şükela:  tümü | bugün
  • sanırsın adam basketbol, tenis vs. antremanına gidiyor.
    lan oğlum senin o eğilip kalkıp ağırlıkların altında üstünde anırarak yaptığın şey spor olabilir mi ?

    bi kere spor dediğin şeyin içerisinde zeka olmalıdır. sen nasıl bir zeka kullanıyorsun kollarını şişirmeye çalışırken ?

    tamam git. ama spora gidiyorum deme.
    body'e gidiyorum de, vücut yapmaya gidiyorum de.

    adam akıllı yapılan sporlara hakaret etme.
  • bir atletin başarılı olması için bacak yapısından kas yapısına, nefes tekniğinden koşu temposuna kadar bir çok etkenin bir arada olması gerekir.

    aynı şey yüzücüler içinde gerekli olduğu gibi yüzücülerin çok çeşitli stilleri olduğu da zaten bilinir.

    yoldan geçen herhangi bir adamı atlet ya da yüzücü yapamazsınız.
    fakat yoldan geçen herhangi bir adamı 6 ay içerisinde siyah tişörtlü badici yapabilirsiniz.

    ıhtiyacı olan sadece;

    %37 antrenman
    % 13 beslenme
    % 50 tozlar vs

    not: verilen istatistiki bilgiler rte tarafından onaylanmış bilgidir.
  • aradaki ince çizgiyi geçmektir. hırsını alamayıp vücut geliştirmeye dönmüş de olabilir.
  • (bkz: yok o öyle olmuyor)

    yanlış tespittir. icra edilirken kriket, tenis, golf, polo, jetta, passat gibi şekilli olmasada vücut geliştirme de bir spordur.

    --- spoiler ---

    "spor" kelimesi türkçeye, fransızcada da aynı anlamı taşıyan sport kelimesinden geçmiştir. kelimenin kökeni eski fransızcada "eğlence, fiziksel ve zihinsel zevk" anlamına gelen desport kelimesine dayanır.
    --- spoiler ---
  • dünyada hem fiziki hem de mental açıdan en zorlayıcı spor dallarından biri vücut geliştirme. konuyla alakalı hiç fikri olmayan sözlük yazarları her 6 ay body yapanın yarışmalara katıldığını falan sanıyor herhalde. pro body buildding diye bir kavram var sayın sözlükçü. en az 6-7 yıl bu sporla profesyonel olarak uğraştıktan sonra yarışmalara katılabilecek seviyeye belki geliyorsun. beslenme düzenleri diğer sporcular kadar ağır hatta bazen daha ağır. antrenman düzenleri aynı zorlukta. gelip burada vocot goloştormo sopor dogol diye zırlamadan önce bi araştır bakalım konuyu sene olmuş 2015.

    6 ay koşan adam da, 6 ay havuza giden adam da yüzücü, koşucu olmuyor ama spora gidiyorum dese kimse bir şey demez ama iş body'e gelince değişiyor. nedeni de günümüzde çok popüler bir spor herkesin çevresinde 5 10 kişi bu sporu yapıyor ve kıskanılıyor. onlara bir şey diyemeyen adamlar da soluğu sözlükte alıp burada ağlıyor.
  • birincisi 100 metrelik koşuda, koşu temposunun önemi olmaz. bu maraton falan değil ilk başta yavaş başlayıp, sonra aralarda tempoyu falan artıracaksın.

    bacak kaslarını geliştirmek ve esnekliği sağlamak zaten vücut geliştirmede de yapılan şeylerdir. madem vücut geliştirmede zeka yok diyorsun, bunları neden zeka olarak sayıyorsun?

    hayır bence de çok zeka gerektiren bir şey değil ama yanlış hareketleri, yanlış zamanda bir yap bakalım belini doğrultabiliyor musun? hepsi sistem içinde olmak zorunda.
  • teknik olarak doğru bir tespit. vücut geliştirme spor değildir, olimpiyat komitesinin de bu konuda zaten net bir kararı mevcut. vücut geliştirmenin spor sayılmamasının sebebi zeka gerektirmemesi değil, müsabıklık içermemesidir. iffb ve benzeri düzenlenen etkinlikler müsabaka değil, yarışmadır, güzellik yarışması gibi yani en temelinde. miss elidor'a katılan kıza sporcu demiyorsak bunlara da diyemeyiz.

    ama vücut geliştirmeyle uğraşan kişinin yaptığı şey, spordur. hem kardiyo, hem kas kazanımı, hem nefes egzersizleri, hakkıyla yapan için bir sürü disiplini barındırır vücut geliştirme. her ne kadar salona gidip bodoslama ağırlıklara dalan adamın yaptığı şey sadece amaçsız hamallıksa da, koşu bandında koşan, bisiklete binen, kürek çeken, kendi ağırlığıyla veya harici ağırlıkla çalışan kişinin yaptığı şey dilde yerleşilmiş haliyle de spordur.

    ama tabi iyice gaza gelip olimpik olarak icra edilen sporlar kadar insanı zorlar diyemezsiniz de bir yandan. mesela mike tyson 178 cm boyunda olmasına rağmen 100kg ağırlındaydı, ama jay cutler 175 cm boyunda 120 kg, iki katından daha iri duruyor. bunun sebebi de elbette steroid. yoksa kimse kalkıp ne jay cutler'ın mike tyson'dan daha yoğun antrenman yaptığını iddia edebilir, ne de daha iyi bir sporcu olduğunu, ne de daha kuvvetli olduğunu. iifb bile steroidleri yasaklamıyor, çünkü yasaklarsa yarışma düzenleyecek adam bulamazlar.