• adam and the ants in çok eğlenceli bir şarkısı. bunu top of the popstada söylüyorlar.
    sözleride söyle...

stand and deliver!

i'm the dandy highwayman
    who you're too scared to mention
    i spend my cash
    on looking flash
    and grabbing your attention
    the devil take your stereo
    your record collection
    the way you look you'll qualify for next years old age pension

stand and deliver
    your money or your life
    hwoah!
    try to use a mirror
    not a bullet or a knife

i'm the dandy highwayman
    so sick of easy fashion
    the clumsy boots, peekaboo roots
    that people think so dashing
    so what's the point of robbery when nothing is worth taking?
    it's kind of tough to tell a scruff the big mistake he's making

stand and deliver
    your money or your life
    hwoah!
    try to use a mirror
    not a bullet or a knife
    and even though you fool your soul your conscience will be mine
    all mine

we're the dandy highwaymen
    so tired of excuses
    of deep meaning philosophies
    where only showbiz loses
    we're the dandy highwaymen
    and here's our invitation
    throw your safety overboard and join our insect nation!

qua qua
    da diddly qua qua
    da diddly qua qua
    da diddly qua qua
  • türkçemize kalk ve diren şeklinde çevrilmiş müstesna bir sinema örneği.ramón menéndez'in 1988 yılında yönettiği film mr hollands opus un hikaye yapısına benzerlikler gösteren etkili bir dramadır.her sinemaseverin mutlaka izlemesi gereken bir filmdir. lou diamond phillips in sinematografisinde tek işe yarar olan film olmasıyla da dikkat çeker.
  • unutulmaz edward james olmos 'un yanlış hatırlamıyorsam ibm'deki görevini bırakıp, haytalarla dolu bir sınıfa calculus öğretmeye çalıştığı sağlam bir filmdir. lou diamond phillips 'in la bamba 'daki ritche valens rolü ile en iyi iki performansından biridir.
  • '78 çıkışlı no smoke without fire albümünden muhteşem bir wishbone ash şarkısı.

watch for me by the moonlight,
    if hell doesn't block my way.
    and you will be my prize of the night.
    if i'm only dreaming, tell me how and why.
    i'm gonna take your love or your life.
    staaaand and deliver...
  • adam and the ants'in olanına "da diddly qua qua da diddly qua quaa" diye eşlik etmek pek eğlencelidir. ayrıca "what's the point of rubbery when nothing's worth taking? the way you look you'll qualify for next years old age pension" gibi zekice sözleri vardır. no doubt coverlamıştır bu şarkıyı ayrıca, o versiyonu da güzeldir.
  • sugar ray (1997) ve no doubt (2009) gibi eğlenceli gruplar tarafından da eğlenceli coverları yapılan eğlenceli şarkı.
    no doubt, şarkıyı yeni albümlerinin (push and shove - 2012) bonus diskinde de ekleyivermiş, ne de iyi etmiş.
  • klasik bir eğitim fakültesi filmi, jaime escalante'nin latino öğrencileri yola getirmesi macerası. meraklısı çoktur, ortamlarda bilinen kült filmlerden biridir konusunda.
  • south park sezon 12 bölüm 5 eak,a penis isimli bölümündeki eric cartman'ın vekil öğretmen mr.cartmanez karakteri ile göndermede bulunduğu filmin adıdır.edward james olmos'u her gördüğümde aklıma eric cartman gelmesine sebep olmakta olan filmdir.filmi konu itibariyle sorunlu öğrencileri eğitmeye çalışan idealist bir öğretmenin hikayesi olarakta özetleyebiliriz.
  • gercek bir hikaye uzerine kurulmus film. trailer'ina buradan ulasilabilir.
    (bkz: en iyi ogretmen filmleri/#49366468)

--- spoiler ---

i want to teach calculus. (calculus ogretmek (anlatmak) istiyorum.)

stand and deliver filminin bir sahnesinde kismi integrasyona alternatif kisa yolu cozumu olarak tabular integration kullanilmistir.

tabular integration

(bkz: tic tac toe)

--- spoiler ---
hesabın var mı? giriş yap