanımladığına göre her şey zaten felsefeden oluşmuş olabilir, felsefe diye bir şey hiç var olmamış bile olabilir.

    şunu da eklemek lazım marx felsefeci falan değildir. kendi fikrini dayandırdığı hegel mesela tam bir felsefecidir ama o bile kendi yaptığı şeyin felsefe olmadığını söyler.
  • herkese cok tesekkur ediyorum. lakin sizden istediğim destek gerçekten fiziken gidebileceğim bir yer var mı öğrenmektir.
  • felsefe hayatın pratiğidir zaten. tabularını , sınırlarını , ahlaki kriterlerini , sorgulamalarını belirli bir düşünce ve dil kalıbı içersinde belirleyen alanın adıdır. felsefe ruhsal evrendir , genişledikçe alanında genişler . düşüncenin , dille kolerasyonu vardır . toplumsal yargılar sınırları belirler ve izolasyonu sağlar . “ hayvan sever “ birinin tavuk ya da et yemesi , neyin öldürülüp öldürülmeyeceğine kim ne zaman karar verdi ? ahlaki kriterleri , ve sınırları kim belirledi ? güzellik , ve estetik ? tür olarak değerlinden hiç bir farkı olmadığı halde , herkesin böceklerden tiksinip korkttuğu bir durumda , uğur böceğine tanınan ayrıcalık ? özetle , insan ruhsal olarak felsefe zemininde yaşar .. zaten bu yüzden sorgular...

    birini öldürme duygusuyla başa çıkmak , bir savaşta ya da husumette ortaya çıkar , katil yada kahraman olmak duyusal bir statüdür. olanlara kattığın anlam ve felsefenin sonuçlarıdır . pratik hayatta yeri varmıdır , hayat felsefi bir düzlem midir , felsefe yapmak lazım .
  • herşeyi sorguluyorum, buna kendi başıma başladım. artık kendi sınırlarımı aşamıyorum. yeni sınırlar görmek istiyorum. bu sebeple gidip insanlarla tartışmak istiyorum. olanı değil olmayanı, olduğunu sandığımızı konuşmak istiyorum, anlamak istiyorum.

    lütfen bir dernek vs varsa bilgi verebilir misiniz?
  • felsefe öyle ha diyince konuşalım tarzı bi iş değil ki..bu işi gerçekten her yönüyle ele almak için üniversite uygun bir ortam.

    tabii sizin bakış açınız ile de doğrudan bağıntılı,rastgele geyik yaptığım insanlarla bile felsefi derinliğe inebiliyoruz.