şükela:  tümü | bugün
  • guiseppe tornatore'nin 1990 yapimi en az cinema paradiso kadar guzel filmi. ta$rada ya$ayan, butun cocuklari kendisini terketmi$ ya$li adam yillar sonra onlari teker teker ziyaret eder, bu arada hicbir$eyin gorundugu kadar iyi gitmedigini anlayacaktir.
  • 'herkesin keyfi yerinde' ve 'everybody's fine' olarak da bilinen guzelim film. varligindan bile haberi olmadigi torununa, gitmisken bir gun boyunca bakmak zorunda kalan dedenin, torununu, cani sikilmasin diye, calisan camasir makinasinin karsisina oturtmasi ve camasir makinasinin 'ekran'ini buyuk bir hayret ve merakla izleyen torun sahnesi cok hostu.
  • 1. sıcak bir film ama ağız yakacak kadar değil. 2. italyan pizzası lezzetinde, yakın ama yeterince mesafeli bir film, bir sanat eseri, bir dünya harikası. 3. tornatore'nin cennetten çıkmış ılık akdeniz esintisi.
  • marcello mastroianni'ni ve cinema paradiso'nun toto'sunun oynadığı bir giuseppe tornatore filmi. sicilyalı matteo scuro italya'nın dört bir yanına dağılmış çocuklarını görmek için yola çıkar, olaylar gelişir. tüm tornatore filmleri gibi ağlamak ve gülmek konusunda sıkıntı çekilmez.
  • filmden akılda kalan bazı satırbaşları

    *ıslık
    *saçlardaki beyazlıklara 5'er liret vermek
    *üzüm şaraptan yapılır (kuşlar ölürken,adam ölürken)
    *trenlerde bilet gösterirken düşen o ilginç fotoğraf,yaşlı adamın filmin sonunda sorulan soruya cevaben "evet ailem gösteri dünyasından" demesi
    *sırasıya napoli-roma-floransa,rimini,milano,torino....
    *yaşlı adamın çocuklarını yetiştirme tarzının sonuçları.
    *evlatların birdenbire çocukluk halleriyle görünmesi
    *telefon mesajı bırakırken donan insanlar..
    *filmin ana müziği
    *ilk tırnak kesişte çocuğa para vermek
    *dizi izleyen şirin bebeğin çamaşır makinesini tv sanması..
    *yalanlar,yalanlar,yalanlar..orkestrada davulcu olan oğul.
    *seçim günü doğan politikacı evlat..
    *romadaki ölen kuşlar
    *milano gecesi,yapay böcekler
    *yaşlı adamın fahişeye kendi bacağını göstermesi
    *3 çocuğum var diyerek para isteyen adama "allah bağışlasın,benimde 5 tane var" tarzı cevabı..(bkz: sicilyada hayattan kopmak)
    *tokadı yiyince korkan hırgız,ve kırılan fotoğraf makinasi..
    *otobüsün camlarına yaslanmış insanlar..o kadınla gitmesi gerekirken,çocuklarının peşine düşmesi..
    *bana 12 numarada niye kaldığımı sor?-ve film boyunca tekrarlanan bu tarz önermeler..
  • otobandaki geyik sahnesine takık olduğum film.
  • her izleyişimde, fotoğraf makinesinin kırılma sahnesinde ağlamamak için kendimi zor tuttuğum, marcello mastroianni'ye bir kez daha taptığım film.
  • marcello mastroianni'nin kuskusuz en guzel ama en huzunlu filmlerinden biri. 1990 yapimidir. matteo scuro'nun esinin mezarini ziyaret ederken "stanno tutti bene" dedigi o son sahnede tuylerin diken diken olmamasi neredeyse imkansizdir. o sahneye kadar hep matteo icin uzulursunuz ama o sahnede bir an icin asil uzulmeniz gerekenin onun ve esinin disindaki herkes oldugunu anlarsiniz.
  • insanın hayal kurması ve gerçekleşmediğinde kendine bile çaktırmayarak savunma mekanizması geliştirmesine dair adı güzel kendi güzel bir adet film, ileri derecede hüzün barındıran ve günlük hayatta her an karşımıza çıkan hayat hikayelerinin podyum geçişi esnasında hislenmemek zor, nedense about schmidt ile alakasız bir alakası var gibi, bir de depresyona giriş ilacı olan filmlerden.
  • çerçevelenip odaya asılacak olmadı capture edilip masaüstü arkaplanı yapılacak karelere sahip filmdir.gök-deniz-kumsal üçlüsü ve dev siyah denizanası ile beyaz at ikilisi favorilerdendir.ayrıca çoluk çocuk sayısıyla paralel italya turu atılır bu film sayesinde.her kentin turistik öğeleri kritiklerle beraber sunulur.napoli'nin pisliği,düzensizliği ve trafik sıkışıklığı içinde roma'nın ispanyol merdivenleri ancak bir bina duvarındaki resim kadar gerçekçi geliyor insana.milano'da duomo'nun görkemi karşısında dev bir şantiye alanı ve gaz maskeleriyle dolaşan insanlar da aynı şekilde.şehirlerin yıllar içerisinde nasıl değiştiğini göstermesi açısından belgesel bir özelliği olduğunu da söyleyebiliriz filmin saman altından.ayrıca roma'da paolo portoghesi'nin camisi de bonustur.