şükela:  tümü | bugün
  • eidos tarafindan piyasaya surulen legacy of kain serisinden soul reaver oyununun devami olan muhte$em oyun. aslen $u anki oyunlarla kiyaslaninca ps2 gibi bir oyun konsolundan convert edilmi$ bir oyun oldugu cok belli olmasina ragmen, harika bir atmosfer, profesyonel voice acting ve harika grafiklerle oha dedirten oyunda raziel yine muhte$em, yine bir priest kadar kirilgan ve saf, yine bir vampir kadar acimasiz ve brutal...allahsiz kain ve $errrefsiz moebius arasinda kendini arayan eski sarafan sava$cisi olarak derhal ozde$le$ilen bir adam. yeni soul reaver (kilic olani) acimasiz, artik bir parazit. renkler cok guzel, grafikler nefes kesici (hele hele nosgoth $elaleleri) ve sivri her turlu objenin bogurden gecme ozelligi nefes kesici.
  • dehset guzellikte bir oyun birde en manyak olgulardan birisi shift etmektir boyle
    degisik ruhlar alemi falan gibi bulundugun mekanin twilightzoneuna shift etmek gibi
    manyak yapmislar renkler filan koyulasiyor urkutucu gothic bir ortam aliyor
    binalarin icinde yaparsaniz etraf yamuluyor baska bir boyutta geometrinin degisik etkilere maruz kalmasi ve yamulmasi gibi akil almaz bir hava vermisler
  • birde aman allahim bu nasil bir 3d engine lan dedirten oyun
  • bitirildigi zaman bir sure insana kendi kendine ohaohaohaoha dedirten bir oyun olmu$, crystal dynamics ve producer ann hanimi tebrik ediyorum. sonu kadar plot twist olan bir son az bulunur, ayrica ilk soul reaver'dan gelen hikayenin devamini kusursuz ve ayrinti atlamadan yapmi$lar. yalniz ilk oyunda edinilen buyu guclerinin ve health meter'in kaybedilmi$ olmasi ilginc. puzzle'lari ilk oyundaki kadar zor degil, zaten tecrubeli soul reaver oyunculari ne zaman material ne zaman spectral olmalari gerektigini cok rahat cozebilirler, zaten gerektigi zaman etrafta spectral shift imgesi bulunuyor hint olarak.

    konu acisindan ele alirsak, ilk oyunda edinilen "ulen kain ne yaptin? ben eskiden rahiptim sen aldin beni vampir yaptin hibine!" felsefesi inanilmaz bir bicimde oynaniyor, ve evet dostlar, raziel insan olan hali ile kar$ila$iyor, soul reaver'in (kilic olani) gercek hikayesi ortaya cikiyor, ilk oyunda kar$ila$amadiginiz karde$iniz turel ile bu oyunda kar$ila$iyorsunuz, digerleri ile de. bir tavsiye, oynarken degi$ik zaman dilimlerinde squid formundaki elder god'un goz sayisina dikkat ediniz.

    son olarak, oyun soul reaver 3 ile sanirim finale ula$acak, zira bu oyun biraz biraz empire strikes back havasinda. raziel, artik inanilmaz bir karakter, ve kain'den daha ustun. cok guzel olmu$ cook. tekrar tebrik ediyorum eidos/crystal dynamics ekibini. hala oyuna tomb raider klonu diyecek insana da "get a life karde$im" demek istiyorum satirlarima son verirken.
  • geforce fx'le sorun çıkararak kafayı yememe neden olan, raziel abimizin maceralarını konu alan efsane oyun..
  • soul reaver dan konu itibariyle daha iyi bir oyun fakat belki de bu oyundan çok şeyler beklememin etkisiyle biraz düş kırıklığı var . bunda tabi ilk oyunda da kazandığımız special ability ler in aynen durmasına rağmen raziel in büyülerden yoksun bırakılmasının büyük etkisi var. büyülerin yerine bu sefer reaver inizi elemental power larla imbue edebiliyorsunuz. ilk oyunda kain den ne kadar nefret ettiysem bu sefer de ilk oyunun sonunda to be continued yazmadan önce gelen moebius efendiden o kadar nefret ettim. oyunda time streaming chamber lar sayesinde zamanda yolculuk yapıp pillars ın corrupt olmadan önceki halini bile görebiliyorsunuz.
    --- spoiler ---
    oyunda raziel , ikinci kez öldükten sonra hayata geri gelmesinin elder god ile bi alakası olmadığını öğreniyor. yani kendisi bir çeşit messiah . oyunun başında raziel soul reaver ın physical haline dokunduğunda kılıcın aslında bir parazit olduğunu anlıyor. bu noktadan sonra kılıcı istediğiniz zaman açıp kapatabiliyorsunuz. oyun boyunca aradığınız janos audron un da pillars ın onuncu guardian ı olduğu ortaya çıkıyor. oyunun en güzel bölümü de sonunda sarafan stronghold da soul reaver ın physical halini kullanmanızdan itibaren başlıyor. bu noktanan itibaren kılıcın verdiği bloodlust ile raziel invincible hale geliyor ve sarafan warrior lar melchiah , zephon , dumah , rahab , turel ve en sonunda raziel in sarafan halini öldürdükten sonra final cut scene de soul reaver ile raziel in aynı özden olduğu ortaya çıkıyor. ilk oyunda soul reaver in raziel in sırtında parçalanmasının da sebebi budur. ayrıca bu oyunda kain in ne kadar chaotic olduğu da ortaya çıkıyor. raziel oyun başında kain i öldürmeyip kaderini ve aynı zamanda tarihi de değiştiriyo ve aynı şekilde oyunun sonunda da kain , raziel in soul revaer tarafından enerjisinin emilmesin engelliyor bu şekilde oyunda iki sefer paradox ouşuyor:
    history abhors a paradox
    --- spoiler ---
  • "kain, refuse to sacrifice!" seklinde girisi olan mükemmel bir parcaya * sahip olan harika oyun. oyunun kendisi de hem senaryo hem de * harika grafiklere ve aksiyona sahip olan oyun. yalnız dikkat: oyunun bulmacalari sabirli olmayanlarin saclarini agartabilir.
  • zamanına göre büyük ve farklı bir atmosfere sahip, bağımlılık yaratan, bulmacalarıyla keyif veren bir oyun.
    maalesef devamı gelmeyen ve işin acı tarafı kimse tarafından da pek hatırlanmayan güzel oyun. god of war gibi efsane olabilirdi halbuki.
  • halen ps2 oynamaya devam eden bir kişi olarak ps2'de oynadığım en sağlam oyun diyebilirim. oyunun devamı ile ilgili haberlere aşağıdaki başlıktan ulaşabilirsiniz ama haberler kötü.

    (bkz: legacy of kain)