sözlükçülerin en iyi 10 anime listesi
-
her ne kadar anket lan bu denilecek olsa da çizgi filmlerden farklı olarak sadece en iyi 10 japanimenin listesi:
10- gantz : animesi kötüydü kabul ediyorum. zaten mangasının hatrına 10. sıraya koydum. kan ve şiddet sevenler için öneririm ama mangası daha iyidir.
9- death note : bu kadar popüler oluşu sebebiyle büyük bir önyargıyla seyrettim. ilk bölümleri efsaneydi. gerçekten orijinal bir konu, çok güzel işlenilmiş ama son bölümleri de bir o kadar kötüydü.
8- basilisk : sonunda ağladığım ender animelerden, konu klişe falan ama anime fena değildi.
7- elfen lied : ilk izlediğim animelerden, konu olarak pek bir şey vaadetmiyorsa da görsel olarak tatmin ediyor. idare eder.
6- berserk : animesi yarım kalmasa efsane olabilirdi ama bunda da gantz'daki gibi mangadan devam etmek gerekiyor yine de genel olarak çok başarılı bulmuştum berserk'i.
5- samurai champloo : çok güzel bir anime diyebilirim ama aslında shinichiro watanabe cowboy bebop'tan sonra burada yine kendisini tekrar etmiş gibi geldi bana, ama yine de müzikleri olsun, karakterler olsun izlenmeye değer bir anime.
4- bleach : ne kadar küfür etsem de, kızsam da * bunu takip etmekten zevk alıyorum. konun işlenişi son zamanlarda kötüleşse de sırf karakterleri bu animeyi 3 büyüklerden biri yapmaya yetiyor.
3- baccano! : bu seri de diğerlerine nazaran daha kısa * fakat konu ve konunun işlenişi çok farklı ve iyi. ilk başta konudan pek bir şey anlamıyorsunuz fakat 3 farklı zamanda gerçekleşmiş olaylar öyle bir bağlanıyor ki bu seriden zevk alıyorsunuz. kesinlikle tavsiye ederim.
2- code geass : her şeyiyle çok heyecanlı ve zevkli bir anime. death note'a benziyor ama kesinlikle death note'dan daha iyi, zaten death note kadar popülerleşse ortalığın tozunu attırır cg, finali de gördüğüm en başarılı finallerden biri olmuş. izlenmediyse hemen izlenilmeli diyorum.
1- cowboy bebop : favorim, gelmiş geçmiş en sevdiğim dizi. her şeyiyle mükemmel, müzikleri beni benden almıştı, karakterleri son derece orijinal, settingini anlatmaya kelimeler yetmez ve sonu, code geass'ınki kadar iyi bir sondu diyebilirim. -
-
1.(bkz: berserk)
2.(bkz: chrno crusade)
3.(bkz: bleach)
4.(bkz: black lagoon)
5.(bkz: guyver)
6.(bkz: kenichi)
7.(bkz: fma brotherhood)
8.(bkz: cowboy bebop)
9.(bkz: code geass)
10.(bkz: mobile suit gundam 00)
edit: yıllar boyu başlamayı planlayıp hep vazgeçtiğim ancak sonunda başlayabildiğim
(bkz: one piece) bu listeye bonus olur hatta başa oynar -
şüphesiz daha izlemediğim çok anime var. sıralama yapmak çok zor o yüzden sırasız olarak düşünebilirsiniz; ama ilk üçün yeri kolay kolay değişmez. an itibariyle izlediklerim arasında top 10 aşağı yukarı aşağıdaki gibidir:
1. fullmetal alchemist brotherhood
2. death note
3. one piece
4. naruto shippuuden
5. rurouni kenshin tsuioku hen*
6. cowboy bebop
7. steins gate
8. code geass
9. basilisk kouga ninpou chou
10. bleach
bunlar da bonus:
11. rose of versailles
12. nana
13. clannad after story
14. elfen lied
15. grave of the fireflies
16. blood plus
17. lovely complex
18. byousoku 5 centimeter
19. black lagoon
20. hanada shounen shi
3 yıl sonra gelen edit: yeni izlediğim serilerden dolayı. -
1. hotaru no haka
2. my neighbour totoro
3. kiki's delivery service
4. spirited away
5. castle in the sky
6. akira
7. nausicaa of the valley of the wind
8. ghost in the shell
9. princess mononoke
10. tokyo godfathers -
1. gintama
2. nana
3. higurashi no naku koro ni kai
4. d. gray man
5. code geass r2
- durarara!!
- baccano!
- nodame cantabile
- aoi bungaku series
- great teacher onizuka
seçmem zor olsa da ilk beş sıralı, gerisi ortaya karışık listem. -
1-death note
2-perfect blue
3-the animatrix
4-ghost in the shell 1
5-howl's moving castle
6-kiki's delivery service
7-grave of the fireflies
8-spirited away
9-porco rosso
10-only yesterday
paprika, akira, millenium actress listeyi kılpayı kaçırdı. -
bu listeye one piece'i eklemeyen beni listesinden silsin.
-
1. one piece
2. trigun
3. gintama
4. bleach
5. full metal alchemist
6. naruto
7. rurouni kenshin
8. higurashi no naku koro ni kai
9. soul eater
10. death note
ilk beşli sabit kalsa da diğerleri değişiklik gösterebilir. -
kötü anime yoktur kötü insan vardır diyerek boku size attım ve de listemi yazdım.
1. berserk bunu izleyip de mangayı okumayan terbiyesiz insan... terket burayı!!!!!!!
2. history's strongest disciple kenichi
3. great teacher onizuka
4. bleach
5. claymore
6. slam dunk
7. full metal alchemist
8. fate/stay night
9. samurai champloo
10. gun x sword hala burdamısın olm sen...
izlemediyseniz herbiri şiddetle tavsiye edilir... beğenmezsen de beğenme lan artiz!!
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap