şükela:  tümü | bugün
  • chris roberts'in yeni uzay simulasyonu oyunu. wing commander yeteri kadar saglam referanstir.

    http://www.robertsspaceindustries.com/
  • kickstarter sayfası açılmış, 2 günde $250.000 toplamıştır. bir o kadarına daha ihtiyaç vardır.
    spread the word

    http://www.kickstarter.com/…ojects/cig/star-citizen
  • intro videosunun ilk 1 dakikasını izledikten sonra "bu kadar gördüğüm yeter" diyip kredi kartına meylettiğim oyundur. chris roberts bunu hak ediyor. wing commander efsanesi bunu hak ediyor.
  • türkiye'de yazılmış ilk wing commander tanıtımlarından birini yazmış biri olarak hiç düşünmeden referansımı verebileceğim oyundur.

    bu oyun çok sağlam yerden geliyor a dostlar. bir sürü konsol oyununa, multiplayer'lara paraları döken sizlerin bu güzelliğe gözünüz kapalı atlamanız lazım.
  • wing commander ve o seriden esinlenen oyunları çılgınca oynamış biri olarak ben de ekleyeyim, chris roberts'ın dehasını gerçekten bilenler bilir, ve burada bu kadar az entry olması tam bir fiyasko. o ayrı da... bu oyunun ne kadar sağlam geldiği konusunda şüphelerim var ve kendim de bu yüzden pledge yapmadım henüz. hani bir açıdan baktığımda bu oyun roberts'ın günümüz teknolojisiyle oluşturacağı wing commander + privateer şeklinde özetlenebilir. ama bir yandan da adam öyle şeylerden bahsediyor ki aklıma gene roberts'ın zamanında bahsede bahsede bitiremediği, kitleleri zevkten çıldırttığı ilk freelancer konseptleri geliyor. e ama sonra ne olmuştu, digital anvil microsoft'a satılmıştı, freelancer da gayet güzel bir oyun hatta zaman geçtikçe en çok oynadığım oyunlardan biri olarak, ama o ilk bahsedilen vizyondan oldukça uzak bir şekilde yayınlanmıştı. işte o yüzden roberts'ın vizyonuna kesinlikle saygım var ancak star citizen da süreç boyunca (oyunun çıkmasına daha 2 sene olduğunu düşünürsek) benzer bir sulanmaya giderse ciddi anlamda olay çıkabilir.

    roberts'ın tahminine göre oyunun kendisi özel yatırımcıların da katkısı aracılığıyla 12-14 milyon dolar arası tutacakmış. hayırlısı diyoruz. her halükarda eğer takip edilmesi şart olan bir adet crowdfunded oyun projesi seçecek olursam, gözüm kapalı pledge yaptığım project eternity'yi bile düşünmem, direk bunu seçerim. sonucu ne olursa olsun, önümüzdeki 1.5 sene boyunca en izlenesi proje olacak. star citizen'ın davası bir oyundan çok daha fazlasını kapsıyor.
  • şu linkte de nispeten ibretlik bir gameplay/tech demosu bulunuyor.

    chris roberts rock paper shotgun ile yaptığı röportajda amaçladığı ölçeğin eve online seviyesinde -- aynı anda onbinlerce oyuncunun aynı evrende birbirini görerek takılabilmesi -- olmayacağını belirtiyor. oyun bir sistemde ya da gezegende onbinlerce oyuncu olduğu bilgisini tutuabilecek ve buna göre matchmaking yapabilecek olsa da çatışmaların maksimum kapasitesi yaklaşık 100 kişi olarak düşünülüyormuş (freelancer'ın 128 kişiyi desteklediğini de akılda bulundurarak). nihayetinde kocaman tekil bir evren değil alışkın olduğumuz bir dynamic instancing dönecek oyunda yani. bu kafamdaki sorulardan biriydi, cevabın bu olması biraz şevk kırıcı olsa da, aksi fazlasıyla şaşırtıcı olacaktı. tabii ki, bu tasarımın roberts'ın kafasındaki daha büyük persistent universe imajıyla nasıl entegre olacağını göreceğiz.

    röportajın ilk kısmı şuradan okunabilir: http://www.rockpapershotgun.com/…a-space-crime-lord
  • roberts space industries ve kickstarter üzerinden 6.2 milyon dolar toplayarak tüm zamanların en fazla bağış alan oyunu olmuştur. kampanyanın bitmesine son 4 dakika...

    bağışlar şu anda çıldırmış durumda. her refresh etmemde (yaklaşık 10 saniyede bir) 200-300'er dolar artıyor.
  • geliştirici ekibi canlı yayında şampanya açmaktadır şu anda.
  • multiplayer ağırlıklı olacak olması gayet gıcık olsa da, freelancerdan beri insanı heyecanlandıran tek uzay simulasyonu [evochron serisi, x3 reunion gibi örnekler var tabii ama bunlar ancak eh işte kategorisine giriyor]. umarım freelancer'daki tertemiz arayüzü fazla bozmazlar.

    bu arada;

    http://www.robertsspaceindustries.com/…-freelancer/